سلول های بنیادی در درمان آرتروز مفاصل

2-1.jpg

تعريف سلول های بنیادی

سلول های بنیادی سلول های اولیه ای هستند که توانایی تمایز به انواع سلول ها را دارا می باشند و شامل سلول های بنیادی جنینی، سلول های بنیادی بالغین و سلول های بنیادی خون بند ناف می گردند.

این سلول‌ها قدرت تقسیم و بازسازی خود و تبدیل به سلول‌های تخصصی مانند نرون، کندروسیت، هپاتوسیت و استئوبالست را دارند لذا می توانند در آینده جهت درمان بیماری های مختلف مانند دیابت، آرتروز و ضایعات نخاعی مورد استفاده قرار گیرند.

ولی مشکالت پاسخ ایمنی میزبان، ایجاد سرطان و عفونت وجود دارد که باید برطرف شود.
در واقع سلول های بنیادی دو خصوصیت کلیدی دارند که آن ها را از سایر سلول ها متمایز می‌کند.

  • خودنوزایی (self-renewal)
  • تمایز (differentiation)

خودنوزایی

خودنوزایی به این معنی است که سلول بنیادی قادر است خود را برای مدت طولانی بازتولید کند. این جمله بدان معنا است که این سلول ها توانایی تکثیر و تقسیم مداوم داشته و از این نظر محدودیتی ندارند.

لازم به ذکر است در برخی از اندامها، مانند روده و مغز استخوان، سلول های بنیادی به طور مرتب برای اصلاح و جایگزینی بافت‌های فرسوده یا آسیب دیده تقسیم می‌شوند اما در سایر اندام‌ها، مانند پانکراس و قلب، سلول های بنیادی فقط تحت شرایط خاص تقسیم می‌شوند.

تمایز

داشتن این خصوصیت در سلول بنیادی آن را قادر می‌سازد که تحت شرایط ویژه در بدن یا محیط آزمایشگاهی به سلول هایی تمایز یافته با عملکرد اختصاصی تبدیل شوند. سلول های بنیادی به دلایل بسیاری برای موجودات زنده اهمیت دارند.

به طور کلی سلول‌ های بنیادی را بر اساس خصوصیات و ویژگی‌ها به سه دسته تقسیم می‌کنند:

  1. سلول‌های بنیادی جنینی
  2. سلول‌های بنیادی بالغ
  3. سلول‌های بنیادی بند ناف

درمان آرتروز با سلولهای بنیادی توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

سلول‌های بنیادی، سلول‌های پیش سازی با پتانسیل بالا هستند که توانایی تجدید خود و تمایز به چند رده سلولی را دارند. سلول‌های بنیادی می‌توانند به بسیاری از سلول‌ها از جمله سلول‌های غضروفی متمایز شوند.

سلول‌های بنیادی بافت بند ناف، که به عنوان سلول‌های بنیادی مزانشیمی ژل وارتون (WJ-MSCs ) نیز شناخته می‌شوند، به دلیل دسترسی آسان و غیرتهاجمی بودن، انتخاب بسیار مناسبی برای بازسازی غضروف به شمار می‌روند.

کارازمایی‌های بالینی بسیاری در مورد اثربخشی تزریق سلول‌های بنیادی مزانشیمی در درمان استئوآرتریت و ترمیم بافت اسیب دیده انجام شده و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

تعدادی از این مطالعات از WJ-MSCs به عنوان منبع سلولی استفاده کرده‌اند. در مجموع نتایج مطالعات نشان داده که استفاده از این سلول‌ها در درمان آرتروز بی‌خطر و اثربخش بوده است.

همچنین دانشمندان مشاهده کردند که دردهای طولانی مدت ناشی از این بیماری به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

با افزایش سن، سلولهای بنیادی طبیعی شما همانند زمانی که بسیار جوان بودید، خودبخود رشد و بهبود نمی یابند. از این رو، تزریق سلول های بنیادی، به ویژه سلول های بنیادی آمنیوتیک، برای بازسازی مفصل ارزش خود را نشان می دهند.

بیشتر بخوانید : آرتروز یا ساییدگی زانو چیست، علت ها و درمان آن

نخست، این حقایق اثبات شده درباره سلول های بنیادی آمنیوتیک و مایع سلول های بنیادی آمنیوتیک را مد نظر قرار دهید:

– این سلول های ویژه ترکیبی از سلول های بنیادی با چندین پتانسیل هستند که یک تومور را شکل نخواهند داد.

– این سلول ها از نظر ایمنی‌شناسی ممتاز هستند، که به معنای آن است موجب واکنشی نخواهند شد، حتی اگر از اهداکنندگان و گیرندگان کاملا نامرتبط با یکدیگر سرچشمه بگیرند.

– این سلول ها حاوی سلول های بنیادی بسیار بیشتری نسبت به مغز استخوان بالغ هستند.

– این سلول ها از ویژگی های ضد التهابی و ضد چسبندگی برخوردار هستند، در نتیجه از شکل گیری بافت زخم پیشگیری می کنند.

– این سلول ها از ماهیت ضد میکروبی برخوردار هستند.

– این سلول ها حاوی ترکیباتی هستند که با عوامل تقویت کننده ایمنی مبارزه می کنند تا احتمال ابتلا به بیماری های خودایمنی (به عنوان مثال، آرتریت روماتوئید) را کاهش دهند.

– این سلول ها توانایی خود در زمینه بهبودی زخم هایی که پیش‌تر به عنوان غیر قابل بهبود در نظر گرفته می شدند، نشان داده اند.

– این سلول ها حاوی عوامل رشد هستند که سلول های بنیادی را برای تفکیک شدن به انواع مختلف سلول ها تحریک می کنند – همانند آنهایی که قصد دارید احیای دوباره آنها را شاهد باشید، به عنوان مثال، سلول های یک مفصل پیر یا آسیب دیده.

با وجود این که سلول های بنیادی آمنیوتیک می توانند به انواع مختلفی از بافت ها تبدیل شوند، همچنان برای رشد به محیط مطلوب نیاز دارند. به عنوان مثال، یک مفصل با جریان خون ضعیف نمی تواند به رشد بافت جدید کمک کند.

همچنین، اگر به میزان کافی یا مورد نیاز عوامل رشد وجود نداشته باشند، احیای بافت جزئی و حداقلی خواهد بود. بر همین اساس است که افزودن پلاسمای سرشار از پلاکت به مایع سلول بنیادی آمنیوتیک مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

تزریق سلول های بنیادین یکی از روش های درمانی برای بهبود بیماری های مفاصل است که تزریق آن، غضروف ها و مفاصل را برای ساختن سلول های جدید تحریک می کند، اگر تزریق سلول های بنیادین در زمان مناسب انجام شود می تواند تاثیر بسزایی در روند بهبود فرد داشته باشد اما این موضوع به معنای درمان قطعی نیست.
بهتر است تزریق سلول های بنیادین در اوایل بروز بیماری انجام شود. به دلیل این که اگر آرتروز پیشرفت کرده باشد تاثیر زیادی در روند بهبود فرد ندارد و نمی توان انتظار معجزه برای درمان داشت.

سلول بنیادی چگونه با آرتروز مقابله می‌کند؟

درمان آرتروز با سلولهای بنیادی توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

آرتروز شایع‌ترین بیماری مفصلی است که علت اصلی آ‌ن تخریب بافت مفصلی ناشی از فشارهای وارد شده و یا تروما در ناحیه مفصل است.

اضافه‌وزن، کم‌‌‌تحرکی، افزایش سن و تروما از مهم‌ترین علت‌های آرتروز هستند، بیماری‌ای که به تدریج موجب بی‌تحرکی و ضعف قدرت عضلانی می‌شود.

این بیماری بیشتر زانوها را درگیر می‌کند و متاسفانه در سال‌های اخیر نه تنها در بین افراد مسن، بلکه در میان جوانان ایرانی هم شیوع بیشتری یافته است.

نوبت گیری دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد

نقش سلول‌های بنیادی در درمان این بیماری چیست ؟

«سلول‌های پیشساز غضروف که به زانو تزریق می‌شوند، در مناطقی که شکل غضروف دارند و با تخریب‌های موضعی از بین رفته‌اند، می‌نشینند و به مرور آن محل‌ها را بازسازی می‌کنند.

به این ترتیب مفصل آسیب‌دیده به مرور زمان ترمیم می‌شود، درد کاهش می‌یابد، توانایی حرکتش افزایش پیدا می‌کند و شخص بهبودی نسبی به دست می‌آورد.»

در درمان‌های دارویی معمولا با استفاده از مسکن درد را کاهش می‌دهند که در واقع نشانه بیماری از بین می‌رود و نه خود بیماری.

گاهی هم از داروهای غضروف‌ساز استفاده می‌شود ولی این داروها به هیچ وجه کارایی و سرعت ترمیم غضروف با استفاده از تزریق سلول بنیادی را ندارند.

درمان استئوآرتریت (آرتروز) زانو با سلول های بنیادی

با توجه به مطالعات محدود انجام شده، تزریق دو نوبت سلول های بنیادی با فاصله ۶ ماه به زانوی درگیر در بیماران مبتلا به آرتروز زانو متوسط، باعث به کاهش التهاب مفصل زانو، کاهش درد زانو و کاهش سرعت پیشرفت استئوآرتریت زانو کمک می کند.

همچنین مشاهده شده که تزریق سلول های بنیادی به یکی از زانو ها در بیمار مبتلا به آرتروز در هر دو زانو، می تواند باعث کاهش پیشرفت استئوآرتریت در هر دو زانو شود.

درمان با سلول های بنیادی به روش های زیر به بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو کمک می کند:
کاهش التهاب و در نتیجه کاهش سرعت پیشرفت آرتروز زانو
ترشح Cytokineهایی (پروتئین هایی که به منظور انتقال پیام ترشح می شوند) که روند فرسودگی غضروف را کم کرده و از درد زانوی بیمار می کاهند.

سلول درمانی به چه بیمارانی توصیه نمی شود؟

  1. بیماری های ترمینال (بیماری هایی که قابل درمان نیستند) یا سرطان
  2. مقدار هموگلوبین خون کم باشد.
  3. زنان باردار و یا زنانی که شیر می دهند.
  4. بیمارانی که آزمایش ایدز یا ویروس هپاتیت B آنها مثبت باشد.
  5. بزرگسالان مبتلا به تالاسمی

3.9 19 آرا
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
129 نظر
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علی ناصحی
علی ناصحی
3 سال قبل

آیا این درمان در افراد مسن و آرتروز پیشرفته و مزمن هم تاثیر گذار میباشد؟

پگاه
پگاه
پاسخ به   علی ناصحی
3 سال قبل

سلام
من نرمی کشکک زانو و ساییدگی زانو دارم دکتر بهم گفته غضروف زانو تحلیل رفته و پاهایت پرانتزی شده آیا تزریق سلولهای بنیادی تاثیر پذیر است؟

پریوش
پریوش
3 سال قبل

سلام من سلول بنیادی تزریق به زانو داشتم 20 روزه انجام شده کی نتیجه می گیرم تحت نظر دکتر عماد در رویان

شرفی
شرفی
پاسخ به   پریوش
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر شما چه مدت تزریق سلول بنیادی انجام‌دادید ؟؟ الان راضی هستید و کجا ؟؟

سونا
سونا
3 سال قبل

سلام من ساییدگی کشکک زانو دارم و ۲۷ سالم هست به نظرتون تزریق سلول های بنیادی به زانوی بنده خیلی موثر خواهد بود؟

جمال اکبری
جمال اکبری
3 سال قبل

سلام من مرد ۷۴ ساله هستم و حدود ۱۰ سال هست که از درد زانو رنج می برم میخواستم ببینم درمان با تزریق سلولهای بنیادی موجب درمان آن میشود .

علی
علی
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر. سلول درمانی در درمان ارتروز خفیف گردن تاثیر داره؟

میلاد بابایی
میلاد بابایی
3 سال قبل

سلام. وقت بخیر . مادرم آرتروز زانو هر دو پا دارند و خیلی درد میکشن می‌خواستم بپرسم سلول درمانی برای ایشان جواب میدهد.

ارین
ارین
3 سال قبل

سلام جناب دکتر عزیز وقت بخیر. من ۲۸ سالمه و ۱۰ ساله ارتروز لگن دارم . با این روش امکان خوب شدن هست؟ البته هروز باشگاه میرم تو راه رفتن کم درد و مشکل زیادی ندارم. ولی چند دقیقه که راه میرم شدیدا خسته و اذیت میشم.
و چند تا سوال دارم.
۱:که دارم این روش تا چند درصد کمک میکنه؟!
۲: این تزریق با بی هوشی انجام میشه؟
۳:و ایا در طول کل درمان همراه با درد هستش؟
و ممنون میشم یه توضیح کوتاه در مورد مراحل درمان و کار هایی که قراره انجام بشه بدین.
سپاس از شما.

Sss
Sss
3 سال قبل

سلام
هزینه حدودی سلول درمانی زانو چقدره با بیمه و بدون بیمه ؟ ۲۶ سال شدت تخریب کم

sky
sky
3 سال قبل

سلام
ممنون ازمطالب مفید

مادر من ۶۴ ساله هستند با پوکی استخوان شدید و سابقه شکستگی های متعدد. به تازگی دچار درد شدید در ناحیه ران شدند که پزشکان توصیه به تعویض لگن کردند. با توجه به عوارض این عمل، میخواستم بدونم از نظر شما شانس موفقیت سلول درمانی در ناحیه مفصل لگن برای ایشون چقدر هست؟ با مرکز نوبت دهی برای ویزیت توسط دکتر ارتوپد رویان تماس گرفتم اولین فرصت خالی خرداد ماه هست. ولی ایشون دچار رنج و استیصال زیادی هستند و ما باید زودتر تصمیم بگیریم. و اگر قرار به عمل هست زودتر انجام بدیم. مشاوره شما لطف بزرگی خواهد بود.

احمدی
احمدی
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
کسی که ۶ سال دچار ضایعه نخاع مهره ۴ و ۵ گردن شده
امکان درمانش با سلول های بنیادی هست
خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

احمد
احمد
3 سال قبل

با سلام خدمت آقای دکتر
مادر من ۶۱ سال سن دارد و دکتر گفته زانوهاش ساییدگی مفصل دارن و باید تعویض مفصل با پروتز انجام گیرد
آیا سلول های بنیادی در این مورد کارساز هستند؟
با تشکر

اکبر
اکبر
3 سال قبل

هزینه سلول بنیادی برای زانو چقدره ؟
چند درصد به بهبود مفصل کمک می کنه

مریم
مریم
3 سال قبل

سلام..وقت بخیر من 36سالمه و هفت ماهه که زایمان کردم و صاحب یه دوقلو شدم ولی متاسفانه سه ماهه که درد لگن و پا و مفاصل دارم و تشخیص آرتریت روماتوئید لوپوس فعال دادن…فعلا اول راه درمان هستم…خون بند ناف دوقلوهام رو موقع تولد فریز کردم میخواستم ببینم امکان درمان این بیماری با سلولهای بنیادی بچه هام هست؟ایران انجام میشه یا کشور دیگه…ممنون

ماهواره محمدی
ماهواره محمدی
3 سال قبل

مبتلا به آرتریت روماتوئید هستم در حد کمی پیشرفته
برای درمان با سلولهای بنیادی راهنمایی میخوام. درمان میشه؟

پریسا پولادزاده
پریسا پولادزاده
3 سال قبل

سلام ، پدر من مشکل آرتروز زانو دارن و با به تازگی با روش تزریق سلول بنیادی آشنا شدیم . ممنون میشم لطف کنید و بفرمایید برای بررسی کجا باید مراجعه کنیم.

فریده فتحی
فریده فتحی
3 سال قبل

سلام میخواستم ببینم ویزیت آنلاین هم دارید؟

متین جامی
متین جامی
3 سال قبل

سلام 24سالمه و دچار avn stage3شدم باسلول های بنیادی درمان میشه یا باید مفصلم عوض بشه؟

محمد فاضلی
محمد فاضلی
2 سال قبل

یکی از زانوهای همسرم اخیرا به تشخیص متخصص و جراح ارتوپدی دچار آرتروز و بالطبع ساییدگی غصروف زانو گردیده است ، مستدعی است نظرتان در مورد تزریق سلول های بنیادی تا چه حد موفقیت آمیز خواهد بود؟
ساکن تبریز هستیم و اطلاعات تکمیلی مورد نیاز است . لطفا در این رابطه دستیاران شما ما را جهت ویزیت راهنمایی کنند و اینکه درصد موفقیتمان چند درصد و چند سال خواهد بود

محمد فاضلی پایدار
محمد فاضلی پایدار
پاسخ به   محمد فاضلی
2 سال قبل

در جوابیه ایمیل بنام محمد فاضلی هیچ توضیحی نیامده و صرفا نوشته شده نظر شما تایید میشود

الناز کیهانی
الناز کیهانی
2 سال قبل

سلام پدرم زانو درد شدیدی دارن.میتونند این کار و انجام بدن؟؟با توجه به اینکه سلول های بنیادی خون طریق بندناف و ندارن

Farzad
Farzad
2 سال قبل

سلام دکتر من نرمی کشکک دارم و ارترز خفیف طوری که فقط خرچ خرچ میکنن و شدید صدا میدن فک کنم مینیسکامم آسیب دیدن امکان بهبودی کاملم هست؟

امیر
امیر
2 سال قبل

سلام دکتر جان من ۱۸ سال سن دارم و پارگی رباط صلیبی پای راست به مقدار ۶۰ ۷۰ درصد دارم آیا با تزریق سلول های بنیادی امکان ترمیم هست؟

بهنام
بهنام
2 سال قبل

سلام هزینه اش چقدر هس برای هر دو زانو

برزنونی
برزنونی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من سایدگی زانو و دیسک کمر دارم ایا با تزریق سلول بنیایدی رفع میشه؟؟؟

پدرام احمدی
پدرام احمدی
2 سال قبل

سلام
آیا استفاده از سلولهای بنیادی برای درمان مفصل شانه هم کاربرد دارد؟

Mojtabarezaei
Mojtabarezaei
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ،من دچار avn از ناحیه سر استخوان فمور شدم هر دو پا یکی ۷۰ درصد بود و یکی ۵۰ درصد از سال ۹۰ ،و در سال ۹۴ جراحی دکامپرشن انجام و وضعیتم بهتر شد بصورتی که الان پایی ک ۷۰ درصد اسیب دیده بود درد کمی داره ولی پای سمت راست التهاب داره و در فعالیت زیاد دوباره راه رفتن و فعالیتمو محدود میکنه و حتی برخورد استخوان فمور با پلویک را حس میکنم و درد به عضلات رکتوس فموریس و ادکتور های داخلی پام میزنه ولی تحمل میکنم ،لنگیدن ثابق را ندارم ولی چند وقتی هست که قرص دیکلوفناک رو هر روز یک عدد میخورم و..،با این شرایط به نظر شما عمل تزریق سلول بنیادی جواب مثبت ایجاد می کند؟،تا چه حدی ؟ممنون میشم راهنمایی کنید⚘۲۹ سالم هست

جمشید سالاری
جمشید سالاری
2 سال قبل

با سلام
بنده ۵۲ ساله هستم در مهره l4 و l5 کمری دچار آرتروز شده ام و بسیار دردناک لطفا راهنمایی کنید می توانم با استفاده از سلول های بنیادی درمان کنم؟

سیده فروغ حسینی
سیده فروغ حسینی
2 سال قبل

سلام آقای دکتر،
مادر من الان چند سال از درد زانو و ساق پا و چسبندگی شانه رنج میبرن و تازگی خار پاشنه زده و طبق صحبت دکتر گفتن یک لایه پاره شده، میخواستم ببینم با سلول های بنیادی مشکلشون حل میشه؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

سیده فروغ حسینی
سیده فروغ حسینی
پاسخ به   دکتر سیامک مرادی
2 سال قبل

آقای دکتر ممنون از پاسختون،
ام ار آی هم انجام داده.
پس واسه ساق پا جواب نمیده؟

دردانه جاوید
دردانه جاوید
2 سال قبل

سلام. برای استفاده از سلولهای بنیادی باید به مرکز خاصی مراجعه کنیم یا پزشک خودشون تزریق میکنند؟

دردانه جاوید
دردانه جاوید
پاسخ به   دکتر سیامک مرادی
2 سال قبل

بخاطر شرایط بدی ک الان وجود داره نمیشه یه عکس با علایم براتون بفرستم ببینم اصلا مناسب هست یا نه بعد خدمت برسم؟

کبری مختاری
کبری مختاری
2 سال قبل

با سلام هزینه تزریق سلول بنیادی حدودا جقدر است؟ ممنون از پاسخگویی شما.

زهرا پیوند
زهرا پیوند
2 سال قبل

سلام خسته نباشید شرمنده مزاحمتون شدم من مامانم دوروز هستش که همین سلول های بنیادی برای سایدگی زانوش انجام داده یعنی سوزن به استخون پاش زده الان چه موقع نتیجه میگره چون خیلی درد داره پاشو اصلا نمیتونه حرکت بده

اسماعیل
اسماعیل
پاسخ به   دکتر سیامک مرادی
2 سال قبل

سلام امیتونم بپرسم الان مادرتون بهتر شدن یا نه؟؟

اسماعیل
اسماعیل
پاسخ به   زهرا پیوند
2 سال قبل

میتونم بپرسم الان مادرتون بهتر شدن یا نه؟

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام دکتر عزیز ۲۳ شهریور .چند روز پیش شما روی دو پای من تزریق انجام دادید .ممنونم . میخواستم بدونم دوره بعد تزریق برای ادامه درمان بهد از ۴۸ ساعت چکار و چه کارایی باید انجام بدم ممنونم . محمد صبوری

شهریار علیزاده
شهریار علیزاده
2 سال قبل

سلام آقای دکتر
لگن خاصره بنده نزدیک به سه سال است که درد میکنه . دردش گاهی بهتر میشه و گاهی بدتر.
ورزش‌های زمینی ام را میکنم که پام حرکتش را از دست نده ولی اینجوری نمی خواهم ادامه بدم.
دکتری نطر به این داره که عمل بشه و مفصل مصنوعی کار بگداره. ولی من این را نمیخوام.
از سلول‌های بنیادی در درمان غزروفها شنیدم و اینکه در آلمان و اطریش و سویس این کار را انجام میدن. از اینکه شما هم این کار را در کشورمون انجام میدین خوشحالم.
لطفا عرض بفرمایید چه جوری شروع کنیم

غلامرضا غریبی
غلامرضا غریبی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر غریبی هستم از بوشهر مادرم چندین ساله که آرتروز زانو دارخیلی داغونه با اعصا تو خونه راه میره دکتر بوشهر رفت بهش گفت چند سال پیش زانوت آب آورده باید آبشو بکشم این کارو کرد الان همون پاش داغونتره مادرم ۶۰سالشه چکار باید کرد ناراحتم واسه این موضع

همه گل معززیانی
همه گل معززیانی
2 سال قبل

با سلام.
خدمت دکتر عزیز.من خانم ۴۵ساله ای هستم که مفصل لگنم کامل فرسوده شده خواستم ببینم میشه از سلولهای بنیادی استفاده کرد آیا کارساز هستن یا نه

سعیده فعله گری
سعیده فعله گری
2 سال قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید پدرمن چندین ساله زانو درد دارن که متاسفانه از شدت درد پاهاشون پرانتزی شده سال 99 پیش یک دکتر کار سلول بنیادی انجام دادن که ایشون گفته بودن که این کار باید چند مرتبه انجام بشه ولی متاسفانه دکترشون فوت کردن نشد که دوباره تزریق کنن خواستم بپرسم شما دوباره این تزریق رو انجام میدید یا خیر

ربابه جوکار
ربابه جوکار
2 سال قبل

سلام من زانوی راستم از قسمت بغل سمت تو شدیدا درد میکنه بطوریکه نمیتوانم راه بروم ضمناً عکس هم گرفتم گفتن ارترز پیش رونده است ایا درمانی دارد

نصرت الله علیان
نصرت الله علیان
2 سال قبل

سلام من ۴۳سالمه در اثر تصادف دررفتگی لگن راست داشتم الان پام ۵سانت وکوتاه شده آیا با سلولهای بنیادی پام خوب میشه ممنون دکتر عزیز

محمد جعفر صادقی
محمد جعفر صادقی
2 سال قبل

سلام من در اثر حادثه ای مفصل مچ پام ازبین رفته سلولهای بنیادین برای مچ پام جواب میده درضمن ۳۷ سالمه

سحر شکوهی
سحر شکوهی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
بخاطر درد مچ پای مادرم، دکتر گفتن ک باید سلول بنیادی تزریق کنن.
امروز ک مراجعه کردیم برای تزریق آمپولی تحت عنوان دورو مدرول ۴۰ تزریق کردن ب مچ پا…
آیا این سلول بنیادی بود واقعا؟!

اقتداری
اقتداری
2 سال قبل

سلام
من خانمی ۵۹ ساله هستم . من رفتم دکتر، گفتن ۳ تا از دیسک هایم بیرون زدند. خواستم بپرسم آیا با سلول درمانی بهبود پیدا می کنم؟ یا نه.

عادله نصرتز
عادله نصرتز
2 سال قبل

سلام من ۴۳ سالمه زانوی راستم آرتوروز شدید داره و استخان دنبالیچه ام آیا با تزریق سلولهای بنیادی خوب میشم و آیا شامل بیمه تامین اجتماعی هم هست ؟؟؟؟

دلاور
دلاور
2 سال قبل

سلام وقت بخیر کسی گرفتگی کانال نخاعی شدید داره آیا تزریق سلولهای بنیادی تأثیر گذار هستش سن بیمار ۶۷ساله مادرم هست

Last edited 2 سال قبل by دلاور
محمود
محمود
2 سال قبل

سلام من دچار گیر افتادگی تاندون شانه هستم ویه بچه تو راهی دارم . میشه از خون بند نافش برای درمان استفاده کرد

محسن
محسن
2 سال قبل

من دو ساله مشکل استئوآرتریت مفصل متاتارسال( انگشت شست پای چپ) دارم. آیا میشه تزریق سلول بنیادی انجام داد؟
و سلول بنیادی از بدن خود من تأمین میشه؟ مثل prp؟

زهره
زهره
2 سال قبل

سلام آقای دکتر عزیز
من ۱۴ سال پیش دچار ضایعه نخاعی ناقص در مهره تی ۱۱ شدم
الان میتونم بدون عصا راه برم به سختی
اسپاسم پای راست دارم
سلول بنیادی میتونه به من کمک کنه؟
۴۶ سال سن دارم

سعید شاکرمب
سعید شاکرمب
2 سال قبل

سلام اقای دکتر بیماری کین باخ دارم استخوان لونیت دستم سیاه شده باعث سایدگی مفصل رادیوکارپال شده ایا تزریق سلول بنیادی میتونه درمانش کنه؟

شهریار صادقی
شهریار صادقی
2 سال قبل

سلام
من ارتروز شدید زانو ۴۴ ساله هستم، ۱۹ سالگی ارتروسکوپی کرده بودم، الان از شدت درد شبها نمیتونم بخوابم، آیا امکان درمان با سلول درمانی هست؟

حسین صحیحی
حسین صحیحی
1 سال قبل

زانوی دختر ۲۱ ساله بشدت آسیب ارتروز دیده،
دکترها تشخیص عمل از ۷ ناحیه را داده اند.
میخواستم بدون عمل با روش سلولهای بنیادی ترمیم شود .
کشکک زانو هم میبایست جابجا شود

حسن زراعتی
حسن زراعتی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر وخسته نباشید من یک پسرده ساله دارم هفته اول تولدبدنش زردی ریخت تارسوندیمش بیمارستان زردیش تا۲۰بالارفت همه نمونه ازمایش ام ارای انجام دادیم گفتن نرماله نوارعصب انجام دادیم گفتن ضعف عضلات داره سی پی شده تاالان که ده سال سن داره هرچه نوارمغزام ار ای ازمایش انجام دادیم میگن مغزش مشکلی نداره نرماله …هوشش ازبچه عادی هم بهتره فقط بدنش رشدنداره دست وپاش بالا وپایین میبره ولی نمیتونه بشینه ونه حرف میزنه فقط ها ونه میگه.تاالان اصلن تشنج نکرده ایا درپژوهشگاه رویا ن بیاری خداوند وباکمک شما درمانی براش هست ممنون وتشکر

احمدی
احمدی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من خانم ۴۵ ساله ام که از۲۰سالگی ارتروزگردن دارم ایاامکانش هست از این روش استفاده کنم دیگه دردخیلی غیرقابل تحمل شده،کمترین کمکی هم برام باارزشه.بااحترام وتشکر


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد


درباره دکتر


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.




مشترک ما شوید


با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.



تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو

129
0
سوالی دارید؟ لطفا نظر بگذارید.x