فیبرومیالژیا یا دردهای عصبی عضلانی

post-5.jpg

دردهای عصبی و روش‌های درمان آن

درد های عصبی، دردهای شدیدی است که در مسیر یکی از عصب‌های انسان به وجود می‌آید؛ علت این دردها ممکن است آسیب یا تحریک عصبی بوده و یا در بسیاری موارد علت آن نامعلوم باشد.

سندرم درد های عصبی عضلانی (سندرم فیبرومیالژی جوانان) چیست؟

فیبرومیالژی (Fibro) یا فیبرومیالژیا (Fibromyalgia) متعلق به گروه”amplified musculoskeletal pain syndrome” “(سندرم درد های عضلانی –اسکلتی تشدید یافته)” می باشد.

فیبرو میالژیا سندرمی است که با درد منتشر و طولانی مدت در سیستم عضلانی-اسکلتی، که اندام فوقانی،تحتانی،کمر،شکم،قفسه سینه،گردن یا چانه را به مدت حد اقل 3 ماه تظاهر می یابد و بهمراه احساس خستگی ، اختلال در خواب وبروز مشکلاتی در سطح توجه ،استدلال و حافظه مشخص میشود.

احساس درد در سرتاسر بدن، حساس شدن بدن نسبت به تماس فیزیکی، خستگی و اختلالات خواب نشانه‌های این بیماری عصبی هستند. همچنین ممکن است پیش از شروع این دردها، یک موقعیت اضطراب آور را تجربه کرده باشید. فیبرومیالژیا باعث ایجاد درد‌های مشخصی در هر دو طرف بدن و بالا و پایین کمر می‌شود.

زنان نسبت به مردان، بیشتر دچار فیبرومیالژیا می‌شوند. زنان در محدوده سنی 20 تا 50 سال بیشترین افراد مبتلا می‌باشند.

بر طبق یک نظریه، افراد دچار فیبرومیالژیا، دارای آستانه درد پایینی هستند. این کاهش آستانه درد، به دلیل افزایش حساسیت مغز نسبت به علامت‌های درد می‌باشد.

محققان بر اساس این نظریه، بر این باورند که تحریک عصبی باعث تغییراتی در مغز افراد مبتلا به فیبرومیالژیا می‌شود. این تغییرات شامل افزایش غیر طبیعی در مقدار مواد شیمیایی در مغز (یا تغییراتی در انتقال دهنده‌های عصبی ) می‌باشد.

به علاوه، گیرنده‌های درد در مغز، درد را به یاد می‌آورند و بسیار حساس می‌شوند و این خود دلیلی برای نشان دادن بیش از حد درد می‌باشد.

فیبرومیالژیا باعث یک بیماری دیگر نمی‌شود. اما به خاطر وجود درد و نخوابیدن، بر عملکرد شما در خانه و در محل کار اثر می‌گذارد.
در سال 1990، موسسه روماتولوژی در آمریکا، دو معیار برای تشخیص فیبرومیالژیا ارائه داد:

1- درد منتشره که حداقل برای مدت سه ماه ادامه دارد. درد باید در این مناطق باشد: آرنج، باسن، سینه، زانو، پشت کمر، گردن، قفسه سینه، شانه و ران‌ها (تصویر بالا محل‌های درد را نشان می‌دهد).

2- عدم وجود بیماری دیگری در بدن که درد را ایجاد کند.
هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد. تنوع داروها می‌تواند علائم این بیماری را کنترل کند. ورزش کردن، شل کردن عضلات و مفاصل و کم کردن استرس، در این بیماری بسیار مهم و کمک دهنده است.

بیشتر بخوانید: بلاک عصبی چیست و انواع آن

علائم و نشانه ‌های بیماری فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا باعث بروز مناطق درد در بدن می‌شود.

درمان فیبرومیالژیا توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد تهران

دردی که در این نواحی احساس می‌شود، یک درد پیوسته‌ است.

اگر فرد در ۴ ناحیه از ۵ ناحیه‌‌ ای که جهت این بیماری مشخص است احساس درد داشته باشد، پزشک تشخیص می‌دهد که او به این بیماری مبتلا است. به نوع دردی که در این بیماری احساس می‌شود، درد منتشر و یا گسترده گفته می‌شود.

برای تشخیص بیماری روی نقاطی خاصی از بدن که درد ماهیچه‌ای – استخوانی دارند و شدت درد و مدت زمان آن تاکید می‌شود.

دیگر علایم فیبرومیالژیا عبارتند از:

  1. خستگی
  2. مشکلات خواب
  3. خوابیدن برای مدت طولانی، بدون اینکه فرد احساس کند که به اندازه کافی استراحت کرده است.
  4. سردرد
  5. افسردگی
  6. اضطراب
  7. مشکلات تمرکز و توجه کردن
  8. درد در پایین تنه
  9. خشکی چشم
  10. مشکلات مثانه مانند کیست بینابینی مثانه
  11. در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا، مغز و رشته‌های عصبی مختل شده و یا سیگنال‌های درد را بیشتر نشان می‌دهد. از طرفی عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز بر احساس درد تاثیر خواهد گذاشت. بیماری فیبرومیالژیا همچنین بر سطح انرژی بدن اثر می‌گذارد.
  12. اختلالات هوشیاری و حافظه (فیبرو فوگ | فوگ)
    فیبرومیالژیا فوگ (Fibromyalgia fog) یا فیبرو فوگ یا مه مغزی (brain fog) نوعی از بیماری است که بیمار در آن با مشکلات حافظه و تمرکز دست و پنجه نرم می‌کند، از نشانه های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  13. اختلال حافظه
  14. تمرکز دشوار
  15. سخت هوشیار ماندن

بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده است، گاهی مشکلات مغزی و روانی ناشی از فیبرومیالژیا فوگ از دردی که بیماری ایجاد می‌کند، آزار دهنده تر خواهد بود.

نوبت گیری دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد

علایم بالینی

ویژگی‌های اصلی فیبرومیالژی درد منتشر در بافت نرم است که معمولاً با جملاتی نظیر سوزش، خارش و … بیان می‌شود. درد ممکن است در گردن، پشت، سینه، بازوها و پاها حس شود.

به‌علاوه بیماران ممکن است از خشکی صبحگاهی، خستگی، اختلالات خواب یا سردرد شاکی باشند. بیماری‌های شایع همراه شامل سندرم روده تحریک پذیر، سندرم خستگی مزمن، افسردگی، سردرد مزمن، آلرژی‌های دارویی متعدد، سندرم پیش از قاعدگی و اختلالات اضطرابی است.

معاینات فیزیکی غیر از وجود tender pointها (نقاط قرینه در عضلات و اتصالات تاندونی دربدن نرمال است.

اختلالات همراه بافت همبند، بیماری‌های روانی، اختلالات خواب و عفونتهای مزمن ارزیابی بیماران با درد و تندرنس که کرایتریای فیبرومیالژی را پر می‌کنند، مشکل کرده‌است.

همپوشانی علائم فیبرومیالژی با سایر بیماری‌های با اتیولوژی ناشناخته، مانند سندرم خستگی مزمن، بررسی‌های اضافه در تشخیص را ضروری می‌سازد.

تشخیص‌های دیگری که باید مد نظر باشد شامل هایپوتیروئیدیسم، میوپاتیهای ناشی از دارو (به عنوان مثال HMG-CoA inhibitorها)، پلی میالژیا روماتیکا، سندرم درد میوفاسیال، بیماری لایم، مالتیپل اسکلروزیس، میوپاتی متابولیک، افسردگی، سندرم تمپرومندیبولار و سایر بیماری‌های روماتولوژیک است.

دلایل فیبرومیالژیا

پزشکان از علت ایجاد بیماری فیبرومیالژیا اطلاعی در دست ندارند، با اینهمه به احتمال زیاد چند عامل با هم در ایجاد آن دخیل هستند. این عوامل عبارتند از:

ژنتیک: از آن جایی که فیبرومیالژیا معمولاً در خانواده‌ها دیده‌ می‌شود، جهش‌های ژنتیکی خاصی ممکن است وجود داشته باشد که شما را بیشتر مستعد ابتلا به این اختلال ‌بکند.
عفونت: بعضی بیماری‌ها ظاهراً عامل شروع یا تشدید فیبرومیالژیا هستند.
ضربه شدید جسمی یا عاطفی: اختلال استرس پس از وقوع ضربه تکان‌دهنده با فیبرومالژیا مرتبط بوده است.

چرا فیبرومیالژیا باعث ایجاد درد می شود؟

محققان معتقدند تحریک عصبی مکرر باعث تغییر فعالیت مغز افراد مبتلا به فیبرومیالژیا شود. این تغییر شامل افزایش غیر طبیعی سطح برخی از مواد شیمیایی خاص (انتقال دهنده های عصبی) در مغز است که باعث ایجاد درد می شود.

همچنین به نظر می رسد که گیرنده های درد در مغز نوعی حافظه از درد را ایجاد می کنند و دچار حساسیت بیشتری می شوند، به این معنی که در برابر سیگنال های درد واکنش شدیدتری نشان می دهند.

تشخیص

تشخیص فیبرومیالژیا بالینی است. بر اساس معیارهایای سیآر (ACR) :
1. وجود سابقه درد مزمن(بالای ۳ ماه) و منتشر (بالا و پایین کمر و دو طرفه)
2. درد در ۱۱ نقطه از ۱۸ نقطه حساس در معاینه (لمس) تشخیصی

کرایتریای انجمن روماتولوژی آمریکا برای سندرم فیبرومیالژی، فیبرومیالژی را به عنوان سندرمی با درد منتشر و تندرنس در ۱۱ یا بیشتر از ۱۸ نقطه مشخص تعریف کرده است. بررسیهای آزمایشگاهی و رادیولوژیک معمولاً غیرقابل اطمینانند .

چگونه می­توان فیبرومیالژیا را درمان کرد؟

مهم­ترین هدف در درمان فیبرومیالژیا کاهش درد و از سوی دیگر بهبود خواب و عملکرد بیمار است. پیشنهاد­های درمانی موثری برای فیبرومیالژیا توسط سازمان­های مختلف با الویت­های متفاوت ارائه شده است، اما درمان این بیماری عموماً شامل موارد زیر است:

  • روش­های درمانی غیر دارویی شامل ورزش­های هوازی
  • روش­های درمانی دارویی
  • روش­های درمانی مرکب از موارد بالا
    از آن جا که نمی توانیم تغییر واقعی درد بیمار را اندازه گیری کنیم، میزان تاثیر واقعی داروها در کاهش درد ناشی از فیبرومیالژیا، تخمینی است و اثر بخشی روش­های درمانی با کاهش احساس درد بیماران و بهبود عملکرد آنها در فعالیت­های روزانه سنجیده می­شود.
  • برخی منابع روش­هایی نظیر سوزن درمانی را نیز موثر دانسته‌­اند.

4 46 آرا
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
132 نظر
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
گل احمد امینی
گل احمد امینی
3 سال قبل

سلام و احترامات تقدیم است
درد های عصبی در قسمت ستون فقرات و همزمان سوزش معده درد شکم و روده ها

. بنده از مشکلات درد در ناحیه ستون فغرات همراه با سوزش معده همراه بوده و همچنین درد های دوامدار در شکم و روده ها که چندین سال میشود که دوام دارد . البته چندین مرتبه نزد داکترنزد داکتر های مختلف مراجعه کردم اما دوای آنها نتیجه خوب نداشته
روش که من انجام میدهم برای کاهش درد کمر و سوزش معده اینست که مساج گرم میدهم برای کمر که با انجام دادن آن سوزش معده هم خوب میشود
بنا از شما خواهشمندم رهنمایی کنید .
تشکر

آمنه
آمنه
3 سال قبل

سلام. آیا درد قفسه سینه هم نشونه این بیماری هست؟
من از دوشب پیش تا الان قفسه سینه‌م (دقیقا پایین بسمت راست) درد میکنه!! الان خیلی بهتر شدم اما همچنان درد دارم! دردم هم فقط تو یه نقطه هست و با نفس عمیق یا بلند کردن وسیله سنگین به سمت راست کشیده میشه!
اینم بگم پیروز عصر هوا خیلی سرد بود و من با اینکه خودمُ پتوپیج به پنل چسبونده بودم (سیستم گرمایشی خونه پکیجِ) اما باز سردم بود😨 الان خیلی بهترم ولی خب یه مقدار نگرانم کرده!😟

اصغر داوری
اصغر داوری
3 سال قبل

سلام ممنون از مطالب مفید تون/دخترم گاهی درد عضانی ساق پا وسردرد داره وسوزن سوزن شدن پاهاش بعد از ده روز تقریبا اون 15 سالشه واسترس درس هم داره آزمایشات انجام داده موردی نداشته ولی گاهی این مشکل داره لطفا راهنماییم بفرماین

Mahnaz
Mahnaz
3 سال قبل

سلام‌من نزدیک ۲ماهه سمت چپ بدنم درد میکنه یعنی از کمر درد ساده شو وبادکش انجام دادم وبعدش کل بدنم درد گرفت ازمایش کامل هم دادم موردی نبوده حتی قفسه سینم سمت چپ خیلی درد داره دلیلش چی میتونه باشه بعضی ها میگن ماله اعصابه ممنونم از پاسخگوییتون

مژگان شکوری نژاد
مژگان شکوری نژاد
پاسخ به   Mahnaz
13 روز قبل

سلام شما مشکلتون حل شد منم دقیقا اینجوری ام🚶🏼‍♀️

صمد
صمد
3 سال قبل

چند سال پیش مشکل دیسک گردن وکمرداشتم رفتم به شکسته بندی وایشان ده جلسه فیزوتراپی کردند مشکل دیسکم یک کمی برطرف شده ولی عضلات دست وپاهام گرفته والتهاب دارد.خواهش میکنم راهنمایی فرمایید.

محسن ابیانی
محسن ابیانی
3 سال قبل

با سلام، من 33 ساله هستم و مدت یک سال هست که در نقاط مختلف بدن (کمر، ساعد، آرنج، باسن، رانو ساق پاريال زانوها، گردن و قفسه سینه و …) درد شدیدی را احساس میکنم که در برخی از روزها مقداری کمتر میشه. برخی از روزها هم دردهای نوروپاتی مثل احساس گزگز و داغی در دست ها و پا ها را به همراه اضطراب نسبتا زیاد و سردرد دارم.در ضمن، کیفیت خوابم هم به شدت کم شده. پیش نورولوژیست، رماتولوژیست و چشم پزشک هم رفتم. نتایج نوارعصب عضله از دست ها و پا ها کاملا عادی بوده و تمامی فاکتورهای مربوط به آرتریت رماتوئید هم منفی بوده است. اما میزان فریتین در خون 340 هست. طبق معاینات چشم پزشک عصب بینایی هم در وضعیت سالم قرار دارد. ممنون میشوم اگر نظر خودتونو بفرمایید.
با احترام

A
A
3 سال قبل

سلام
من ۱۶ سالمه و تقریبا یک ساله سردرد دارم.
اوایل سردرد کم بود فقط شقیقه ها بعد چند ماه ران پاهام درد گرفت ، الان هم درد شقیقه هام بیشتر شدن هم پشت چشم هام درد میکنن ،سردرد و چشم درد دو طرفه هست جلوی صورت و پیشانی هم درد میکنه.ران پاهام دردش بیشتر شده. بعضی مواقع زانویم هم درد میگیره.
دو سال هم هست جلوی چشم هام یه چیزای مثل نقطه و مو حرکت میکنن.
همه ی این درد ها با هم اتفاق نیفتاده تو این یک سال‌
مثلا ران پاهام درد بگیره درد چشمم خیلی کم میشه
یا ران پام درد بگیره سر درد و چشم دردم کم میشه.
رفتم دکتر مغز اعصاب سی تی و نوار مغز نوشت سالم بودن . و قرص مگنیفرت برای ران پام داد و قرص رهاکین ۲۰۰، و پروپرانولول برای سر درد
آزمایش دادم تیروئید کم کار (۷.۶)فقط
داشتم.
عکس سینوزیت گرفتم دکتر گفت سینوزیت داری و آنتی بیوتیک داد ولی فرق نکرده.
انحراف تیغه بینی هم داشتم.گفت ۱۸ سالگی بیا عمل کنم.
کلاس دهم هستم به خاطر سر دردم درسم هم خوب نمیتونم بخونم
میشه لطفا راهنمایی کنین؟🙏

زهره
زهره
پاسخ به   A
3 سال قبل

من از سن کم با همین علایم میگرن چشمی داشتم و استرس نقش بسزایی درون داشت

گل آرا
گل آرا
پاسخ به   A
2 سال قبل

سلام، دقيقا منم به همه اينها دچار هستم، فيبروميالژيا تشخيص دكتر من بوده.

مهنانی
مهنانی
3 سال قبل

باسلام وقتتون بخیر
خانمی ۳۳ ساله هستم،همیسه احساس خستگی ودرد میکنم،حتی گاهی قادر به انجام کارهای روزمره هم نیستم،۶سال پیش بعداز زایمان از درد ناحیه بین دوکتف دردام شروع شد وزمان بی تحرکی این دردها بیشتر میشه،چند سالی بود که این دردها کم شده بود والان چن روزه،که درناحیه بین دوکتف احساس سوزش ودرد داارم،طوری که با انگشتم،نقطه درد مشخص میشه الان درناحیه بالای باسن قسمت گودی کمر سمت راست،دچار نقطه درد وسوزش هستم،دست راستم عضلات دلتویید احساس خستگی ونیاز به ماساژ دارم واستخوانهای انگشتان دستم بیشتر اوقات تیرمیکشه،درد عجیبی داره،ران پا سمت راست وساق پاهم درد داره ولی قابل تحمل هست،باماساژ به خصوص حوله گرم روی نقطه درد کمی ارام میشود،ممنون میشم راهنمایی کنید.

عطا
عطا
3 سال قبل

سلام
حدود ۲ سال هستش که دچار دردهای مقطعی ولی به شدت زیاد در جاهای مختلف بدنم هستم
ابتدا درد در ناحیه شانه راست بود که با ماساژ درد بیشتر شد و مدت چند روز ادامه داشت. ( در مدت حدود ۴ ساعت از آغاز درد ، درد به میزان بسیار بالائی میرسه و اگر تحرکی نداشته باشه اون عضو بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت خاموش میشه) بعد از بالا رفتن درد ، تاندون ها در اون قسمت انگار خشک میشن – مثل چوب دقیقا – و بعد از خاتمه درد یا کاهش درد وقتی اون عضو رو تکون میدم صدای شکسته شدن چیزی مثل قلنج شنیده میشه و انگار اصلا دردی وحود نداشته. این دردهای در جاهای مختلف بدنم هردجند وقت یکبار ظاهر میشه. شانه ها ، مچ دست ، پشت زانوها ، پشت آرنج
تنها عضوی که درد در اون تکرار میشه شانه راست هستش
در خانواده ما دو مورد رماتیسم داشتیم
مادرم رماتیسم قلبی و برادرم : لوپوس
ازمایشات لوپوس رو ۲ سال پیش دادم. ولی همهوچی اکی بود
Mri از شانه فقط تورم رو نشون میداد
آقا ، ۳۸ ساله

نیلوفر
نیلوفر
3 سال قبل

با سلام
۲۸ ساله هستم،۵ ماهه پش مبتلا به کرونا شدم و الان بعد از گذشت یک دوره سخت روحی با درد مبهم در دو زانو و دو آرنج که به ساق دست و پا میزند روبه رو هستم،احساس خستگی مداوم نیز دارم،خیلی نگران هستم اگه امکانش هست راهنماییم بفرمایید.

لیلا اسدی
لیلا اسدی
3 سال قبل

سلام من ده سال هست ک مبتلا به بیماری ام اسم و الان هشت ماهی میشه که سوزش برروی کتف راستم دارم الان روی پوست ران پای چپم کشیده شده با لمس میسوزم سردردهای شدید تهوع آوری سراغم میاد طوری ک حتا دست راستم فلج میشه چشم راستم انگار از کاسه میخواد در بیاد تابستان امسال شدت گرفت و یمقدار علائم مثل عود دوم ام اسم بود خیلی اصرار بر کورتون میکردم اما دکتر هام از ترس انباشته شدن بیماران در بیمارستان البته برای راحتی خودشون! خب ترس هم داشت اون شرایط مدام می‌گفتند علائم روانیه دچار دوقطبی یا هیستری! شدم،اما هنوز این سوزش و سردرد هستش ولی کمتر
البته ام آر آی پلاک فعالی بنفع ام اس نشون نداد اما دو مهره گردنم دیسک داره
خواهشن راهنمایی بفرمایید آیا بیماران ام اس هم میتونند فیبرو رو همزمان داشته باشند؟ متشکر از پاسختون

محمد فتحی
محمد فتحی
پاسخ به   لیلا اسدی
1 سال قبل

سلام میشه بفرمایید ام اس را چجوری تشخیص دادن چون منم این دردا را دارم

سپیده نامی
سپیده نامی
3 سال قبل

سلام اقای دکتر من ایمیل مشکل پیدا کرده اگه لطف کنید به شماره من جواب بدید من درمانی ندارم فقط مسکن قوی میخوام که این درد و تحمی کنه من فکر کنم ۲۰۰دکتر رفتم دکتر امام از امریکا تا هر چی شما حساب کنید الان ۱۱ ساله این دردو دارم همه نوع ازمایشی دادم بر اثر ناراحتی عصب دنده ام اسیب دیده زده به ستون فقرات و تمام بدن مفصل و اسخوان و خواب غدا فقط چند قاشق که میخورم اگه سنگین شم دردم بدتر میشه۱۱ ساله دارن زجر میکشم هیچ کسی هم تشخیصی نداده فقط مسکن قوی که بتونم تحمل کنم سنم ۳۲ هست همه نوع قرص و در ضمن بلوک عصب کردم از دنده در کلینیک عصب لطفا راهنمایی کنید این شماره لطفا تو پیامک بهم کمک کنید مثل اینکه باید ایمیل نوشت ولی کاش جایی برای شماره بود

مریم عرفانی
مریم عرفانی
3 سال قبل

سلام من حدودا شیش ماهه احساس ضعف شدید در بدنم و دست ا و پاهام میکنم و چند دقیقه سر پا میمونم نفسم قطع میشه این سه ماهه که دردی مبهم در ناحیه قفسه سینه سمت راستم(قلبم سمت راسته)میکنم که به زیر بغل کشیده میشه جناغ سینم ودنده های آخریم تیر میکشه جوری که درد به پشتم میزنه ضربان قلب هم یه بار کنده یه بار تنددرد زیادی در گردنم و بازوهای وکتف احساس میکنم دست و پاهام چهار ماهه که بی حسه گاهی هم پهلو هام درد میکنه چیکار کنم؟

زهرا عبدی
زهرا عبدی
3 سال قبل

خانمی 26 ساله هستم، بشدت استرس دارم انگیزه واسه هیچ کاری ندارم.
همیسه احساس خستگی مداوم و درد میکنم، بیشتر اوقات و به خصوص صبح ها ب زور از تخت خواب پا میشم اصلا توانایی بیدار شدن رو ندارم حتی قادر به انجام کارهای روزمره خودم هم نیستم، خانوادم منو تنبل خطاب میکنن، هیچ کسی منو درک نمیکنه که چ وضعیتی دارم، چ دردی دارم، ۶سال پیش از ناحیه بند بروگزیمال انگشت شصت پا دچار سوزش شدید شدم و ب دکتر اورتوپد و مغز و اعصاب و روماتولوژیست مراجعه کردم آزمایش دادم و نوار عصب و عضله گرفتم ولی تشخیصی داده نشد ،چند وقتی بود که این دردها کم شده بود ولی الان چند روزه که درناحیه بین دوکتف و به خصوص مفاصل انگشتان دست و پا احساس سوزش ودرد دارم، همیشه احساس خستگی میکنم و با وجود خواب کافی حتی 10 ساعت هم در طول روز هم باز هم احساس خستگی مداوم میکنم و هیچ انرژی ای ندارم، خستگی از بدنم نمیره، مدام نیاز به ماساژ دارم و استخوانهای انگشتان دستم و پام بیشتر اوقات تیرمیکشه و گز گز میکنه ، ی حالتی برام بوجود میاد که انگار مغزم خوابه و خاموشه و چشمام بازه فقط ،درد عجیبی دارم، خیلی تحقیق و سرچ کردم و در نهایت خودم با مطالعه متوجه شدم که سندرومی ب اسم فیبرومیالژیا هست، ولی مطمین نیستم که بهش دچار شدم خیلی ناراحتم که درمان نداره و حالم خیلی بد شده. ممنون میشم راهنماییم کنید

سید مهدی طباطبایی
سید مهدی طباطبایی
3 سال قبل

سلام
من به این بیماری مبتلا هستم اما داروها باعث مشکلات گوارشی میشه
داروهای مختلف تست کردم همه همین جوریه
نظرتون چیه

احسان
احسان
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
۲ سال از قسمت کمر و بینه فیله ها و پهلو فقط موقع استراحت احساس درد و خشکی کمر و له شدن میکنم طوری ک نمیتونم روی اون قسمت بدنم استراحت کنم بعد از بیدار شدن کمرم خشک میشه تا یک ساعتی فعالیت که میکنم نرم میشه
و در طول روز ک فعالیت بدنی دارم دردی احساس نمیشه .
و وقتی ماساژم میدن حس میکنم عضلات بدنم له شده و درد می کشم بجای احساس آرامش.
و خیلی عصبی شدم و حافظه و تمرکزم هم ضعیف شده
جدیدا قرص اسنترا موقع استراحت مصرف میکنم و دیگه دردی ندارم در زمان مصرف قرص
ممنون میشم راهنمایی کنید مشکلم چیه

احمد رضايي
احمد رضايي
3 سال قبل

با سلام و احترام
من 40 سالمه ي درد از ناحيه ساق پا شروع ميشه بعدش ميزنه به ران و كمر و بعد پا بعدي وبعدش به سرم و بعضي وقتا به دندون يعني متحرك اين درد ازمايش رماتيسم دادم چيزي نشون نداد بايد چكار كرد
هر زماني به يه قسمت از بدن ميزنه ميشه بفرماييد چيه ؟

امیررضا
امیررضا
3 سال قبل

سلام خسته نباشید آقای دکتر من بچه روستا هستم چن وقت پیش تو بیابون یه بار سنگینی برداشتم بین دو تا کتف ام درد کرد بد کم کم شروع به تکان خوردن کرد این درد یعنی جوری است ک مفاصل های بدنم درد میکنه مثل موج دست موج پا مفاصل انگشت زانو پهلو م پشت گردنم مثلا دستم درد میکنه یه چن دقیقه مالش میدن دیگه اونجا خوب میشه یه قسمت دیگه از بدنم درد میکنه کلا خوانواده در حال مالش بدن من هستن هر دکتری رفتم میگن شما سالم هستید و هر آزمایشی هم میدم چیزی نشان نمیده نورمال هستش ولی همچنان دردم ادامه داره لطفا راه درمانشو بهم بگید

محمود
محمود
3 سال قبل

سلام
چندسال پیش یهو به سرما حساسیت پیدا کردم طوریکه یک لحظه اگر از کنار بخاری نمیتونستم برم حتی بدنم طاقت دمای عادی هم نداشت. کل بدن من یکسان این مشکل داشت. صورتم که بیشتر در معرض هوا بود تا هوای عادی حتی بهش میخورد انگار از داخل زخمی شده بود. تابستانها حتی یک ثانیه نمیتونستم جلوی کولر قرار بگیرم. به هر دکتری مراجعه کردم و همه ازمایشات گرفتم مشکلی نداشتم حتی عکس سینوزیت خوب بود و نداشتم. تا اینکه یک دکتر اعصاب قرص کلومیپرامین بهم داد و از این رو به اون رو شدم. ولی هنوز حساسیت به سرما دارم هرچند خیلی خیلی کمتر از قبل شده. . با وجود چندین دوره استتفاده از این قرص بازهم درمان قطعی پیدا نکردم. بعد, ازین پیش چندین متخصص دیگه رفتم
یا یک مکمل کنار کلومیپرامین میدادن
یا قرص دیگری که هیچ اثری روی من نداشت.
الان دوتا مشکل دارم:
عضلات در تیر رس هوای هر چند ملایم و خنک و پلک چشم و گونه ها و حتی لاله گوش من همیشه درد و احساس خستگی داره و با خوردن قرص کلومیپرامین خوب میشن. با این وجود قطعی خوب نمیشم.
دوم اینکه با خوردن بالای 5 عدد کلومیپرامین 25 میلی جوابگو هست و کمتر ازین بخورم هیچ عکس العملی نداره روی بدنم. و ین دوز بالا ازون طرف منو وادار به خواب زیاد میکنه.
الان چند ماه هست که کلومیپرامین نمیخورم از نظر اعصاب ، خواب خیلی ریلکس و خوبم. ولی هر موقع هر جای بدنم به هوا تماس پیدا کند عضله های اون قسمت درد می کند مخصوصا وقتی از حمام بیام بیرون باید چند ساعت کنار بخاری باشم
ممنون میشم کمک کنید.

عبدالرضا عالی پور
عبدالرضا عالی پور
3 سال قبل

سلام آقای دکتر
من حدود یک سال هست که کل بدنم درد میکنه از قفسه سینه ام تا دست راست و چپ و گاهی پاهام و همینجوری منتشر هست در کل بدنم و هر دکتری رفتم از اعصاب گرفته تا متخصص درد و قلب و … گفتند هیچ مشکلی از این لحاظ و آزمایش ها نداری ؟!
حالا نمیدونم واقعا علت چیست و چطوری درمان میشم . مثل اینکه دارند خنجر به بدنم میزنند و خیلی اذیت میشم . خواهش می کنم راهنمایی بفرمائید.

عبدالرضا عالی پور
عبدالرضا عالی پور
پاسخ به   دکتر سیامک مرادی
3 سال قبل

من بوشهر هستم چگونه میتوانم مراحل درمان را انجام دهم؟

احسان جعفری
احسان جعفری
3 سال قبل

سلام آقای دکتر
من 8 ماه پیش دچار حملات اضطرابی و پانیک شدم و به خاطر اضطراب و استرس شدید بعد سه ماه مشکلات دیگری برام به وجود اومد.
پیش دکتر رفتم و ازمایش و ام ار ای انجام دادن و گفتند که همه چیز نرماله.
الان هم گه گاهی درد در قفسه سینه مایل به چپ و بازو چگ دارم.
انگشتام تیر میکشن و گز گز میکنند.
روی تمرکز و عملکرد مغزم خیلی تاثییر گذاشته و بعضی اوقات مسخ میشم.
حساسیت شدید روی مواد خوراکی و نوشیدنی ها پیدا کردم طوریکه بعد از مصرف بعضی خوراکی ها از قبیل خوراکی های چرب یا چای خیلی زود حالم بد میشه و یبوست هم دارم.
ممنون میشم اگه کمکم بکنید.

میناشریفی
میناشریفی
پاسخ به   احسان جعفری
4 روز قبل

سلام به همه ی دوستان من خانم ۵۳ساله هستم که بیماری فیبررومیالژیا از سن ۳۵سالگی بروز شدید کرد
قبلش هم ی علائم هایی داشتم. این بیماری تشخیص آن ی مقدار سخت هست چون علائمش با انواع روماتیسم ها وروماتیدآرتیریت تقریبا مثل هم هست
اول برای من تجویز کورتون کردن چون گفتن روماتیسم
تمام روماتولوژهای اصفهان رفتم تنها دکتری که تشخیص داد من فبیرومیالژیا دارم دکتر منصور ثالثی در خیابان آماده اصفهان بود ایشون گفتن شما باید همیشه
جاهای شاد بروید ورزش کنید اصلا به مجالس که ناراحت کننده هست نروید وبرام دلوکسیتن نوشت چون من فشارخون داشتم. خوردم فشارم رفت بالاو بیمارستانی شدم دکتر گفت کم کم بهش عادت میکنی
ولی من زیر بار دارو اعصاب ومسکن نمیروم.برا خودم ی سری کار انجام میدم که باعث شادیم بشه. وپیش دکتر
گیاهی میرم .تازگی ها رفتم پیش دکتر گیاهی برام روغن
سیاه دانه وبادام تلخ وروغن سقز نوشت که روغن سیاه
دانه رو صبح میزنم وروغن بادام عصری وروغن سقز رو
شب برای درد عالی هست وخیلی چیزهای دیگر که توی
اینترنت سرچ کنید بخونید مثلا من روی کمر وشکمم می مالم بعد بای پلاستیک یا سلفون کامال شکم کمر رو می بندم میخوابم واس سیاتیک هم خیلی عالی هست.
حتی کلاژنسازی هم میکنه وخیلی خاصیت های دیگر داره
بخونید .زرد چوبه عسل میخورم یا توی آبجوش یا شیرکه التهاب کم میکنه البته کسانی ناراحتی معده دارن
ممکن بهشون نسازه
بادام پودر میکنم در حدی روغنش بزن بیرون ومیکس میکنم با آب داغ میشه شیر بادام استفاده میکنم تا جایی که میشه خودم از استرس دور نگه میدارم .وبا
گوش دادن به فایلهای صوتی که باعث آرامش ووصل
شدن به خدابشی وازش کمک بخوای تا درد هات آرام بشه.شکر گزاری واس هر چیزی و تشکر کردن از تمام اعضای بدنت که در طول روز تو رو یاری میکنن برای انجام کارهات
کمک بقیه نه اینکه فقط مالی باشه.درهر زمینه که کاری از دستت بربیادمثلامشارکت های جمعی مثبت ، دورشدن از افراد منفی وافکارمنفی که خیلی اثر گذار هست. رفتن به ا نجمن های ادبی شعر خوانی شعرخیلی تاثیر داره روی روحیه داره کم کردن وزن که خودش خیلی
مهم سالم خوری مخصوصا مخصوصا حذف روغن های
بازاری که بسیار برای مفاصل بد هست.روغن زیتون مصرف کنیدیا روغن های طبیعی البته کم وتحرک داشته
باشید بهترین روغن زیتون اصل هست .که مقدار از روغن رو داخل ی استکان بریزیدبزاریدداخل یخدان یخچال اگر بسته شدویاحالت ژله ی تقربیاسفت پیداکردسالم هست وتقلبی نیست اگر شل ماندتقلبی هست وداخل دارد. دوستان پیش دکتر گیاهی
بروید تا طبع بدن خودتون بشناسید وچیزهایی که مصرف میکنید با توجه به طبع بدنتون باشه مثلامن
صفراوی هستم .ولی کبدم خیلی داغ بدنم سرد بلغم
غالب شده با داروهای که میده بدنتون تعادل پیدا میکنه
وپر خوری عصبی که در اثر بیماری فیبرومیالژیاداریدیا
کم اشتهایی در اثر افسردگی خوب میشه انشالله به عنوان ی دوست
توانسته باشم کمکتون کرده باشم.

Azin
Azin
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
حدود حدود 6 ماه پیش درد شدیدی رو تو دست چپم حس کردم، نوع درد‌ش با هر دردی که تو کل عمرم تجربه کرده بودم متفاوت بود. درد کاهش یا افزایش پیدا نمی کرد و هیچی روش اثر نداشت مداوم بود. چند ساعت ادامه داشت و بعد تموم میشد. البته این درد قبلا ام تجربه کرده بودم اما خیلی کوتاه در حد چند دقیقه و با شدت کمتر و تو همین دستم . این درد چند وقت به همین صورت ادامه داشت بیشتر دست چپم درگیر بود ولی گاهی اوقات دست راستمم درگیر میشد و به قلب و کتف ام کشیده شد طوری که چند بار احساس کردم قلبم سنگین شده و نمی تونم نفش بکشم. بعد چند روز خیلی کمتر شد و رفع شد کامل ولی باز درد در گردن شانه کتف ها و بازوهام برگشت و الان باهاش درگیرم. گاهی اوقات کم میشه و گاهی ام به اوج میرسه. دردش جوریه که انگار یه جور آتیش تو بدنم پخش میشه. بعضی وقتام پاهام یا انگاشتای دستم تیر میکشن مخصوصا وقتی سردم میشه. دردا با اضطراب و عصبانیت تشدید میشن. دکترای مختلفی رفتم و ام آر آی هم از گردن و مغز دادم ولی هیچ مشکلی نبود. جوری شده که حتی درسامم نمیتونم درست بخونم و گردن کتفم به شدت اذیت ام میکنن. 17 سالم و دخترم. میشه لطفا راهنماییم کنید. خیلی ممنونم

خادم الزهرا
خادم الزهرا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
من یه خانوم۲۰ساله هستم هرماه یک بارپشت شونم هم پشت قسمت قلب وهم پشت سمت راست میگیره واین دردقبل از این که بگیره همیشه پشتم انگاری یه موجودزنده وجودداره که سوزن میزنه بهم این سوزن زدن هروقتی یه جای پشت شونم هست تاانگاری میخواددردروپیداکنه ودردشروع بشه این درد کم کم شروع میشه وبه اوج میرسه درحدی که نمیتونم نفس بکشم وگریه میکنم ودوباره بعدازسه روز کم کم با سوزن زدن دوباره رفع میشه میره تاماه بعد خیلی عذاب میکشم توروخداراهنماییم کنیددکترهم رفتم وگفتن که ازاعصابه فقطواصلا هیچ آمپول وقرص ومسکنی تاثیرنداره نمیدونم بایدچیکارکنم😔

انصار
انصار
2 سال قبل

سلام من بدن درد داشتم رفتم دکتر دارو ضد افسردگی دادن الان یه ساله دارم میخورم هرماه دکتر دوزشو میبرد بالا الان دیگه نمیتونم بخورم دیگه حالم بهم میخوره از قرص گذاشتم یه دو سه روزی کنار دوباره بدن دردم برگشته چیکار کنم

رضا شریفی
رضا شریفی
2 سال قبل

با سلام و عرض ادب

من 22 سالمه و حدودا چهار ماهی هست که هر بار نقاط مختلف پایین تنم درد می کنه ران، پشت زانو، انگشت ها، کف پا، و کمر. منتهی دردش زیاده و گذرا نیست. یه حالت مزمن و کسل کننده ای داره که شدتش کم یا زیاد نمیشه.
آزمایش خون دادم مشکلی نداشت
خودم مشکوک به درد سیاتیک بودم که این مقاله تون رو دیدم.
الان به نظرتون بهتره به متخصص ارتوپدی مراجعه کنم یا روانپزشک یا متخصص درد یا چی؟
ضمنا سندروم روده تحریک پذیر هم خیلی وقته دارم
با تشکر

Last edited 2 سال قبل by رضا شریفی
رضا دادی
رضا دادی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر آقای دکتر. دخترم یک ماه و نیم قبل اولش درد در پای راست بعدش پای چپ بعد دست و شانه ها و همینطور به صورت چرخشی در تمام بدن و گاهی سر درد و سرگیجه و حتی دل درد بعد خوردن غذا و هر چیز دیگه. کلی دکتر رفتیم و تمامی آزمایشات نرمال بود به جز اینکهESRبالا بود. والا تا الان هیچ نتیجه نگرفتیم و سر در گم موندیم. لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون می شم.

Arian
Arian
2 سال قبل

سلام آقای دکتر
من نزدیک ۶ ماهه تمام بدنم درد دارم اما اینجوری نیست که جای مشخصی رو درگیر بکنه درد ها سوزن سوزن و سوزشی و مور مور هستنددرد ها از قسمتی به قسمتی دیگر می رن و بعد از چند دقیقه خوب میشن . من بعد از چند ماهه استرس اینجوری شدم بعضی وقت ها هم دستم با لمس سوزش میگیره ولی بعد از مدتی خوب میشه و تیک عصبی زیر پلک سمت راست دارم و گاهی اوقات احساس راه رفتن چیزی زیر پوستم دارم
من سر درد و مشکلات خواب و سرگیجه و نقاط حساس و مشکل فراموشی ندارم ولی این درد ها خیلی خسته کننده هستن ایا احتمال داره این درد ها ارتباطی با استرس گذشته ام داشته باشند؟ یا من به فیبرو میالژیا مبتلا شدم؟
کلی آزمایش هم دادم پیش فوق تخصص روماتولوژی و داخلی هم رفتم اما چیزی مشاهده نشد
خیلی ممنون اگه راهنمایی کنید در ضمن پسر هستم و ۱۶ سال سن دارم

Last edited 2 سال قبل by Arian
رزرشیدی
رزرشیدی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ممنون از پاسخگوییتون آقای دکتر دختر ۲۱ ساله هستم چند وقته درد در دست و پاها دارم بیشتر از آرنج تا نوک انگشتام گاهی هم ب بازوهامو شانه هام می‌کشه هم تیر میکشن هم درد وگاهی فقط دست چپم بیشتر درگیره وپاهام از ساعد تا نوک انگشتام درد و تیر دارن گاهی هم ب زانوهام می‌کشه ناگفته نمونه یکم استرسی و عصبی هم هستم

خرمی اکبر
خرمی اکبر
2 سال قبل

با سلام حدود دو ماه خانمم از ناحیه گم دچار درد شده که به ران و زانو هایش کشیده می شود و درد بسیار شدید می شود دست ها بعض موقع داغ گزگز میشد ورگ زیر ران نبض و ضربان می گیرد به روماتولوژیست مراجعه کردیم ام آر ای و آزمایش انجام شد که ساکرولیت خفیف داشت دکتر دارو داد مفید نبود بعد دو هفته در بیمارستان بستری شد انواع آزمایش و سی تی اسکن با تزریق همه طبیعی شد بعد از یک هفته مرخص شد بدون نتیجه دکتر داروهای گاباپنتین۳۰۰،ایندومتاسین۲۵ تجویز کرده اما درد هست نظر جناب عالی چیست ؟

نهال باقری
نهال باقری
2 سال قبل

سلام من دختر هستم ۱۹ سالمه دو ساله دل درد شدید داشتم دردش انقدر شدید بود که شبا تا صبح چندین بار از درد بیدار میشدم دکتر تشخیص سندروم روده تحریک پذیر داد دو ماه پیش به خاطر درد شدید پهلو و کمر دوباره پیش دکتر رفتم آزمایش ادرار دادم که سالم بود ممکنه سنگ کلیه داشته باشم و تو آزمایش نشون نده؟دکتر گفت به خاطر اعصابه و داروی سرترالین بهم داد اولش یک دوم میخوردم بعد کامل. ۴ روز بعد از اینکه کامل خوردم نصف پیشونیم ورم کرد دکتر گفت دوباره یک دوم بخورم. الان دوباره درد پهلوم شروع شده انگار دارن سیخ فرو میکنن تو پهلوم چند روزه شبها دیر خوابم میبره بعدشم که خوابم میره خوابم سبکه و گاهی بعد چند ساعت خواب احساس میکنم اصلا نخوابیدم . کمی فک و دندونم درد میکنه گاهی سرم درد میکنه و احساس گیجی و منگی دارم ممکنه فیبرومیالژیا باشه؟به همه جور بیماری حتی تومور شک کردم. دارم از درد دیوونه میشم بدتر اینکه هیچ درمانی هم براش نیست😭

رقیه ادیبان
رقیه ادیبان
2 سال قبل

با سلام من ۴۲ سالمه ..دوساله که دردم با زانوهام شروع شد همزمان ارنج هام و مچ دستهام و مچ پاهام …البته قبلش کمردرد هم داشتم مفاصلم چنان درد میکنه انگار سالهاست بیمارم وتوان ندارم به عضلاتم هم میزنه درد ..صبح که میخوام بلندشم کلا خشک شدم امان از این گردن درد..ازمایش دادم روماتیسم نبود ازمایش خون هم موردی نداشت…دردهام دوره ای ان مدتی نیستن بعد پیدا میشن …البته حدود یه هفته مونده به دوره پریودی اوضاع بدنم خراب میشه و درد ها شروع میشن …بعد خونریزی کمی بهتر و ترم تر میشه بدنم….بعضی دوره ها هم اصلا ول نمیکنه ..الان بیشتر از یه ماهه که درد دارم دیگه نمیتونم مسکن بیشتر بخورم …مشکل من چیه ..بدنم مشکل دیگه ای نداره …فقط این درد ها خیلی ازار دهنده ان…در ضمن همون قبل پریود خیلی عصبی و بداخلاق میشم و زیاد گریه میکنم و طوری که از بعضی اعضای خانواده ام متنفر میشم و همزمان بعدش دردهام شروع میشه …خیلی ممنون میشم راهنمایی ام کنین..واقعا خسته کننده شده …

ممنون از شما دکتر

بهاره سلیمانی
بهاره سلیمانی
2 سال قبل

سلام. آیا مرکز درد شما برای بیماران درد مزمن و فیبرومیالژیا مقاوم به درمان خدمات ارائه می‌کند؟

محمد حسین حسنی
محمد حسین حسنی
2 سال قبل

درود مدت ۳ الی ۴ ماه هست که درد شدیدی در ارنج و عضلات ساعد دست راستم بی نهایت درد دارم حتی هنگم بازو بسته کردن ارنج و یا چرخاندن ارنج گاهی حتی ۱۰۰ گرم هم نمیتوانم بلند کنم یا نگه دارم ایا راهنمایم میکنید که چیکار کنم

فاطمه آیدین
فاطمه آیدین
2 سال قبل

با سلام خسته نباشید دکتر من دو ماه پیش با کمر درد به دکتر مراجعه کردم تشخیص دیسک خفیف کمر دادن که با فیزیوتراپی درمان شد ولی اواسط درمان دست و پاهام درد گرفت نواحی مختلف دستم و پام همزمان یعنی از انگشت دست تا بازو و از کف پا تا ران ها درد سوزشی حس میکنم و جدیدا دچار سر درد مزمن هم شدن ممکن فیبرومالژیا باشه؟

الي
الي
2 سال قبل

سلام‌اقای دکتر من دردهاب چرخشی داشتم در پشت سر پایین کمر بین دو کتفم پاهام مخصوصا درد پاهام با سوزش شدیده پشت گوشم و استخوان‌ گیجگاهی‌فک بی خوابی هم دارم دکترم تشخیص فیبرومیالیژایا دادن و رهاکین و پرگابالین دادن ولی امروز قرص هالیپریدول دادن من هیجا نخوندن این قرص برای درمان موقر باشه، میترسم بخورم البته به علت اضطراب شدید دادن نظر شما چیه؟

محمدیان
محمدیان
2 سال قبل

باسلام واحترام خسته نباشد دکتر بنده ۷سال دچار بدن درد وتحریک رود بی حالی خستگی مداوم استرس وگاهی یوبوست وگاهی اسهال میشم کل ازمایشام سالم چنتا از دکترای اعصاب روان رفتم همجورقرص دادن خوب نمیشم دکتر کمکم کنید لطفا خیلی عذاب میکشم نمیدونم چکار کنم

لیلا
لیلا
2 سال قبل

سلام من دوسه ساله خیلی بدنم بشدت درد میکنه ازمایش دادم مشکلی الهی شکر ندارم همش دوست دارم بخابم وخیلی زود از کار کردن خسته میشم حتی اگر کل روز هم بخابم برام کافی نیست نمیدونم چیکار کنم وبه کجا مراجعه کنم لطفا راهنمایی کنید.

حامد
حامد
2 سال قبل

سلام من 19 سالمه اول خدا بعد شما من الان نزدیک دوماه هست که تبش قلب ترس اظطراب دارم

صائب
صائب
2 سال قبل

سلام حدود دوسال هستش که من درد در نقاط بدنم ازجمله قفسه سینه بازو ها کتف زیر قفسه سینه دارم که این درد کلا باهام میگرده ونمیتونم نفس عمیق بکشم هر لحظه یه نقطه از بدنم میچرخه و واقعا خسته شدم از این موضوع راهنماییم کنین ممنون میشم

يكتا گلچين
يكتا گلچين
2 سال قبل

با سلام و درود و تشكر از مطالب خوبتون
من بيش از يكسال أست كه از درد شديد جناغ سينه و گاهى سمت راست بدن و گاهى سمت چپ .و از طرفى هنگام نشستن بر روى صندلى درد در قسمت اخرين مهره ،و دزد شديد در قسمت هر دو زانو ،و درد شديد كمر ،متاسفانه بدترين درد من ،درد قفسه سينه أست كه بيش از يكسال از اين درد رنج مى برم و به صورت دايمى در كل روز أست و در كل روز چندين حمله شديد در قسمت جناغ سينه دارم و سمت راست گاهى چپ با سوزش شديد كه حس مى كنم استخوانم شكسته و يك ميله داغ در ات فرو مى كنند و با خنجر مى زنند و شبيه اينكه زخمى وجود دارد و خون مى چكد ،من در اينگليس زندگى مى كنم بعد از اسكن هاى فراوان و تحقيقات گسترده به نتيجه رسيدند كه سندروم فيبرمالوژيا دارم ،براى من چندين دارو تجويز كردند كه مهمترين ان گاباپنتن و پروگابلين أست اما داروها روى من جواب نمى دهند حتى گاهى انقدر از لحاظ روانى و شدت بيمارى روى من تاثير مى گذارد كه خودم تعداد قرصها را چند برابر مى كنم و گاهى شده أست كه حدود ٣٠ قرص در روز مصرف كرده ام اما حمله ها و دردها كاملا قطع نمى شود ،واقعا نااميد شده ام و كاملًا خسته ،چون من شخصى كاملا اكتيو بودم كه به دليل شنيدن خبر فوت يَكى از بستگان در ايران درد شديدى در قسمت قفسه سينه من بوجود ادم و امبولانس و بسترى شدن و تا امروز كه يكسال از اين درد مى گذرد و متاسفانه هيچ دارويى براى من وجود نداشته كه مانع از اين حملات شود ،چون من راضى هستم حداقل درد دايمى را داشته باشم اما حملات را نه ،نظر شما را لطفا مى خواهم بدانم ،با سپاس

علیرضا ناصری
علیرضا ناصری
2 سال قبل

وقت بخیر من 17سال سن دارم با شکایت درد پشت ،زانودرد،بیحالی،خواب الودگی تیر کشیدن همه‌ی دست و گردن،ناحیه کمر،باسن،پشت پا،مخصوصا ساق ها و حتی کف پا ام از ای هم دادم گفتن چیزی نیست و همه‌ی آزمایش هاهم دادم و فقط مقدار کمی کم خونی دارم و میکروب معده هم دارم که تا حدودی درمان شد حالا باید چکار کنم از شما خواهش می کنم که کمکم کنید.

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من حدودا چهارماه پیش کرنا گرفتیم خودم خوب بودم ولی مامانم خیلی جلوچشمم زجرکشید تاخداروشکرخوب شدن ولی من ازاون موقع تاحالی خیلی استرسی شدم کلاتوفکرمرگ و… هستم بعدازاون یکم دچاراسیدمعده شدم که باداروحل شد ولی دست هام تیرمیکشه انگشتای درستم ران پام بالای. باثنم وساق پا بعضی وقتا تیرمیکشع رگ ها بعصی وقتا درد میکنه واینگاریه چیزی داخل پاودستم حرکت میکنه خیلی استرسی ومظترب هستم ازقرص ارامبخش استفاده میکنم که شب هاراحت بخوابم اخه شب ها وقتی میخابم توخواب کلا فکرم درگیره واین درد های بدنم هم همیشه نیست یهومیاد باز قط میشع چن ساعت دیگه میاذ بازمیره فعلا ازمایشی چیزی هم ندادم بعضی وقت هاهم میزنه به کلیه هام ایا مشکل من میتونه فیبرومیااژیا باشه لطفا راهنماییم کنید خیلی میترسن مشکلی داشته باشم اصلا ازترس خاب ندارم

مینا
مینا
2 سال قبل

سلام من ۱۸ سالمه و خب هر یک ماه یکبار هر دوتا دستم همزمان باهم کلش درد میگیره و درد خیلی بدی هم داره و بعضی اوقاتم حداقل دو سه روز درد میکنه و بعد خوب میشه در حدی که من اگه دستمو تکون ندم دستم درد نمیگیره و اگه کوچک ترین حرکتو ب دستام بدم خیلی بد درد میگیرن و حتی مدت هایی و این دست درد ها رو دارم مواقعی ک میخوابم احساس خستگی بازم میکنم و اصلن خواب راحتی بخاطر دست درد هام ندارم

محمود
محمود
2 سال قبل

سلام
چندسال پیش یهو به سرما حساسیت پیدا کردم طوریکه یک لحظه اگر از کنار بخاری نمیتونستم برم حتی بدنم طاقت دمای عادی هم نداشت. کل بدن من یکسان این مشکل داشت. صورتم که بیشتر در معرض هوا بود تا هوای عادی حتی بهش میخورد انگار از داخل زخمی شده بود. تابستانها حتی یک ثانیه نمیتونستم جلوی کولر قرار بگیرم. به هر دکتری مراجعه کردم و همه ازمایشات گرفتم مشکلی نداشتم حتی عکس سینوزیت خوب بود و نداشتم. تا اینکه یک دکتر اعصاب قرص کلومیپرامین بهم داد و از این رو به اون رو شدم. ولی هنوز حساسیت به سرما دارم هرچند خیلی خیلی کمتر از قبل شده. . با وجود چندین دوره استتفاده از این قرص بازهم درمان قطعی پیدا نکردم. بعد, ازین پیش چندین متخصص دیگه رفتم
یا یک مکمل کنار کلومیپرامین میدادن
یا قرص دیگری که هیچ اثری روی من نداشت.
الان دوتا مشکل دارم:
عضلات در تیر رس هوای هر چند ملایم و خنک و پلک چشم و گونه ها و حتی لاله گوش من همیشه درد و احساس خستگی داره و با خوردن قرص کلومیپرامین خوب میشن. با این وجود قطعی خوب نمیشم.
دوم اینکه با خوردن بالای ۵ عدد کلومیپرامین ۲۵ میلی یکمی جوابگو هست و کمتر ازین بخورم هیچ عکس العملی نداره روی بدنم. و این دوز بالا ازون طرف منو وادار به خواب زیاد میکنه.
الان چند ماه هست که کلومیپرامین نمیخورم از نظر اعصاب ، خواب خیلی ریلکس و خوبم. ولی هر موقع هر جای بدنم به هوا تماس پیدا کند عضله های اون قسمت درد می کند مخصوصا وقتی از حمام بیام بیرون باید چند ساعت کنار بخاری باشم
ممنون میشم کمک کنید.

Reza Ghdimi
Reza Ghdimi
2 سال قبل

سلام دکتر ۱۲ سال پیش بخاطر ناراحتی از دست دادن پدرم درحال گریه فریاد بودم ک‌ دچاره گرفتگی شدید فیله کمرم‌ شدم تابحال کای ام ار ای انجام دادم همه سالم حالا سمت راست فیله هم درگیر شده و درد شدید دارم هنگام نفس کشیدن هم در ناحیه دنده درد رو‌ احساس میکنم چه کنم تاب حال نتیجه نگرفتم

ایدا
ایدا
2 سال قبل

با سلام من ۱۶سالمه چشمم ضعیفه دوماهی هست عینک استفاده میکنم سر درد شدید دارم درد از پشت سرم میکشه به گوش دست زانوها درد زانوهام خیلی شدیده بعضی وقتا موجب عدم تمرکز م میشه کامل درد چرخشیه بعضی مواقع درد باعث میشه از درسام عقب بیفتم ممنون میشم راهنمایی کنید

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۳۲سالمه یه شوک عصبی چند سال پیش بهم وارد شد.دارو مصرف میکردم.چندتا دکتر عوض کردم.یه مدتی خوب بودم باز همون علائم ولی بیشتر اومد سراغم .درد در قفسه سینه.زانو.ران.سنگینی از پشت سر طرف راستم تا دست راستم.دستا و پاهام ضعف میرن اما گاهی.وقتی عصبی میشم دیگه کلا افسرده میشم.چند بار نفسم گرفت و ب بیمارستان رفتم.همیشه احساس خستگی دارم که حوصله ندارم کارهای روزمره رو انجام بدم.حالا وقتی ناراحت میشم معده درد شدید میگیرم که میزنه به پایین کمرم.در ضمن دکتر تشخیص دادن که مراسم و عروسی نرم نوار مغزم دادم گفتن که مغزم عصبیه.اندسکوپی دادم گفتن که معدم عصبیه.

مرجانی
مرجانی
2 سال قبل

سلام‌خانمی‌هستم‌۳۳‌ساله‌چندروزی‌میشه‌که‌اسنخون‌پاودستم‌تیر‌میکشه‌‌وسردردهم‌دارم‌نمیدونم‌به‌چه‌دکتری‌مراجعه‌کنم‌اخه‌شوهرم‌دوماهه‌تب‌مالت‌گرفته‌منم‌میگم‌شاید‌منم‌مبتلا‌شدم‌ولی‌تب‌ولرز‌ندارم‌ممنون‌میشم‌راهنمایی‌کنین

سارا
سارا
2 سال قبل

سلام
4سال دست چپم درد داره،2 سالم هست گردنم درد داره mri گردن انجام دادم مشکلی نبود،آزمایش انجام دادم که ویتامین d فقط کم بود، الان سردرد دارم به مدت یک ماه ،دل درد هم داشتم که سونوگرافی مشکلی را نشان نداد و الانم بعضی وقت ها دلم درد میگیره، قسمت پایین کمر کمتر از 5 دقیقه درد شدیدی داره طوری که قلبم هم درد میگیره حتی دلم هم درد میگیره، سمت چپ قفسه سینه هم درد دارم اما اکو مشکی نداشت فقط شلی دریچه ناچیز، انگار دائم خسته هستم و شب ها خوابم نمیبره ، دست راستم جدیدا داره درد میگره
ممنون میشم راهنماییم کنید

فاطمه دروگر
فاطمه دروگر
2 سال قبل

سلام آقای دکتر دکترم گفته سندروم فیبرومیالژی دارم هرجاهم میرم فایده ندارد واصلا نمیتونم تهران بیایم اگه میشه دارویی بگیدکه یکم ازدردام رواروم کنه همه جای بدنم در می‌کنه وسط دستام کبود میشن سینه هام خیلی در دارن وضعم خیلی خرابه توروخداکمکم کنید


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد


درباره دکتر


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.




مشترک ما شوید


با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.



تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو

132
0
سوالی دارید؟ لطفا نظر بگذارید.x