post-4.jpg

بلاک عصبی

بلاک عصبی یا بلاک منطقه‌ای عصبی به ایجاد هرگونه وقفه عمدی در حرکت پیام عصبی در طول عصب گفته می‌شود که معمولاً در راستای کاهش درد انجام می‌شود. بلاک عصبی یک روند کوتاه مدت است که معمولاً از چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد و در طی آن بی‌حس‌کننده موضعی و کورتیکواستروئید و مواد دیگر در داخل یا کنار عصب تزریق می‌شود.
انسداد نورولوتیک، از بین رفتن عمدی و موقتی رشته عصبی از طریق استفاده از مواد شیمیایی، گرما، سرما که می‌تواند برای هفته‌ها یا ماه‌ها یا برای همیشه باقی بماند.

بلوک عصبی محیطی، درمانی برای کنترل درد است که شامل تزریق بی‌حس‌کننده موضعی در اطراف اعصاب برای بلوک یا توقف احساس دردی که به مغز می‌رسد، می‌شود. بلوک نوروآگزیال، تزریق بی‌حس‌کننده موضعی در نخاع از طریق یک سوزن یا کاتتر (لوله بسیار نازک و کوچک) برای بلوک انتقال درد از نخاع به مغز است.

بلاک عصبی یا مسدود کردن راه امواج عصبی روشی است که از یکصد سال پیش تا امروز برای ارزیابی و درمان هر دو درد حاد و مزمن به مار رفته است و یک داروی شیمیایی را نزدیک یک عصب خاص تزریق می کنند تا جلوی عصبی مربوط به انتقال حس در را در مسیر های نُسی سپتیو (nociceptive) بگیرد (مسیرهای نُسی سپتیو مسیرهایی عصبی هستند که سیگنال های درد ناشی از عوامل فیزیکی یا شیمیایی را از بافت های بدن به مراکز احساس درد می رسانند). با مسدود کردن این مسیرهای عصبی آن ناحیه از بدن بی حس می شود.
تکنیک های بلوک عصب بخش با ارزشی از برنامه ی کنترل درد را تشکیل می دهند و به کمک آنها کارهای درمانی دیگر هم امکان پذیر می شود.

کلا بلاک عصب به دو دسته ی وسیع به شرح زیر تقسیم می شود:

  • بلاک های عصبی تخریبی (neurolytic blocks) یا عصب کُشی که عبارتند از تزریق موادی مثل فِنُل یا الکل به روی عصب و این مواد مسیرها عصبی انتقال درد را خراب می کنند . این کار باعث تسکین دائمی درد نمی شود، و ممکن است تکرار تزریق لازم آید. آثار جانبی هم دارد و ممکن است به اعصاب کناری آن ناحیه صدمه بزند و عضله از کار بیفتد . بنابراین بلاک های تخریب کننده ی عصب را برای بیماری های دردناک شدید و بیمارانی که دیگر امیدی به زنده ماندنشان نیست در نظر می گیرند.
  • بلاک های عصبی غیر تخریبی (nonneurolytic blocks) که در آن مواد غیر تخریبی مانند بی حس کننده های موضعی مثلا لیدُکائین (lidocaine) یا بوپیواکایین (bupivacaine) را به کار می برند. گاهی ماده ی تزریقی ترکیبی از یک بی حس کننده ی موضعی و داروهای دیگری مورد استفاده قرار می گیرد . بلوکه کننده های غیرتخریبی راه انتقال درد را سد می کننند بی آنکه مسیرهای “نُسی سپتیو” ار خراب کرده باشند . بنابراین مصرف درمانی زیادی دارند.

بلاک عصبی ممکن است قدری دردناک و استرس آور باشد. معمولا برای آماده کردن بیمار جهت بلاک عصبی، یک بی حسی موضعی در او انجام می دهند. مهارت و تجربه ی دکتر در انجام بلاک عصب برای توفیق در این کار اهمیت زیادی دارد. عموما ً این کار به دست متخصص بیهوشی انجام می شود. گاهی بلاک عصب را به طور سر پایی انجام می دهند، در مواردی هم لازم است بیمار مدتی کوتاه در بیمارستان بستری شود .

بلوک شاخه عصبی مدیال

بلاک شاخه عصبی مدیال تزریقی است که برای اطمینان حاصل کردن از آنکه منبع کمردرد بیمار مفاصل فاست هستند استفاده می‌شود. یک جفت مفصل فاست در تمامی مهره‌های کمر وجود دارد. این مفاصل که به نام آپوفیزیال نیز شناخته می‌شوند، در عین ایجاد استحکام امکان حرکات طبیعی و انعطاف‌پذیری در ستون فقرات را نیز فراهم می‌کنند. هر مفصل فاست دارای عصب‌های کوچکی است به نام عصب‌های شاخه مدیال. این عصب‌ها سیگنال‌های درد را از مفاصل فاست به مغز منتقل می‌کنند.

اختلالات و شرایط متفاوتی مانند تنگی کانال نخاعی، آرتروز و یا ضربه به کمر(به عنوان مثال در تصادفات رانندگی) می‌توانند منجر به التهاب مفاصل فاست شوند که در این صورت عصب‌های شاخه مدیال سیگنال‌های درد را به مغز منتقل خواهند کرد.

عصب‌های این شاخه هیچ یک از ماهیچه‌های اصلی را کنترل نمی‌کنند و هیچ حس دیگری به جز درد را به مغز نمی‌رسانند. بنابراین بلاک این عصب‌ها خطری برای کارکرد ماهیچه‌ها در نواحی مورد نظر نداشته و قابلیت احساس درد در نواحی دیگر را نیز تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. بلاک شاخه عصبی مدیال اغلب در دو مرحله‌ی تشخیص و درمان به کار گرفته می‌شود:

۱. نقش بلاک شاخه عصبی مدیال
بلاک شاخه عصبی مدیال روشی است که در آن ماده بی‌حس کننده‌ای در نزدیکی عصب‌های مدیال یک مفصل فاست مشخص و معمولا در سطوح مختلف ستون فقرات تزریق می‌شود. اگر بیمار بلافاصله پس از تزریقات در محل از پیش تعیین شده برای مدت مشخصی درد کمتری را احساس کند می‌توان نتیجه گرفت که منبع درد مفصل فاست مورد نظر بوده است. در مرحله بعدی برای مقابله با درد در دراز مدت، شاخه عصبی مدیال توسط رادیوفراکنسی قطع یا تخریب می‌شود.

۲. نقش رادیوفرکانسی شاخه عصبی مدیال
قطع عصب توسط رادیوفراکانسی روشی است که در آن بر روی عصبی که سیگنال درد را منتقل می‌کند یک ضایعه حرارتی ایجاد می‌شود. هدف از این روش درمانی، قطع کردن سیگنال‌های درد در عین حفظ کارکرد‌های دیگر از قبیل حس لامسه و قدرت ماهیچه می‌باشد.

انواع بلوک عصبی

درد نواحی مختلف بدن به بلاک‌های مختلف عصبی نیاز خواهد داشت. برای مثال:

  • بلاک عصبی بالا تنه (شبکه بازویی)
  • اینتراسکالن (شانه، ترقوه یا بازو)
  • بالای ترقوه‌ای (بازو)
  • پایین ترقوه‌ای (آرنج و زیر آن)
  • بلاک عصبی صورت
  • عصب سه قلو (صورت)
  • چشمی (پلک‌ها و کف سر)
  • فوق چشمی (پیشانی)
  • ماگزیلار (آرواره بالایی)
  • شب پره‌ای – کامی (بینی و کام)
  • بلاک عصبی گردن و کمر
  • تزریق اپیدورال در ستون فقرات گردنی (گردن)
  • تزریق اپیدورال در قفسه سینه (پشت و قفسه سینه)
  • تزریق اپیدورال در ناحیه کمر (کمر و باسن)
  • بلاک عصبی قفسه سینه و شکم
  • نزدیک مهره‌ای (قفسه سینه و شکم)
  • میان دنده‌ای (قفسه سینه/ دنده‌ها)
  • سطح جلویی شکم (زیر شکم)
  • بلاک عصبی پایین تنه
  • شبکه عصبی لگن (ناحیه شرمگاهی)
  • شبکه عصبی کمر (جلوی پا، از جمله ران، زانو و صافن زیر زانو)
  • فمورال (تمام ناحیه قدامی ران، بیشتر قسمت‌های استخوان ران و مفصل زانو و بخشی از مفصل لگن، البته بجز پشت زانوها – که غالباً برای جراحی تعویض مفصل زانو استفاده می‌شود.
  • درد عصب سیاتیک (پشت پا، ساق پا و پا) که شامل بلاک عصبی پشت زانو می‌شود (زیر زانو)

بسیاری از بیماریهای ستون فقرات نیاز به عمل جراحی ندارند اما در مواردی که به جراحی نیاز است باید از سیستم‌های ایمپلنت استفاده کننده از دستگاه‌های تخصصی طراحی شده برای ستون فقرات استفاده شود. این پروتزها برای اصلاح بدشکلی های ستون فقرات و تقویت آن استفاده می شود. این پروتزها در مرکز تخصصی پروتز ظفر تولید می شود.

بلاک عصبی را می‌توان از نظر نحوه تزریق یا جراحی یا غیر جراحی بودن آن نیز دسته‌ببندی کرد:

بلوک عصبی بدون نیاز به جراحی

بلاک عصبی توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

• اپیدورال: دارو به داخل طناب نخاعی تزریق می‌شود تا ناحیه شکمی و اندام تحتانی بی حس شود. تزریق اپیدورال تقریبا شناخته شده ترین نوع بلوک عصبی است و معمولا در دوره کودکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
• بی حسی نخاعی: این داروی بی حسی در مایع اطراف صناب نخاعی تزریق می‌شود.
• محیطی: دارو در اطراف عصب هدف – که منشا ایجاد درد است – تزریق خواهد شد.

بلوک عصبی توسط جراحی
  • بلاک سمپاتیک: درد ناشی از سیستم عصبی سمپاتیک در ناحیه ای بخصوص را بلوکه می‌نماید. از بلاک سمپاتیک می‌توان در درمان تعریق بیش از حد در بخش خاصی از بدن استفاده نمود.
  • برش و در آوردن عصب: عصب محیطی آسیب دیده توسط جراحی تخریب می‌شود؛ از این روش تنها در موارد درد مزمنی که هیچ روش درمانی دیگر موفقیتی در پی ندارند، مثل سندروم درد ناحیه ای، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  • ریزوتومی (برش ریشه عصب): ریشه عصب که از نخاع کشیده می‌شود، با استفاده از جراحی تخریب می‌شود. از این روش در مشکلات عصب-عضله مانند فلج اسپاسمی یا فلج اسپاسمی مغز استفاده می‌شود.
نحوه استفاده از بلوک های عصبی

بلاک عصبی توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

انواع مختلفی از بلاک های عصبی وجود دارد که برای اهداف مختلف استفاده می شوند؟

  • بلوک های عصبی درمانی برای درمان در شرایط دردناک استفاده می شوند. چنین بلوک های عصبی شامل داروی بی حسی موضعی می شود که می تواند برای کنترل درد شدید استفاده شود.
  • بلوک های عصبی تشخیصی برای تعیین منشا های درد استفاده می شوند. این بلوک ها عموما شامل یک بی حسی با مدت زمانی شناخته شده از تسکین است.
  • بلوک های عصبی پیش بینی کننده نتایج درمان را پیش بینی می کنند. مثلا، یک بلوک عصبی ممکن است اجرا شود تا تعیین کند آیا درمان های پایدارتر (مانند جراحی) در درمان درد موفقیت امیز خواهد بود یا خیر.
  • بلوک های عصبی پیشگیرانه برای جلوگیری از روندی دردرد متعاقب وجود دارند که می تواند منجر به مشکلاتی مانند درد اندام خیالی شود.
  • بلوک های عصبی می توانند در برخی موارد برای اجتناب از عمل جراحی استفاده شوند.
  • بلوک های عصبی یکی از روش های درمان سردردهای شدید
  • بلوک‌های عصبی یکی از روش های درمان سردرد که در موارد خاص کاربرد پیدا می کند. بر این اساس درمجاورت برخی از عصب‌ها که به دلیل سردردهای مکرر تحریک شده، ماده بی حسی و گاهی همراه با کورتیکو استرویید ها استفاده می‌شود که البته موارد تجویزی خاصی دارد.
  • بلوک‌های عصبی ممکن است در مواردی مثل سردردهای با منشا مشکلات گردن موثر باشند.

درمان

هنگامى که هوشيار بودن بيمار هنگام جراحى مورد نظر است، از بى‌حسى موضعى استفاده مى‌شود. به‌خصوص در بى‌حسى نخاعى و اپیدورال، عضلات اسکلتى معمولاً به‌خوبى شل مى‌شوند؛ بنابراين استفاده از داروهاى شل‌کنندهٔ عضلانى ضرورت ندارد. يکى از اشکالات اين روش، عدم ايجاد بى‌حسى کافى است؛ اشکال ديگر، افت فشار خون درنتيجه بلوک سمپاتيک مى‌باشد. از بى‌حسى موضعى بيشتر در جراحى‌هاى قسمت تحتانى شکم يا اندام‌هاى تحتانى استفاده مى‌شود، زيرا اثر بلوک‌کنندهٔ سمپاتيک در اين نواحى در حداقل مى‌باشد.
با بى‌حس کردن قسمتى از بدن که مورد جراحى قرار مى‌گيرد، به تنهائى (مانند بى‌حسى نخاعى در مورد جراحى قسمت تحتنانى شکم يا بلوک شبکه براکيال براى جراحى دو بازو)، مى‌توان موربيديته پس از جراحى را کاهش داد. تعدادى از مثال‌هاى اين قضيه عبارتند از:

  1. با بى‌حسى نخاعى يا اپى‌دورال، خونريزى از آتروپلاستى کامل مفصل ران يا پروستاتکتومى کاهش مى‌يابد.
  2. عوارض ترومبوآمبوليت به‌دنبال جراحى‌هاى لگو و پروستات کمتر ايجاد مى‌شوند.
  3. امکان دارد که عملکرد ريه کمتر تحت تأثير قرار گيرد.
  4. ممکن است مدت تشنج کمتر شود.

4.1 7 آرا
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
34 نظر
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مرجان خطیب
مرجان خطیب
2 سال قبل

با سلام
مادر من چند ماهی هست که زونا گرفته و با اینکه اثری از زخمها نیست، به شدت از داخل دست راست درد احساس میکنه به صورتی که .
.حتی نمیتواند دست خود را حرکت بده
سوالم اینه میتونه عصب های دست و بلاک کنه

مقیمی
مقیمی
2 سال قبل

سلام
پدر من بیماری سرطان ریه دارن و درد بسیار شدیدی دارن در ناحیه کمر و ران و امروز بلاک عصبی کردن ولی بشششدت درد داره الان و اصلا نمیتونن تحمل کنن نمیدونم واقعا باید چیکار کنیم خواهش میکنم کمک کنید درد کمتری تحمل کنه دکتراشون جواب درستی نمیدن۔منتطرم

زهرا خدادادی
زهرا خدادادی
2 سال قبل

سلام در حدود یکسال پیش دکتر ارتوپد برای درمان کمر درد پلاکت درمانی انجام دادن ولی از ان زمان تا کنون درد عصب سیاتیک بهبود پیدا نکرده تمامی روشهای تسکین درد اعم از اب درمانی فیزیوتراپی و پک گرما و سرما مرتب انجام میشه و به نظر می رسه عصب سیاتیک تحریک شده یا آسیب دیده، جواب نوار عصب و عضله نشان داده عصب سیاتیک جایی گیر نیست، پاسخ ام ار ای نشان دهنده دیسک بسیار خفیف در ناحیه l3 و l4 می باشد برای تسکین درد سیاتیک که تا پاها و انگشتان ادامه دارد و اصلا پهبود پیدا نمی کنه راهنمایی بفرمایید

الا بدرخانی
الا بدرخانی
2 سال قبل

سلام مادر من به مدت سه هفته است که درد شدید در ناحیه راست صورت خود دارند. طبق تحقیقاتی که بعمل آوردیم و مشاوره هایی که انجام دادیم، نظر به درگیری عصب سه قلوی صورت داده اند. داروهایی که استفاده کرده اند در تسکین درد بصورت خیلی کم موثر بوده اند و همچنان درد دارند. بعلاوه اینکه دچار سرگیجه و فشار بسیار پایین نیز در اثر مصرف این داروها شده اند. آیا بلاک کردن عصب تریژمینال راه حل آخر است؟ ایشان 82 سال سن دارند.

Last edited 2 سال قبل by الا بدرخانی
م.ف
م.ف
2 سال قبل

سلام،مادرخانمم پنجاه سالشه خیلی هم وسواسی و استرسی هست چند وقته میگه شونه هام درد میکنه پاهام درد میکنه پشت یک ساق پاش کلأ گرفته هستش و راه رفتن رو با مشکل مواجه کرده
الانم دوسه روزه کل بدن به سمت چپ کج شده!
بیماریشون چیه؟ علتش چیه؟ چیکار کنه خوب بشه

علی ناصرانی
علی ناصرانی
2 سال قبل

سلام. مادر عزیز من سال هاست که کلوستومی هستند و بدلیل کهولت امکان اصلاح و برگرداندن ان وجود ندارد و به همین سبب همیشه در ناحیه مقعد احساس دفع یا فشار کاذب میکنند که موجبات تکرر رفتن به دستشویی و خستگی میشود که عملا از توان ایشان خارج است و سبب عصبی شدنشان میگردد
ایا امکان بلاک کردن عصب های مقعد یا رکتوم وجود دارد؟

رسول سالاری
رسول سالاری
2 سال قبل

سلام
خانمم مدت یک سال است که ازدرد پشت شانه وقفسه سینه از ناحیه ی پشت دچار درد شدید هست به ژوری مه یک وزنه ۵۰کیلویی آویزان باشه اینجوریه به هم کشیده میشه .تمام مراحل پزشکی از انواع ام آر آی واسکن استخوان .بررسی ریه ،معده ،قلب بررسی شده مشکل خاصی دیده نشده .با هیچ دارویی درد ساکت نمیشه .فقط با آمپول آپوتل چند ساعتی ساکت میشه ،آیا با بلوکه کردن عصب دردش کم میشه ؟

رضا رضائی
رضا رضائی
2 سال قبل

سلام، دکتر جان من دو سال پیش جراحی کایفوزاسکولیوز انجام دادم، بعد از عمل پا و کمرم اسپاسم بسیار شدید گرفته، طوری که پام هیچ انعطافی نداره و عضلات پام سفتِ سفت شده، نمیتونم خم کنم و خیلی ضعیف شده و نمیتونم راه برم، چند ماه پیش تزریق اپیدورال انجام دادم ولی فایده ای نداشت، فقط دردم رو تو محل تزریق از بین برد،
من چیکار کنم دکتر، این اسپاسم چجوری رفع میشه، اصن رو عضلات پشت پام کنترل ندغرم

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام انتقال امواج مغزی از شخص به شخص دیگر از طریق امواج الکترومغناطیسی!دراین روش می‌شود نه تنها تصاویر مغزی طرف مقابل را دید بلکه با ان ارتباط برقرار کرد!یعنی شکل گیرس پیونده مغزی ایران با امواج الکترومغناطیسی از طریق دکل‌های مخابراتی و ماهوارهای ایران امواج مغزی انسان را انتقال می‌دهداین کار برای جاسوسی و یا بهتر بگم برای برداشت اطلاعات از مغز دیگران انجام می‌دهندولی فقط این نیست وقتی امواج مغزی خودشان را روی مغز دیگران انتقال می‌دهند با افزایش امواج الکترومغناطیسی در انتقال میتوانند مغز طرف مقابل را کنترول کنند تا حدی که روح انسان در آن لحظه هیج کنترولی روی مغز ندارد هر چه گفتیم این کار جحل است جهالت است گوش ندادند این پیام را برای شما فرستادیم تا بدانید هم درد را با این امواج انتقال می‌دهند وهم بیماری را از شخص به شخص دیگر از طریق امواج مغزی انتقال می‌دهند این امواج از حد مجاز بیشتر بوده و بائث نوسان در مدار الکترونیکی می‌شود همان اتفاقی که در تداخل این امواج با هواپیما روخ داد یعنی سقوط؟با امید به خدا این پیام بتواند در شناخت بیماری به شما کمک کند با تشکر

محمودی
محمودی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید مادرم دیسک گردن داره غضروف بین مهره کاملا ازبین رفته و دیسک کمر هم داره انواع فیزیوتراپی وکلینک درد بردیم ولی درد امانش را بریده در طول روز و شب مدام مسگن های قوی وامپول تزریق میکنیم ولی هننوز درد میکشه دردهای وحشت ناک ایا بلوک عصبی جوابگو هست که درد ها را از بین ببره ممنون اگه جواب بدید و کدوم دکتر ببرمش

محلوجی
محلوجی
1 سال قبل

سلام آقای دکتر
با توجه به تبلیغات زیادی که برای زانو بندهای اسپیلاوایزر و زاپیامکس میشه آیا این زانو بندها طبق ادعای شرکتشون می تونن با امواج فراصوت عصبهای زانو رو بلاک عصبی کنند
ممنون از پاسخگویی شما

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   محلوجی
11 ماه قبل

در اين مورد اطلاعات علمي و تاييد كننده موجود نيست

مریم
مریم
6 ماه قبل

با سلام ۰ببخشید این تزریقات چه مدت درد را ساکت نگه می داره یا چند سال یا همین بلوک عصبی که میگند و آیا موقتی هست ؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   مریم
5 ماه قبل

بسته به محل بلوك عصبي و علت انجام متفاوت است

بهرام شجاعی
بهرام شجاعی
6 ماه قبل

سلام ودرود چند وقتی هست عمل ریه انجام دادم ولی از محل عمل ناحیه پشت سینه دردی ندارم بیشتر ناحیه جلوی سینه سمت راست درد می کنه آیا راهی برای کاهش درد هست؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   بهرام شجاعی
5 ماه قبل

مصرف دارو و كمپرس كمك كننده است

حاتم راثی
حاتم راثی
4 ماه قبل

سلام بلوک عصبی برای دیسک گردن که درددر هر دو دست زیاد میباشد امکان پذیر است یا نه

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   حاتم راثی
4 ماه قبل

براي ديسكهاي گردن درمانهاي مختلف مانند بلوك عصبي و ديسكوژل وجود دارد كه بسيار كمك كننده است

حامد صادقی
حامد صادقی
4 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید جناب دکتر مادر من درد خیلی بدی داره هیچ دکتری هم نتونسته درست تشخیص بده دردش از روی پنجه تا نزدیک زانو هست. میشه لطفا راهنمایی کنید.
سن بیمار ۷۰ ساله هست
ممنون از توجه شما🙏

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   حامد صادقی
2 ماه قبل

دردهاي سياتيك و نوروپاتي اينگونه است. بايد بررسي شود

فاطمه تبریزی
فاطمه تبریزی
3 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
مادرم یکسال و نیم پیش جراحی کردن تنگی کانال گردن و کمر ، درد بسیار شدید بعد از عمل داشتن که پزشکشون مورفین تجویز کرد یکسال و نیم مورفین مصرف کرد و خیلی بد حال شدن . مورفین رو قطع کردیم و به ما گفتن به کیلینیک درد مراجعه کنید ، الان یکماه شده که عصب رو بلاک کردن یه مدت درد کم شد ولی چهار روزه مجدد دردهای شدید شروع شده که واقعا کشنده هست
ایا هنوز میشه کاری انجام داد که درد کم بشه
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   فاطمه تبریزی
2 ماه قبل

گاهي روشهايي مثل ليزر مفاصل كمك كننده است

محمد
محمد
2 ماه قبل

با سلام وخسته نباشید
الان 3 ماهی هست که دچار بیماری سر درد خوشه ای شدم درد خیلی شدید از ناحیه بالای چشم چپ احساس میکنم الان درمانی که بارش استفاده می کنم سوماتریپیتان 50 هستش که به تنهایی اثر نمی کنه و باید بعد مصرفش حدود 4 ساعت توی یک اتاق تاریک استراحت کنم تا دردش شدیدش کمتر بشه
سوال من اینه آیا بلاک عصبی می تونه درد شدید این بیماری رو از بین ببره؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   محمد
24 روز قبل

اگر داروها كمك زياد نكنند. بلوك عصبي كمك كننده است

حسن لطفی
حسن لطفی
15 روز قبل

سلام آقای دکتر از رشت مزاحمتون میشم
متدر من ۷۵ سال سن داره و آذر ماه پارسال به دلیل داشتن درد زیاد در دست چپ، عمل جراحی رو عصب دست در نزدیکی گردن داشتند که یک تومور ۲ سانتی رو از روی شاهراه عصبی دست چپ خارج کردن ولی تا الان نه تنها درد دست چپ کم نشده بلکه بیشتر هم شده و علاوه بر آن در بالای قفسه سینه و پشت ان در سمت چپ هم درد دادند به طوریکه شیره تریاک و قرص فاروکسی هم جوابگو نیست و حتی شبها تا صبح خواب ندارند اخرین سیتی اسکن هم نشان از یک توده تقریبا ۹ سانتی در همان محل قبلی عمل که به سمت ریه امتداد دارد را نشان داده و الان در تنفس ایشان هم تاثیر گذاشته به تظر شما میتوان کاری کرد که دردش خوب بشه؟
ممنون

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   حسن لطفی
2 روز قبل

سلام ابتدا بايد تكليف توده روشن شود و اگر نياز است برداشته شود. براي دردها از بلوك عصبي ميشه استفاده كرد


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد


درباره دکتر


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.




مشترک ما شوید


با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.



تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو

34
0
سوالی دارید؟ لطفا نظر بگذارید.x