دیسکوژل چیست و کاربرد و مزایای آن

post-2.jpg

دیسکوژل در حقیقت ماده ای است که متشکل از ترکیب تنگستن سلولزوالکل بوده کاملا ایمن و عاری از هر گونه خطر میباشد که به حالت ژل درآمده و در فضای دیسک تزریق میگردد.
دیسکوژل را می توان تحولی در درمان دیسک کمر بدون جراحی نامید، ماده اصلی سازنده دیسکوژل الکل اتیلیک است.

الکل اتیلیک نخستین بار در سال ١٩٧٥ به عنوان ماده ای بسیار مؤثر و مفید در درمان کم تهاجمی دیسک های بیرون زده استفاده شد که با نتایج عالی و درصد بالایی از موفقیت همراه بود.
لیکن ایرادهای اساسی هم به آن وارد شد از جمله اینکه چون تزریق درد زیادی داشت بیمار باید بیهوش می شد و از طرفی چون الکل در روش های تصویربرداری قابل رویت نبود به علت نشت می توانست موجب دردهای انتشاری بعد از تزریق شود.

بر همین اساس پروفسور ترون سازنده دیسکوژل تلاش کرد با استفاده از تغییراتی در الکل ضمن استفاده از مزایای الکل، معایب و نواقص آن را به ترکیبی با اثرات درمانی شگرف الکل ولی بدون نکات منفی آن تبدیل کند که نهایتا به دیسکوژل دست یافت.

در همین راستا دیسکوژل الکل تغییر یافته است که به آن اتیل سلولز اضافه شده که این ماده هیچ واکنش نامطلوب و حساسیت و عارضه ای ندارد.
خاصیت اتیل سلولز آن است که وقتی با آب میان هسته دیسک تماس پیدا می کند تبدیل به حالتی شبیه پنبه شده و مشکل نشت الکل را برطرف می کند و علاوه بر اینکه مسیر پارگی های دیسک را می بندد و جلوی انتشار واسطه های مولد درد را گرفته و اثر الکل را هم ماندگارتر می کند.

پروفسور ترون همچنین از فلز تنگستن با مقدار بسیار کم برای دیده شدن در حین و بعد از تزریق الکل استفاده کرد که قابلیت انجام MRI دارد.
در واقع این دانشمند بزرگ محلولی درست کرد که وقتی وارد بدن می شود تبدیل به ماده پنبه ای با خواص فلزی شده که به صورت یک ایمپلنت ماندگار عمل می کند.

دیسکوژل توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

تزریق دیسکوژل در چه مواقعی کاربرد دارد؟

تزریق دیسکوژل منافذ قسمت‌های آسیب‌دیده را می‌بندد و از خارج شدن مواد التهابی بر ستون فقرات جلوگیری می‌کند.
در واقع دیسکوژل مواقعی که محتویات دیسک خارج شده است و بیماران دچار علائم حرکتی از جمله ضعف عضلانی هستند، کاربردی ندارد.
این روش درمانی برای تسکین درد برای بیمارانی که دارای دیسک کمر برآمده هستند و درمان‌های پزشکی و فیزیوتراپی برای آنها موثر نبوده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همچنین برای افرادی که به‌دلیل بیماری‌های زمینه‌ای یا خطرات بیهوشی قادر به انجام عمل جراحی نیستند، انجام می‌گیرد.

فواید تزریق دیسکوژل

  • در این روش، نیازی به بیهوشی وجود نداشته و با بی حسی موضعی قابل انجام است.
  • چنانچه این ماده وارد کانال نخاعی گردد، منجر به ایجاد هیچ گونه عارضه ای نخواهد شد.
  • پس از این که دیسکوژل وارد دیسک آسیب دیده شود ، به سهولت راه خود را یافته و به صورت شگرفی در تمام سطوح آسیب دیده دیسک، انتشار می یابد.
  • زمان این عمل، مبتنی بر تعداد دیسک ها بین 30 الی 60 دقیقه متغیر است.
  • دیسکوژل، تنها منجر به کاهش فشار داخل دیسک شده و به هیچ عنوان از ارتفاع دیسک تخریب شده نمی کاهد.
  • در این روش با افزوده شدن دیسکوژل به داخل دیسک و در نتیجه کاهش فشار داخل دیسک، علائم بیماری بهبود یافته و حتی در عمده موارد منجر به بازگشت دیسک بیرون زده به محل اصلی خود خواهد شد.
  • دیسکوژل به هیچ وجه قابل قیاس با سایر روش های درمانی کم تهاجمی نمی باشد و می توان اذعان داشت که به لحاظ مواردی از قبیل هزینه های مالی، جسمی و روحی، سایر روش های درمانی قادر به کسب جایگاه این روش نمی باشند.

معایب درمان دیسک با دیسکوژل چیست؟

  • یکی از مهمترین معایب این روش درمانی هزینه بالای آن می باشد. داروی دیسکوژل بسیار گران است.
  • همچنین این روش درمانی برای دیسک های پاره شده کاربرد ندارد. در واقع برای تسکین درد در مواردی که دیسک فقط بیرون زده و هنوز پاره نشده، استفاده می شود.

دیسکوژل گردن و کمر چگونه انجام می‌شود؟

روش دیسکوژل در میان تکنیک‌های میکرو تهاجمی برای فتق دیسک‌ گردن، قفسه سینه و فتق دیسک کمر بهترین است.
دیسکوژل از سال ۲۰۰۵ مورد استفاده قرار گرفته است و اکنون به عنوان روش درمانی طلایی در اکثر کشورهای پیشرفته در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محصول با استفاده از روش‌های میکرواینجکشن با بی‌حسی موضعی در مدت زمان تقریبی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. این روش قادر به کاهش فشار اینترادیسکال و حتی در طولانی مدت اندازه فتق دیسک است.

دیسکوژل گردن و کمر در حقیقت تنها روشی است که فقط شامل برداشتن فتق دیسک نیست بلکه ناحیه آسیب دیده را پر کرده و به یک ایمپلنت دائمی تبدیل می‌کند. همچنین، این تنها روشی است که باعث کاهش ارتفاع دیسک‌ها نمی‌شود. این روش برای هزاران بیمار در بسیاری از کشورها استفاده شده است و خوشبختانه هیچ واکنش آلرژیک یا عارضه دیگری ایجاد نکرده است.

این یک روش سرپایی است و بیمار می‌تواند پس از تقریباً دو یا سه ساعت پس از تزریق مرخص شود. درمان فتق دیسک با دیسکوژل بسته به سایر شرایط و شدت مشکل در ۸۵ تا ۹۲٪ موارد موفقیت آمیز بوده است.

این درصد موفقیت بسیار رضایت بخشی برای این محصول باقی مانده است.

دیسکوژل توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

مراحل عمل دیسک کمر با تزریق دیسکوژل

روش های اینترونشنال یا عمل های بسته با مکانیسم درمانی مشابهی سبب کاهش سایز بیرون زدگی دیسک می شوند.
در تمامی روش های جراحی بسته دیسک کمر قسمت کوچکی از حجم داخل دیسک کاهش می یابد و تاثیر این کار بصورت فشار منفی زیادی در داخل دیسک سبب کاهش قسمت بیرون زدگی دیسک و آزاد شدن عصبی که تحت فشار قرار داشته میگردد.

عمل تزریق دیسکوژل به داخل دیسک در اتاق عمل بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام شده و بیمار چند ساعت پس از عمل ترخیص می گردد.

این کار تحت مونیتورینگ فلوروسکوپی انجام میشود و وجود فلز تنگستن در این ترکیب بعلت نیاز به نمایان شدن این ژل در تصویر برداری با فلوروسکوپ میباشد.

تاثیر نهایی این روش چند هفته پس از عمل خود را کاملا نشان می دهد و بیمار به محل کار بر میگردد.

استفاده از دیسکوژل در درمان فتق دیسک در مواردی که جدار دیسک سالم است و هنوز پارگی اتفاق نیفتاده، بیشترین تاثیر را در درمان بیماران دارد.

روش های بسته درمان دیسک بطور کلی در 75 تا 80 در صد موارد دیسکهای کمری سبب درمان میگردند و انتخاب اینکه بیمار با کدام روش تحت عمل بسته قرار گیرد به نوع دیسک و تشخیص پزشک بستگی دارد .

مراجعه بیماران مبتلا به دیسک به کلینیک های درد پنجره جدیدی را جهت درمان بسته دیسک و جلوگیری از عمل های جراحی نا خواسته خواهد گشود.

چگونه دیسکوژل دیسک کمر را درمان می کند؟

دیسکوژل یک ماده آبدوست است و آب را به خود جذب می کند. همانطور که در شکل مشاهده می شود در زمان پرولاپس دیسک کمر مایع داخل دیسک به خاطر آسیب دیدن حلقه محافظت کننده به خارج ترشح می کند.

با تزریق دیسکوژل به داخل دیسک، آب از اطراف دیسک (محل ایجاد فتق) جمع و وارد مرکز دیسک می شود.
بخش حل نشده دیسکوژل در داخل دیسک رسوب می کند و باعث سفت شدن و شکل گیری دوباره مواد داخل دیسک و ایجاد ماده ژله ای نرم و قابل انعطاف داخل آن می شود.

عوارض ناشی از تزریق دیسکوژل

نکته جالب توجه در این روش این است که طبق بسیاری از مقالات معتبر پزشکی، درمان از طریق تزریق دیسکوژل فاقد هرگونه عوارض جانبی است.

شاید تنها موردی که بتوان نام برد،استفاده از بی حسی موضعی است که باعث می‌شود بیمار هوشیار باشد و درجریان روند کار قرار بگیرد.

نتایج مورد انتظار تزریق دیسکوژل

در یک مطالعه که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، روی ۳۳ بیمار مبتلا به بیرون‌زدگی دیسک بین مهره‌ای انجام شد، مشخص شد که این روش درمانی می‌تواند تا حد زیادی از درد و ناتوانی بیماران بکاهد.
برای انجام این تحقیق، پزشکان بیماران را پیش از تزریق، و تا یک سال پس از تزریق دیسکوژل در ۴ نوبت، از نظر درد و کیفیت زندگی مورد بررسی قرار دادند که تقریباً تمام بیماران، بهبود قابل‌توجهی را در علائم خود گزارش می‌کردند.

در یک مطالعه دیگر، یک دسته از بیماران با استفاده از لیزر (PLDD) و یک دسته دیگر از بیماران با استفاده از تزریق دیسکوژل، تحت درمان قرار گرفتند.

نتایج نشان می‌داد که هر دو روش به یک میزان در کاهش درد بیماران مؤثر بودند، اما افزایش کیفیت زندگی و کاهش ناتوانی پس از درمان، در آن دسته از بیمارانی که با تزریق دیسکوژل درمان شدند، به طرز معناداری بهتر از بیمارانی بود که به روش PLDD تحت درمان قرار گرفتند.

دیسکوژل توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

پیشگیری از درد دیسک کمر پس از درمان دیسکوژل

جلوگیری از فتق دیسک همیشه امکان پذیر نیست، اما مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش خطر یا جلوگیری از عود مجدد دیسک پس از دیسکوژل انجام دهید:

  1. از تکنیک‌های مناسب بلند کردن استفاده کنید. از کمر خم نشوید. در حالی که کمرتان را صاف نگه داشته‌اید، زانوها را خم کرده و از عضلات قوی پا استفاده کنید تا به شما در پشتیبانی از بار کمک کند.
  2. وزن سالم‌تان را حفظ کنید. وزن اضافی به کمر فشار وارد می‌کند.
  3. هنگام راه رفتن، نشستن، ایستادن و خوابیدن حالت بدنی خوب را تمرین کنید. به عنوان مثال، صاف بایستید و شانه‌ها را عقب ببرید، شکم را در داخل قرار دهید و قسمت کوچکی از پشت را صاف کنید.
  4. روی زمین نشسته و کف پاهایتان را صاف قرار دهید یا بلند کنید. روی تشک سفت بخوابید و به پهلو بخوابید نه شکم.
  5. هنگام نشستن به مدت طولانی اغلب کشش داشته باشید.
  6. کفش پاشنه بلند نپوشید.
  7. به طور منظم ورزش کنید تا عضلات پشت، پاها و شکم خود را قوی نگه دارید. به طور منظم در ورزش‌های هوازی شرکت کنید. سعی کنید انعطاف پذیری را با تقویت در یک برنامه تمرینی منظم متعادل کنید.
  8. سیگار را ترک کنید.
  9. وعده‌های غذایی سالم و متعادل بخورید.

سوالات متداول

مدت بستری برای دیسکوژل چه مدت است؟

تزریق دیسکوژل یک روش سرپایی است.
بیمار می‌تواند یک یا دو ساعت بعد از تزریق پیاده روی کند و حتی در طی چند ساعت مرخص شود. نکته مهم در طی فرایند تزریق این است که ممکن است بتوانید مسیر سوزن و مراحل ورود دیسکوژل به دیسک را مشاهده کنید.

دوره نقاهت پس از تزریق دیسکوژل

تزریق دیسکوژل یک روش امن و کم خطر می باشد که بیمار پس از سه تا شش هفته بعد از تزریق دیسکوژل، درد حاصل از دیسک بهبود می یابد.

چه مدت طول می‌کشد تا اثرات دیسکوژل آشکار شود؟

رفتار درد و احساس به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل میزان تحمل در افراد مختلف متفاوت است. با وجود این واقعیت، به طور کلی تسکین درد بین سه تا شش هفته پس از تزریق ظاهر می‌شود.
با اینکه می‌توانید چند ساعت بعد از تزریق پیاده روی کنید، اما ورزش سبک، رانندگی در مسافت کوتاه و هیدروتراپی بعد از سه تا شش هفته با اجازه پزشک مجاز است.

تمرین ورزش شدید، شنا، رانندگی در مسافت طولانی و … می‌توانند بعد از دو ماه آغاز شوند و به تدریج دو ماه پس از تزریق با اجازه پزشک افزایش یابند.

میزان موفقیت دیسکوژل چقدر است؟

  1. مقالات زیادی در مجلات مختلف علمی منتشر شده است. تقریباً همه آنها میزان موفقیت (خوب و بسیار خوب) بیش از ۴/۹۱٪ را گزارش کردند.
  2. در مواردی که فتق دیسک شدید پیچیده مانند تنگی کانال کمر دارند، میزان موفقیت بین ۸۲ تا ۸۴٪ است.
  3. میزان موفقیت دیسکوژل بسیار خوب است: بیمار بدون درد است و بدون محدودیت به فعالیت حرفه‌ای برمی گردد.
  4. میزان موفقیت دیسکوژل خوب است: درد متناوب است و بیمار با محدودیت‌های جزئی به فعالیت حرفه‌ای خود باز می‌گردد.

تنگستنی که برای دیسکوژل چه استفاده می‌شود، چیست؟

تنگستن یک عنصر رادیوپک (مات و غیر شفاف در برابر اشعه X) است و در واقع برای نشان دادن “ژل” تحت فلوئوروسکوپی در زمان واقعی است، که به پزشک در کنترل تزریق کمک می‌کند.
علاوه بر این، در انجام مطالعات رادیولوژیک پس از مداخله، این ماده به پزشک این امکان را می‌دهد که بتواند تایید کند که جای دیسکوژل تزریق‌شده درست و مناسب است.

بعد از درمان با دیسکوژل از چه زمانی می‌توان فعالیت بدنی طبیعی خود را از سر گرفت؟

ازسرگیری فعالیت بدنی (همه‌چیز به نوع ورزش و بیمار موردنظر بستگی دارد) معمولاً سه تا شش هفته پس از درمان صورت می‌گیرد. در صورتی‌ که مدت زمان لازم برای بهبودی مطلوب پس از جراحی معمولی سه ماه است.


4.6 9 آرا
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
58 نظر
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
بهزاد خدایی
بهزاد خدایی
3 سال قبل

سلام. در خصوص تزریق دیسکوژل میخواستم بدونم با توجه به تحریم ها ایا هنوز امکان تزریق و درمان دیسک از این طریق وجود دارد در مرکز شما؟؟

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام آقای دکتر
هزینه دیسکوژل چقدر میشه من دوبار اپیدروال تزریق کردم ولی بعد از دوماه دوباره درد م شروع شده

محسن
محسن
3 سال قبل

قیمت ژل چه حدودی هست ممنون میشم بگین وهز کجا میشه تهیه کرد

حسن کرم صالح
حسن کرم صالح
3 سال قبل

باسلام بفرمایدچگونه از راه دورمشکلاتمرابادکتردرمیان بگذارم
می خواستم بدانم می توانم ازطریق
تزریق دسکوژل می توانم درمان
شوم یااینکه دراستان همدان توسط
کدام متخصص تزریق دیسکوژل
انجام می شودباسپاس

سعید
سعید
2 سال قبل

سلام.آیا تزریق دیسکوژل، پارگی دیسک گردن را هم درمان می کند یا فقط برای درمان بیرون زدگی دیسک است؟

محمدرحیم سلطانیان
محمدرحیم سلطانیان
2 سال قبل

سلام روز بخیر.آیا الان با توجه به آخرین ها امکان درمان با دیسکوژل ممکنه؟آیا شما موجودی دارید؟

غلامرضا آبروشن
غلامرضا آبروشن
2 سال قبل

سلام
من بیرون زدگی دیسک دارم و درد سیاتیک می خوام مسیله دیسکوژل را در این مورد بررسی و ارزیابی و اگر مفید بود دکتر انجام بدن اول نیاز به مشاوره دارم

غلامرضا آبروشن
غلامرضا آبروشن
پاسخ به   دکتر سیامک مرادی
2 سال قبل

سلان لطفا شماره تلفن جهت اخذ نوبت ،متشکرم

مهران زمانپور
مهران زمانپور
2 سال قبل

سلام برا دیسک گردن‌ هم دیسکوژل‌ هست ؟ آیا اوزون‌ درمانی بهتره یا ژل درمانی

مهران زمانپور
مهران زمانپور
2 سال قبل

سلام‌ من ۴ ساله‌ دیسک‌ کمر دارم‌ ولی شدید نی فکر کنم‌ ال ۳ وال ۴ هستش دکترا گفتن‌ با نرمش و ورزش خوب میشه‌ ولی هنوز خوب نشده آیا با تزریق خوب میشه‌ فقط من شهرستان‌ هستم‌ چطوری باید ویزیت‌ شوم؟ تشکر

ابوالفضل فتحی
ابوالفضل فتحی
2 سال قبل

سلام دکتر من c5وc6گردنم پاره شده وکمی. درد در دو دستم دارم خاستم ببینم با دیسکوژل. قابل درمان هست ممنون

کاوه صدیقی
کاوه صدیقی
2 سال قبل

سلام من یک بار دیسکوژل تزریق کردم تقریبا یک سال نیم پیش خیلی راضی بودم دردم خیلی خیلی کم شده بود ولی حدود یک ماه پیش کرونا گرفتم کمر درد شدید شروع شده الان هم درد دارم جوریه که زندگیم مختل شده
سوالم اینه آیا مجدد میتونم تزریق کنم؟

یوسف خوشبخت
یوسف خوشبخت
2 سال قبل

با سلام دسکوژل برای دیسکهای که بیش از ده سال گذشته جواب میدهدسوال دوم اینکه جراحی ایزر بهتر است یا دسکوژل

محمدفیاض احمدی
محمدفیاض احمدی
2 سال قبل

سلام آقای دکتر. من حقیقتش حدود9ساله ک دردکمروسیاتیک روتحمل کردم والان27سالمه تازگیایه چندروزی شدک جاخواب شدم والان چندروزیه ک اوکی شدم.چندروزپیش رفتم دکترکه بهم گفتن دیسکت قدیمی شده وکمی ازآب دیسکت خشک شده ونوبت عمل لیزری روبهم داده. میخواستم ببینم آیاتزریق دیسکوژل برام ثأثیری داره، وهزیزنش چقدرمیشه ک برنامه ریزی کنم وبیام پیشتون وبه امیدخداوبه کمک شماازاین مشکل خلاص بشم.
البته ناگفته نماندطی این 9سال ویزیت خیلی ازدکتراشدم ک دارو بهم دادن وگفتن استراحت کن. ولی نتیجه نگرفتم

Last edited 2 سال قبل by محمدفیاض احمدی
وحید
وحید
1 سال قبل

سلام قیمت دیسکوژل چنده؟

ادمین
ادمین
ادمین
5 ماه قبل

در صورت انجام توسط اينجانب ميتونيد به واتس اپ پيغام بديد

آرین
آرین
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر.چرا در درمان دیسک ابتدا درمان هایی مثل دارو درمانی و فیزیوتراپی توصیه می شود؟آیا بهتر نیست که ابتدا با تزریق دیسکوژل یا اوزون بیرون زدگی دیسک کاهش و فشار از روی عصب برداشته شود و بعد با ورزش از عود مجدد مشکل جلوگیری کرد؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   آرین
4 ماه قبل

هر بيماري مراحل درماني خاص خود را دارد و گاهي مشكلات ديسك با روشهاي دارويي و اب درماني بهبود ميابد

سید علی موسوی
سید علی موسوی
3 ماه قبل

سلام:شما انگشت ماشه ای را عمل می کنید؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   سید علی موسوی
2 ماه قبل

اگر منظور جراحي باز است خير

حامدی رجبی
حامدی رجبی
3 ماه قبل

سلام من درد م بعد از تزریق بهتر شده ولی در پاها ها احساس بی حسی دارم دلیلش چی ؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   حامدی رجبی
2 ماه قبل

ترميم عصب و برطرف شدن بي حسي زمان بر است

س عرفان
س عرفان
3 ماه قبل

سلام من دیسک دارم شدید میگن باید عمل بشی می‌شود براترزیق ژل

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   س عرفان
2 ماه قبل

بسياري موارد ميتوان از اين راه كمك گرفت

لیلا
لیلا
3 ماه قبل

سلام یه جوان ۲۲ ساله با ضایعه نخاعی مهره گردنی ۳ و ۴ و داری حس ولی پاهاش حرکت ندارند
ایا ممکنه تزریق دیسکوژل براش اثری داشته باشه؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   لیلا
2 ماه قبل

سلام خير

امید
امید
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر.آیا دیسکوژل با هیدروژل متفاوت است و کدامیک اثربخشی بهتری دارند؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   امید
2 ماه قبل

بله كاملا متفاوت هستند. ديسكوژل موثر تر است

قاسم عابدی
قاسم عابدی
1 ماه قبل

سلام و عرض ادب جناب دکتر من در ناحیه گردن دچار دی هیدراته شدن مایع غضروفی هستم فیزیوتراپی هم جواب نگرفتم درد شدید هم دارم چی کار کنم؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   قاسم عابدی
23 روز قبل

دردهاي گردن هميشه بعلت ديسك نيست. مفاصل گردني نيز باعث درد مي شوند

MAJIDY
MAJIDY
1 ماه قبل

سلام :من تقریبا ۲-۳سال هست کمردردی داشتم ولی متوجه نبودم که دیسک بوده رفتم داکتر جراحی عصبیو ستون فقرات گفت ۸۵٪احتمال داره خوب شود برایم چند نوع تابلیت و کپسول داده تا یک ماه استفاده کنم بعداز تمام شدن داروها باید دوباره مراجعه کنم .
شایعات هست که میگویند اکسرا کسانیکه باورزش های مناسب ویا با دارو بهبود یافتن به فعالیت های فیزیکی قبلی خود برنگشته است (بعداز انجام فعالیتهای فیزیکی دوباره مبتلا به دیسک شده آمد)
آیا بعداز تزریق دیسکوژل میتوانم به فعالیتهای فیزیکی قبلی خود دوباره بدون احساس درد بر گردم
عمر من ۲۶از کندز – افغانستان هستم ،اگر اینطور باشه با مدارک لازم خود آمده در کلینیک شما تزریق دیسکوژل گردم .
• ناگفته نگذاشت البته سایت شمارا مطالعه کردم.

Last edited 1 ماه قبل by MAJIDY
ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   MAJIDY
23 روز قبل

سلام ديسكوژل درمان مناسبي براي شما هست تا زودتر به فعاليت فيزيكي خود برگرديد

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام من دیسک بالجینگ خفیف در دیسک s1 و L5 و دیسک L4 و L5 دارم آیا دیسکوژل برای دیسک خفیف بالجینگ که هنوز پاره نشده موثر هست؟ یا در دیسک پاره موثر هست؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   زهرا
23 روز قبل

ديسكوژل در ديسكهاي پاره نشده تاثير بيشتري دارد

محمدرضا
محمدرضا
1 ماه قبل

سلام من دو دیسک کمری بالجینگ در L5-L4 و L5-S1 دارم و یک دیسک گردنی پروتروژن خفیف در C4-C5 دارم. آیا من میتوانم دیسکوژل استفادا کنم. آیا دیسکوژل در بلند مدت روی دیسک تاثیر بدی نمیذارد و قوام دیسک کاهش نمیابد؟ آیا اشعه دستگاه فلوروسکوپ برای وارد کردن دیسکوژل استفاده میشود بدن ضرر ندارد؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   محمدرضا
23 روز قبل

ديسكوژل درمان مناسبي براي اينگونه ديسكها است و عارضه اي ندارد. اشعه دستگاه صرفا در زنان باردار مضر است

سارا لشکری
سارا لشکری
19 روز قبل

سلام من کمردرد شدید داشتم دیسکوژل زدم واقعا درد کمرم ندارم خیلی خوبه حتی چند نفر از نزدیکانم زانو درد داشتن اونام درد زانوشون از بین رفته

حسین
حسین
17 روز قبل

سلام من ۳۳ سالمه دیسک پروتروژن L5_S1 دارم که گاهی اوقات باعث درد خفیف کمر میشه مثلا نیم ساعت بشینم یا نیم ساعت رانندگی کنم یا می ایستم درد کمر خفیف میگیرم و گاهی اوقات هم در پشت کمرم احساس خارش میکنم و اگر نیم ساعت پیاده روی کنم ممکنه کمردرد خفیف بگیرم و پنج دقیقه بیشتر نمیتونم دو بگیرم. میخواستم بدونم اگر من دیسکوژل تزریق کنم این درد های کمری رفع میشه؟ آیا میشه مثل سابق بدون درد نشست و ایستاد و میشه یک ساعت پیاده روی کرد یا به ورزش حرفه ای بازگشت؟ آیا دیسکوژل باعث کاهش بیرون زدگی میشه و فشار را از ریشه های عصبی برمیداره؟ الان دیسکوژل اصل فرانسوی موجود هست؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   حسین
2 روز قبل

سلام ديسكوژل درمان موثر بوده و باعث برطرف شدن مي شود. نوع فرانسوي هم هست

حسام
حسام
13 روز قبل

سلام چندتا سوال داشتم من یک دیسک پروتروژن کمری دارم. دیسکوژل در کاهش بیرون زدگی دیسک های پروتروژن چقدر تاثیر دارد؟ آیا تزریق دیسکوژل روی بقیه دیسک ها تاثیر منفی دارد که باعث بشه در طولانی مدت بقیه دیسک های بالایی و پایینی دچار بیرون زدگی شود؟ آیا تزریق دیسکوژل برای کسی که گاهی درد کمر دارد ولی درد ناحیه تحتانی ندارد هم مفید هست؟ یعنی باعث میشه دیگه هنگام رانندگی و نشستن کمردرد نداشته باشد؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   حسام
2 روز قبل

سلام ديسكوژل باعث درمان ديسكهاي بيرون زده مي شود و تاثير بدي روي مابقي ديسكها ندارد. استفاده از آن بر اساس بررسي هاي پزشك مي باشد

مینا
مینا
11 روز قبل

من دیسک خفیف پروتروژن L5S1 دارم و فقط گاهی اوقات دچار کمردرد میشوم و درد سیاتیک ندارم آیا دیسکوژل باعث از بین رفتن کمردرد میشود؟

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   مینا
2 روز قبل

سلام ديسكوژل درمان مناسبي براي اينگونه ديسكها است


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد


درباره دکتر


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.




مشترک ما شوید


با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.



تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو

58
0
سوالی دارید؟ لطفا نظر بگذارید.x