post1-1.jpg

در مورد درد زانو بیشتر بدانید

زانو بزرگ‌ترین مفصل بدن بشمار می‌رود که هر روز و هر لحظه مورد استفاده بشر قرار دارد. کار اصلی مفاصل زانو خم و راست شدن، و تحمل وزن بدن همراه با مچ پا و لگن است.

اما جالب است بدانید درست استفاده نکردن از زانو می‌تواند دردهای متفاوتی را ایجاد کند. درد زانو ممکن است ناشی از ساختار ضعیف استخوان یا پیری باشد. از سایر علل رایج زانو درد می‌توان به شکستگی، آسیب‌های رباتی، سفتی مفصل به علت آرتریت، آسیب‌های منیسک یا جابه‌جایی مفصل زانو اشاره کرد.

بر اساس آمار رسمی کشور، ۴۰ تا ۵۰ درصد ایرانی‌ها افراد چاق هستند که این اشخاص در ابتدا با ناراحتی زانو و مشکلات آن و سپس بیماری‌های قلبی و ریوی مواجه خواهند شد. کمبود ویتامین D در کشور در تمامی سنین بسیار شایع است.

رژیم غذایی افراد و به خصوص بچه‌ها نامناسب است و لبنیات کمتر مصرف می‌کنند و بیشتر به سمت فست فود گرایش پیدا کرده‌اند این امر موجب کمبود ویتامین D در بدن و در نهایت باعث تغییر شکل‌ زانوها می‌شود.

گفته می‌شود علت عمده شیوع زانو درد در نوجوانان و جوانان ایرانی، رژیم غذایی نامناسب، مصرف غذاهای چرب،‌ تحرک بدنی کم و سبک زندگی نادرست از علل اصلی درد زانو است.برای درمان افراد باید باید برنامه‌ی غذایی مناسب‌تری داشته باشند.

یکی دیگر از شایع‌ترین علت‌های درد زانو در جوانان ایرانی بیماری کندرومالاسی کشکک (Chondromalacia patella) است؛ سن شایع این بیماری در دوران جوانی بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است و معمولا درد در جلو زانو وجود دارد که این بیماری در واقع از ساييده شدن غضروف کشکک توسط استخوان ران به وجود می‌آید.

یکی از علت‌های ساييده شدن غضروف، حرکت نامتعادل کشکک در مفصل زانو است. بنابراین رفتار نامناسب با زانو در حین فعالیت‌های بدنی و حتی استفاده زياد از آن در سنين جوانی و پرتحركی یا ورزشی، ضربه و یا ضعف عضلات ران باعث سايیده شدن غضروف می‌شود در نتیجه فرد احساس درد در زانو خواهد داشت.

برخی افراد اغلب در پاهای خود صدا احساس می‌کنند، اگر این صدا همراه با درد نباشد برای فرد مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما اگر همراه با درد باشد برای فرد مشکل‌ساز خواهد بود و باید به پزشک مراجعه کند.

در افرادی كه شلی ليگامانی دارند لبه پشت استخوان ساق بیشتر درگیر می‌شود لذا افراد باید تلاش کنند وزن خود را هنگام ايستادن به عقب نیندازند و به حالت ایستادن و راه رفتن خود دقت کنند كه هميشه در مسير مستقيم وزن منتقل شود.

در برخی افراد جوان تروماهای كوچک و مستمر نيز شایع است، این بیماری بیشتر در اثر تردمیل‌های بدون ضربه گير و در سرعت‌های بالا و دوچرخه سواری در فرد ایجاد می‌شود.

پزشکان توصیه می‌کنند که ورزشکاران به طرز استفاده از وسیله‌های ورزشی توجه کنند اگر از وسیله‌های ورزشی برای تناسب اندام استفاده می‌کنید باید قبل از شروع ورزش اندام خود را گرم و بعد شروع به ورزش کنید.

همچنین یکی دیگر از علت‌های زانو درد كه به ( juvenile idiopathic arthritis) مشهور است علل ناشناخته دارد، همچنین روماتيسم نيز بايد در بعضی افراد بررسی شود و تحت درمان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: تزریق زانو و انواع تزریق ژل برای درمان آرتروز

علائم  زانو درد :

  • قرمزی و احساس داغی زانو
  • دشواری در راه رفتن به دلیل ناپایداری زانو
  • لنگ زدن به دلیل تحمل درد و ناراحتی
  • ناتوانی در دراز کردن زانو
  • قفل شدن زانو (ناتوانی در خم کردن زانو)
  • تورم و خشکی
  • تق تق یا صدا دادن زانو
  • حساسیت به لمس کردن زانو

علت درد زانو:

درمان زانو درد توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

التهاب تاندون ها

تاندون ها، (عضلات طناب مانند متصل کننده بافت ها به استخوان) در زانو و مفاصل دیگر با حرکت مکرر یا سنگین ممکن است به شدت دچار التهاب شوند.

التهاب تاندون یک آسیب دیدگی ورزشی شایع است که با استفاده بیش از حد از مفصل زانو ایجاد می شود. التهاب تاندون کشکک یا” زانوی جهندگان” التهاب یا حساسیت تاندون بین کاسه زانو و استخوان ساق پا است.

کیست بیکر

برآمدگی پشت زانو می تواند کیست بیکر باشد. کیست بیکر که کیست پشت زانو نیز نامیده می شود، حاوی مایعی است که باعث التهاب، سفتی و درد پشت زانو می شود، اما معولا، این کیست دردناک نیست.

عموما کیست بیکر ناشی از آرتریت و بیماری هایی که باعث می شوند زانوی شما مایع بیش از حدی تولید کند، است. روش درمان این بیماری پیدا کردن علت بوجود آورنده انباشت مایع در کیست بیکر است.

آرتروز زانو

این بیماری به دلیل فرسایش مزمن مفاصل به وجود می آید. بیمار از درد، ورم مفصل و در نهایت کاهش دامنه حرکتی شکوه می کند.

این بیماری عموما در بین سالمندان و افرادی که اضافه وزن دارند، اتفاق می افتد. اگر چه آرتروز زانو در بین جوانانی که از آسیب دیدگی زانو رنج می برند، نیز می تواند اتفاق افتد. این بیماری توسط تصویربرداری با اشعه ایکس از مفصل زانو تشخیص داده می شود.

آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که در آن بدن بیمار پروتئین های مشخصی را تولید می کند که به مفاصل حمله کنند. این بیماری باعث درد و گرم شدن مفاصل، التهاب مفصل، خشکی مفاصل در صبح و کاهش دامنه حرکتی می شود.

مفاصل کوچک دست و پا قبل از بقیه مفاصل تحت تاثیر قرار می گیرند. در این بیماری مفاصل دو طرف بدن به صورت متقارن تحت تاثیر قرار می گیرند. از جمله مفاصلی که تحت تاثیر آرتریت روماتوئید قرار می گیرد، مفصل زانو است که این مسئله منجر به زانو درد می شود.

بیماری های خود ایمنی دیگر

بیماری های خود ایمنی دیگر مثل لوپوس منتشر، پسوریازیس نیز مفصل زانو را تحت تاثیر قرار می دهند. علائم دیگر مرتبط با بیماری ها مثل ضایعات پوستی اغلب مشخص هستند و در تشخیص این بیماری ها به این علائم نیز توجه می شود.

نقرس

درمان زانو درد توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

این بیماری ناشی از افزایش سطوح اسید اوریک در خون است. بیماری نقرس موجب آرتریت می شود. مفصلی که بیش از همه تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرد انگشت شست پا می باشد، البته زانو نیز می تواند تحت تاثیر این بیماری قرار بگیرد که منجر به درد، ورم و قرمزی مفصل زانو می شود.

این مفصل گاهی اوقات به قدری حساس می شود که حتی یک تماس جزئی نیز باعث زانو درد می شود. آزمایش خون و آزمایش مایع مفصلی برای تعیین سطح اسید اوریک به تشخیص این بیماری کمک می کند.

آرتریت واکنشی

این بیماری عموما پس از عفونت دستگاه روده یا مجاری ادرار بوجود می آید. سه علامت شایع مرتبط با این بیماری عبارتند از التهاب ملتحمه، التهاب مجرای پیشاب و آرتریت.

نرمی کشکک

در بیماری نرمی کشکک زانو سطح غضروف کشکک زانو نرم می شود. این بیماری در بین ورزشکارانی مثل دوندگان و دوچرخه سوارها شایع تر است. بیمار، زانو درد خفیفی را دور کشکک خود احساس می کند که با پایین آمدن از شیب یا پله و گاهی اوقات با بالا آمدن از پله یا شیب شدت پیدا می کند. برای تایید تشخیص این بیماری می توان از تصویربرداری با اشعه ایکس یا آرتروسکوپی استفاده کرد.

آماس کیسه های مفصلی

التهاب هر کدام از کیسه های حاوی مایع (بورس) را آماس کیسه های مفصلی می گویند. کیسه های مفصلی از مفاصل محافظت می کنند. این بیماری عموما ناشی از حرکات مکرر یا فشار برای مثال زانو زدن بوجود می آید. گاهی اوقات یک آسیب دیدگی ناگهانی باعث ابتلا به آماس کیسه های مفصلی می شود.

عفونت ها

برخی از عفونت های ویروسی و باکتریال نیز باعث زانودرد می شوند. عفونت باکتریال مفصل زانو باعث درد، التهاب و قرمزی مفصل به همراه تب می شود. چیکونگونیا یک عفونت ویروسی است که همراه با تب و درد شدید در مفاصلی مثل مفصل زانو است.

آسیب دیدگی ها

آسیب دیدگی ساختارهای زانو

آسیب دیدگی ساختارهای زانو منجر به زانو درد می شود. برخی از این آسیب دیدگی ها از قرار زیر است:

پارگی مینیسک:

پارگی مینیسک زانو میانی یا جانبی نتیجه آسیب دیدگی ناشی از پیچ خوردگی زانو می باشد. بیمار از زانو درد هنگام صاف کردن پا، قفل کردن زانو، صدا دادن زانو، خالی کردن زانو و ورم زانو شکایت می کند. برای تشخیص این بیماری از آزمایشات ام آر ای یا آرتروسکوپی استفاده می شود.
پارگی های رباط صلیبی: پارگی رباط زانو منجر به زانو درد، بی ثباتی مفصل زانو و خمیدگی زانو می شود. برای تایید تشخیص این مشکل از ام آر ای یا آرتروسکوپی استفاده می شود.

آسیب دیدگی های رباط طرفی داخلی (MCL):

آسیب دیدگی های رباط طرفی داخلی اغلب در طول ورزش های پر برخورد صورت می گیرد. علائم این آسیب دیدگی ها شامل زانو درد، ورم و بی ثباتی زانو می شود. این آسیب دیدگی ها با آزمایش ام آر ای قابل تشخیص است.

آسیب دیدگی های تاندون کشکک زانو:

التهاب یا پارگی تاندون کشکک زانو می تواند ناشی از بیماری های مختلفی باشد. این آسیب دیدگی ها منجر به زانو درد شدید، ورم و ناتوانی در حرکت دادن مفصل زانو می شود. با استفاده از معاینه فیزیکی و آزمایش ام آر ای می توان این آسیب دیدگی ها را تشخیص داد.

از دیگر دلایل زانو درد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سندروم ایلیوتیبیال باند: اختلال باسن ناشی از آسیب دیدگی بافت ضخیمی که از باسن تا قسمت خارجی زانو امتداد دارد.
بیماری ازگود اشلاتر
کشیدگی یا در رفتگی: آسیب دیدگی های جزئی رباط ها که ناشی از پیچ خوردگی ناگهانی یا غیرطبیعی است

چه زمانی زانوی آسیب دیده بهتر می‌شود؟

زمان بهبودی و ریکاوری کامل به نوع آسیب زانو بستگی دارد. همچنین سرعت بهبودی برخی افراد به صورت طبیعی بیش‌تر از سایرین است.

وقتی درد زانو بهتر شد، از پزشک خود در مورد فعالیت‌های ورزشی که قادر به انجام آن هستید، سوال کنید. برای مثال به دوندگانی که به تازگی بهبود پیدا کرده‌اند، توصیه می‌شوند که شما کرده و انواع ورزش‌های کاردیو با شدت پایین را انجام دهند.

هر فعالیتی که انجام می‌دهید، فراموش نکنید که عجله نکنید و تا زمانی که علایم و نشانه‌های زیر را مشاهده نکردید به فعالیت منظم ورزشی قبل از آسیب زانو برنگردید:

  • زمانی که زانو را خم و راست می‌کنید، دردی احساس نمی‌کنید.
  • در زمان پیاده روی، دویدن، پریدن یا چرخیدن دردی در زانو احساس نمی‌کنید.
  • قدرت زانوی آسیب دیده به اندازه‌ی زانوی سالم باشد.

اگر پیش از بهبود کامل فعالیت‌های سنگین انجام دهید، امکان آسیب دوباره به زانو وجود خواهد داشت.

با وجود اینکه امکان جلوگیری از همه‌ی آسیب‌ها وجود ندارد اما فرد می‌تواند احتمال بروز آن‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

  • در صورت زانو درد ورزش نکنید.
  • اگر می‌خواهید شدت فعالیت ورزشی خود را زیاد کنید، این کار را به صورت تدریجی انجام دهید.
  • قبل و بعد از ورزش کردن حرکات کششی انجام دهید.
  • در هنگام ورزش کردن، خصوصاً اگر حرکت با زانو زدن همراه است، برای جلوگیری از ورم کیسه‌ی مفصل زانو از زانو بند استفاده کنید.
  • کفشی بپوشید که اندازه بوده و به خوبی از پای شما محافظت می‌کند.
  • ماهیچه‌های ران را با انجام حرکات کششی و قدرتی قوی کنید.
  • اگر اضافه وزن دارید، چند کیلوگرم کم کنید. کاهش وزن از فشار اطراف مفاصل به خصوص مفصل زانو کم می‌کند.

برای زانو درد چی خوبه و درمان گیاهی زانو درد

از قدیم همیشه می گفتند پای مرغ برای زانو درد خوبه و دلیل آن وجود کندراتین در پای مرغ می باشد. یا پاستیل یا پاچه گوسفند و … ، اما به دلیل کالری بالا ما این مواد را توصیه نمی کنیم و اما برای رسیدن این مواد به بدن توصیه ما است که از ترکیبات گلوکوزامین و کندراتین با غلظت بالا استفاده کنید .

استفاده از زردچوبه و همچنین سیاهدانه و عسل به صورت یک قاشق صبح و یک قاشق شب هم به عمده بیماران زانو درد کمک زیادی می کند .

ورزش زانو درد

دو ورزش اصلی برای درد زانو به صورت عام عبارتند از

ورزش های تقویتی زانو

ورزش های تقویتی عضلات باسن و کمر

ورزش های کششی پشت زانو

درمان زانو درد توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهراندرمان زانو درد توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

درمان زانو درد توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهراندرمان زانو درد توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهراندرمان زانو درد توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهراندرمان زانو درد توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران

البته بسیاری از بیماران با دردهای زانو با منشا رباط و تاندون و منیسک ممکن است نیاز به ورزش های تخصصی تر بر اساس شدت مشکل خود داشته باشند .

تمرینات مفصل زانو را انتخاب کنید تمرینات سبک مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری را انتخاب کنید:

این تمرین ها برای ایجاد قدرت در اطراف مفصل زانو آسیب دیده، آنها را هماهنگ کرده و به آنها کمک می کند تا به درستی عمل کنند. اما قبل از شروع این تمرینات با دکتر خود مشورت کنید.

  • استفاده از یخ و کمپرس برای درد زانو :

این درمان برای درد زانو ناشی از آرتروز یا سایر آسیب های جزئی مفید است. این روش یک روش مراقبت از خود ساده است که به کاهش تورم، درد و سرعت روند بهبود کمک می کند. اولین قدم این است که زانوی خود را بپوشانید که به جلوگیری از کبود شدن بیشتر کمک می کند.

گام دوم استفاده از یخ برای کاهش درد و تورم است.

مرحله سوم کمپرس است که به معنی بسته شدن منطقه آسیب دیده با باند پزشکی الاستیک می باشد.

  • حفظ وزن سالم:

وزن و استرس زیاد می تواند به زانو آسیب برساند ؛ اگر چاق هستید و از درد زانو رنج می برید، باید وزن خود را کاهش بدهید، زیرا به درد زانو کمک می کند و حتی میزان دژنراسیون غضروف را نیز کاهش می دهد.

  • پوشیدن کفش های راحت:

اگر از آرتروز رنج می برید، انتخاب کفش مناسب مورد نیاز است ؛ این نوع کفش ها فشار بر روی پا و زانو را کاهش میدهد.

  • از داروهای آرتروز تجویز شده استفاده کنید:

با داروهای ضد التهاب غیر استرابی ضد استروئیدی ضدعفونی شده و بدون نسخه مقابله کنید. با این حال توصیه می شود قبل از مصرف این داروها با پزشک خود صحبت کنید.

استفاده از زانو بند طبی: استفاده از زانوبند طبی با حفاظت و نگهداری از مفصل‌های زانو از تحرک و آسیب بیشتر به زانو جلوگیری کرده و روشی ارزان قیمت برای پیشگیری و مراقبت از زانو می‌باشد.

اگر به درد مزمن زانو مبتلا هستید، به شنا و یا ورزش های آبی بپردازید. وقتی بدن در آب غوطه ور می شود، از وزن بدن کاسته می شود. در نتیجه وزن بدن به زانوها فشار وارد نمی کند.

– اگر به استخر دسترسی ندارید و یا علاقه ای به ورزش های آبی ندارید، به ورزش هایی بپردازید که باعث کشش بدن و ماهیچه ها شوند. ورزش هایی چون بسکتبال، تنیس و دویدن را کم انجام دهید. اگر با این گونه ورزش ها درد زانوی شما تشدید شد، حتماً آن را محدود کنید. به بدنتان توجه کنید، اگر احساس کردید برخی از حرکات ورزشی به شما صدمه وارد می کند، نوع ورزشتان را تغییر دهید.

– خودتان را با فعالیت زیاد خسته نکنید، بلکه در اولین فرصت به استراحت بپردازید. گوش به زنگ باشید، زیرا بیشتر صدمات بدنی زمانی اتفاق می افتد که انسان خسته است.

فلفل قرمز: شاید برای شما هم جالب باشد که با این ماده طبیعی و خوراکی هم بتوان درد‌ها را تسکین داد. در فلفل قرمز ماده‌ای وجود دارد که آن را کپسایسین می‌نامند، هنگامی که آن را به محل درد می‌مالید ناحیه مورد نظر کم کم داغ می شود و در نیتجه درد را کاهش می دهد. ترکیب فلفل قرمز با عسل یا روغن زیتون هم موثر است.

سرکه سیب: با از بین بردن سمومی که در زانو وجود دارند و افزایش خاصیت لغزندگی مفاصل به بهبود درد کمک می‌کند. سرکه سیب هم به صورت خوراکی و هم موضعی قابل استفاده است.

زنجبیل: درون زنجبیل ماده‌ای ضد التهاب است که به رفع آرتروز زانو کمک می‌کند. مقداری از این ماده خوراکی را درون آب بریزید و اجازه دهید ده دقیقه بجوشد پس از صاف کردن مقداری آب لیمو و عسل به آن بیفزایید و در طول روز ۲ فنجان از آن را میل کنید.

زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه خاصیت ضد درد دارد. همچنین باعث کاهش روماتیسم شده و آنتی اکسیدانی قوی می‌باشد. روش استفاده برای زانو درد به این صورت است که به مقدار یکسان زردچوبه و زنجبیل را در آب جوشانده و میل کنید.
سایر مواد خوراکی که تاثیر مثبتی بر حل مشکل زانو درد دارند عبارت اند از: روغن خردل، لیمو، تخم شنبلیله و روغن اکالیپتوس.


4.3 3 آرا
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظر
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علی هیئتی
علی هیئتی
3 سال قبل

با سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر مرادی
مادر بنده دچار از بین رفتگی مفاصل هردو زانو شده و درد و ناراحتی شدیدی از این نواحی دارد. پزشکان تبریز تنها علاج را در تعویض زانو با عمل جراحی میدانند. لکن مادرم که 72 ساله است اصلا آمادگی جهت عمل جراحی آنهم با وضعیت کرونایی بیمارستانها ندارد. استدعا دارم در صورتی که با روش سلول درمانی میتوان کاری کرد بفرمایید تا خدمت برسیم. با تشکر

اکرم اسدی
اکرم اسدی
3 سال قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید من عسکرم اسدی هستم و ۵۵ سالمه وزنم ۹۳ بعد الان که هفت ماه رمضان خیلی درد میکنه قبل از عید دو برج اسفند موقع پیاده‌روی که داشتم میرفتم زانو گرفته حالت قفل شدن و تا دو هفته با همین رویه را می رفتم تا اینکه دیگه به شدت درد گرفت و این نمیتونستم راه برم ببینم ورم کرده که رفتم پیش ارتوپد دکتر محمدرحیم دهقان که قبلا این کار نبود هالکی عکسی داد و جوابی دادی دیگه من دکتر دیگر من رفتم تا که تشخیص داد که مار عکس اما را گرفتم و گفتم که آورده و باید باعث راهبری یعنی فقط همین‌جا بدحال و آرتروز بود و رویا پارک اشته اینا رو به من نگفت آورد خیلی هم درد می‌کرد گفت تا دو چیز ۲۰ روز باید اساس تا سه هفته بعد از شهادت باشه دیگه من با اعصاب و متاثر دیگر به همین ۲۰ روز رفتیم از سه ماه منزل استراحت کند و اصلا نمیتونستم راه برم با دوتا اعصاب ندارم من می‌رفتم به خاطر خونه نشین شده بودم بعد از سه ماه دوباره رفتم پیش آقای دکتر گفت عکس بگیره عکس معمولی گرفتم و گفتم بهتره باید بری بیشتر صفی‌زاده جلسه فیزیوتراپی فیده جلسه رفتم دکتر فیزیوتراپ بگو بازم باید زودتر به هنوز این صورت داره مثل ترمیم نشده یا درد داشت و ورم داشته من ۱۰ جلسه فیزیوتراپی گرفتم با لیزر بهتر شد دردش کمتر شد و روش کمتر شد ولی همچنان درد دارم بدون زانو بعد از سر نمیتونم راه برم بعد پیشی آقا که تو شکسته بنده بود رفتم یعنی خیلی یعنی آدمی بود که همه مریضا میرم پیشش گفت نگاه کرد که دست نزد به زانو گفت شما آرتروز شدید دارید باید مواظب باشیم و با شیر و سنجد و باغ آب پای مرغ من دردم بهتر شده ولی از اینکه همچنان من بخوام جایی برود زانو بند توش درد هست بعد دوباره ورم میکنه مشکل می‌کند تا کی باید این کارو بکن تا کی باید اینجوری باشه من دوست ندارم بکنم شماره تلفن راهنمایی کنید اگر چیزی هست که اگه میتونم بیام پیش شما اگه درمانی هست هر چی از شما من معرفی کنید راهنمایی کنید ممنونم مرسی

فریبا دیسه
فریبا دیسه
3 سال قبل

سلام وقت بخیر.مشاوره میخاستم در مورد درمان ساییدگی شدید مفصل زانو با سلول های بنیادی اینکه درمانش قطعیه؟هزینه اش چقدره؟و اینکه بیمه قبول میکنه

آرمین
آرمین
3 سال قبل

سلام من ۲۶ سالمه و عکس mri و رادیولوژیم سالمه ولی زانو درد دارم چی مصرف کنم؟

عادل عیسی زاده
عادل عیسی زاده
2 سال قبل

سلام
دو روز پیش صبح از خواب بیدار شدم پشت زانویراستم تا صاق پایم شدید درد میکنه
برای امروز میتونم نوبت بگیرم

هنگامه یکانه
هنگامه یکانه
2 سال قبل

سلام
خسته نباشبن
یه مدتیه من تو زانوم درد حس میکردم که جدیدا درد مفصل دوتا انگشتم هم اضافه شده
خیلی هم درد دارم انگار داخل مفصلم زخمه نمیتونم خم وراست کنم


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد


درباره دکتر


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.




مشترک ما شوید


با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.



تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو

11
0
سوالی دارید؟ لطفا نظر بگذارید.x