تزریق زانو و انواع تزریق ژل برای درمان آرتروز

-زانو.jpg

تزریق زانو

اسید هیالورونیک (نام‌های تجاری Synvisc ، Osteoartz) برای درمان آرتروز، نوعی بیماری که بر مفاصل تأثیر می‌گذارد، استفاده می‌شود. بیشترین استفاده برای درمان آرتروز زانو است.

این ماده برای تزریق زانو به عنوان درمانی برای آرتریت روماتوئید استفاده نمی‌شود. در یک مفصل طبیعی لایه‌ای از غضروف یا ماسوره انتهای استخوان‌ها را می‌پوشاند.

غضروف به مفصل کمک می‌کند تا یکنواخت حرکت کند و انتهای استخوان‌ها را بپیچد. در بیماری آرتروز غضروف تجزیه شده و نازک می‌شود. در این صورت انتهای استخوان‌ها را محافظت نمی‌کند و مفصل توانایی حرکت روان خود را از دست می‌دهد.

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در مفاصل و سایر قسمت‌های بدن یافت می‌شود. در مفصل در غضروف و مایع سینوویال وجود دارد که مفاصل را روغن کاری می‌کند تا بتواند روان و راحت کار کند.

در افراد مبتلا به آرتروز میزان اسید هیالورونیک کم‌تر می‌شود و دیگر قادر به محافظت از مفصل نیست. تزریق اسید هیالورونیک مصنوعی به مفاصل آسیب دیده ممکن است این محافظت را بهبود بخشد.

اگر سایر روش‌های درمانی موثر نباشد یا نامناسب باشد، معمولاً تزریق اسید هیالورونیک به افرادی که استئوآرتریت زانو دارند پیشنهاد می‌شود.

اسید هیالورونیک یک ماده ژل مانند است که به طور طبیعی در مایع سینوویال اطراف مفاصل وجود دارد.

این ماده روان کننده است. این ماده به عنوان کمک فنر عمل می کند و به استخوان ها کمک می کند تا به جای اینکه در مقابل یکدیگر آسیاب شوند ، یکدست حرکت کنند.

در افراد مبتلا به استئوآرتریت مقادیر اسید هیالورونیک در مایعات مشترک آنها کاهش یافته است. تزریق اسید هیالورونیک می تواند به بازگرداندن سطح طبیعی کمک کند.

این تزریقات نه تنها مفصل را روان می کنند بلکه ممکن است باعث کاهش التهاب و محافظت از غضروف در برابر سایش و پارگی بیشتر شوند.

قبل از تزریق، پزشک ممکن است آسپیراسیون را انجام دهد، مقداری از مایع را از مفصل زانو با یک سوزن جدا کند تا تورم را کاهش دهد.

پس از تزریق از قرار دادن بیش از حد فشار بر روی زانو خودداری کنید. دویدن نداشته باشید، برای مدت طولانی در حالت ایستاده نباشید یا اشیاء سنگین را بلند نکنید.

تزریق ژل زانو و دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد تهران

بیشتر بخوانید: RF یا رادیو فرکوئنسی زانو

اثرات جانبی

عوارض جانبی معمولی ناشی از تزریق اسید هیالورونیک شامل موارد زیر است:

  • درد در زانو
  • کبودی
  • گرما
  • تورم جزئی

این عوارض جانبی باید بعد از چند روز برطرف شود. استفاده از کیسه یخ روی زانو می تواند به رفع ناراحتی و جلوگیری از تورم کمک کند.
در موارد نادر ، افراد ممکن است عوارض جانبی جدی تری مانند خونریزی، عفونت یا واکنش آلرژیک را تجربه کنند.
در صورت بروز هر یک از این علائم ، فوراً با پزشک تماس بگیرید:

  • تورم شدید در زانو
  • قرمزی یا گرمی در زانو
  • درد شدید
  • درد استئوآرتریت تا چند هفته پس از تزریق ممکن است کاهش یابد.
  • اثرات تسکین دهنده درد از تزریق به طور معمول حدود 6 ماه به طول می انجامد.

با تزریق اسید هیالورونیک درد به طور کامل متوقف نمی شود و یا ورم مفاصل درمان نمی شود. با این حال ، در این روش ممکن است به طور موقت درد کاهش یافته و تحرک را در برخی از افراد بهبود بخشند.

افراد مبتلا به استئوآرتریت خفیف احتمالاً بیشترین سود را از تزریق اسید هیالورونیک مشاهده می کنند.

اهداف درمان آرتروز با تزریق ژل

هدف از درمان آرتروز زانو با تزریق ژل هیالورونیک اسید به شرح زیر می‌باشد:

  1. کاهش درد
  2. بهبود دامنه حرکات بدن و افزایش میزان لغزندگی مفصل و کاهش اصطکاک و التهاب آن
  3. پیشرفت آهسته استئوآرتریت
    تزریق هیالورونیک اسید معمولاً در مطب پزشک انجام می‌‌شود و بر اساس برند مورد استفاده شما به ۱،۳،۴ و ۵ مرحله تزریق ژل نیاز خواهید داشت.

در صورتی که بیش از یک بار تزریق ژل نیاز داشته باشید معمولا حدود یک هفته بین جلسات درمان فاصله زمانی وجود خواهد داشت.

نوبت گیری دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد

هیالورونیک اسید چه تاثیری بر روی مفصل زانو دارد؟

مفصل سالم زانو حاوی ۴ می‌لی لیتر مایع مفصلی است. هیالورونیک اسید یک ترکیب مهم در مایع مفصل است و به مایع مفصلی کمک می‌کند بتواند دامنه حرکات بیشتری داشته باشد و میزان قابلیت لغزندگی آن افزایش پیدا کند.

تزریق ژل هیالورونیک اسید به کسب موارد زیر کمک خواهد کرد:

به سطوح استخوان‌ها که توسط غضروف پوشانده شده است کمک می‌کند به راحتی روی هم بلغزند به این ترتیب از میزان اصطکاک مفصل کاسته شود.

یک لایه بالشتکی را برای محافظت از مفاصل در هنگام انجام فعالیت جسمانی به وجود می‌آورد.

معمولاً مفاصلی که دچار استوار تولید می‌‌شوند میزان غلظت هیالورونیک اسید در آنها کمتر از مفاصل سالم است و این مفاصل بیشتر در معرض اصطکاک و فشار قرار خواهند گرفت.

مخالفان این روش عقیده دارند که تزریق ژل و خاصی که دارد باعث می‌شود فرایند تحلیل رفتگی مفصل تسریع شود و شدت مشکلات بیمار بیشتر گردد.

تزریق ژل زانو و دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد تهران

انواع مختلف تزریقات داخل زانو

انواع اصلی تزریقات در زانو که در درمان آرتروز مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

کورتیکواستروئید یا کورتون

کورتیکواستروئیدها یا کورتون ها به گونه ای طراحی می شوند که شبیه به کورتیزول باشند (هورمونی که به طور طبیعی در بدن تولید می شود). هدف اصلی این تزریق، کاهش التهاب است.

از کورتیکواستروئیدهای خوراکی برای درمان رماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) استفاده می شود اما شکل خوراکی آن معمولا برای درمان آرتروز بکار نمی رود.

برای درمان آرتروز زانو از طریق تزریق این ماده، باید کورتون را مستقیما به مفصل تزریق کرد تا تاثیرگذاری آنها به حداکثر برسد.

استفاده از کورتون، یک درمان هدفمند برای کاهش التهاب است، زیرا مانع از سایش استخوان هنگام حرکت زانو می شود.

انواع کورتون ها عبارتند از:
– متيل پردنيزولون (مدرول)
– تریامسینولون

• اسید هیالورونیک (مکمل‌ هاي چسبناک)

اگر به آرتروز مبتلا شده اید، احتمالا دچار کمبود اسید هیالورونیک در زانوی خود هستید. اسید هیالورونیک از غضروف محافظت می کند و به عنوان روان کننده و جاذب شوک عمل می کند تا زانو بتواند به طور آزادانه حرکت کند.

در روش تزریق اسید هیالورونیک، هدف افزایش اسید هیالورونیک بدن و کاهش سائیدگی استخوان هاست. علاوه بر این، معمولا با استفاده از این دارو، التهاب و درد کاهش می یابد.

انواع موادی که در تزریقات اسید هیالورونیک بکار می روند، عبارتند از:

– هیالورونات سدیم
– هیالورونان با وزن مولکولی بالا
– هیلان G-F20
– هیالورونات متقابل

آسپیراسیون مایع (آرتروسنتز)

در این روش به جای تزریق ماده به زانو، مایع داخل زانو خارج می شود. خارج کردن مایع اضافی موجب کاهش درد و تورم زانو می شود.

گاهی اوقات، این روش قبل از تزریق کورتیکواستروئید یا اسید هیالورونیک انجام می‌شود.

  • تزریق سلول‌های بنیادی

تزریق سلول‌های بنیادیپزشکان اغلب یک تکنیک تجربی شامل تزریق سلول‌های بنیادی را پیشنهاد می‌دهند.

سلول‌های بنیادی منحصر به فرد هستند که می‌توانند به هر نوع سلولی رشد و تمایز یابند به عنوان مثال سلول‌هایی که به بهبود بافت آسیب دیده کمک می‌کنند.

هنگام تزریق به یک زانوی آرتریک، سلول‌های بنیادی ممکن است غضروف آسیب دیده را تحریک کنند تا دوباره بهبود یابد. تزریق سلول‌های بنیادی همچنین می‌تواند التهاب را کاهش دهد.

روش دقیق کار سلول‌های بنیادی هنوز تحقیق نشده است، اما برخی افراد متوجه می‌شوند که تزریق سلول‌های بنیادی درد و تورم را کاهش می‌دهند و ممکن است به بهبود سریع ناحیه آسیب دیده کمک کنند.

پزشکان این سلول‌های بنیادی را از بدن شما، به طور طبیعی از مغز استخوان و استخوان لگن شما، با استفاده از یک سرنگ خاص به دست می‌آورند.

این منطقه قبل از استخراج سلول‌های بنیادی کاملا بی حس می‌شود اما این روش می‌تواند باعث ناراحتی خفیف در شما شود.

بعد از اینکه سلول‌های بنیادی از خون و دیگر مواد موجود در استخوان جدا شدند، به طور مستقیم به زانو تزریق می‌شوند. در درمان با سلول‌های بنیادی به سرعت نتایج حاصل نمی‌شود.

با گذشت زمان، اثر احیا کننده آن ممکن است به بهبود بافت‌های آسیب دیده کمک کند. اکثر افراد بعد از دو تا شش هفته بهبود عملکردی و تسکین درد را تجربه می‌کنند.

تزریق ژل زانو و دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد تهران

  • تزریق اوزون

تزریق گاز اوزون به مفصل باعث کاهش درد و بهبود قابلیت حرکت آن برای افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو می‌‌شود.

محققان مشاهده کردند که بیمارانی که گاز اوزون دریافت کردند، بهبود قابل توجهی در درد، عملکرد فیزیکی، سلامت کلی و کیفیت زندگی نسبت به گروه کنترل داشتند.

تزریق اوزون ممکن است درد بیماران را کاهش دهد و نیاز به جراحی تعویض مفاصل را به تاخیر اندازد.

ماندگاری تزریق داخل مفصلی و اوزون درمانی چقدر است

در موارد درد شدید یا التهاب حاد تزریق کورتون میتواند سبب بهبود چند هفته ای بیماران شود.

با وجود اینکه هنوز ثابت نشده که تزریقات محدود داخل مفصل کورتون بتواند سبب پوکی استخوان شود ، اما جهت جلوگیری از فرسایش و آسیب های مفصل ی این تزریقات نباید در مدت زمانی زودتر از ۳ تا ۴ ماه مجددا تکرار شوند.

در آرتروز زانو ضمن کاهش فضای مفصل ، حجم مایع داخل مفصلی ، غلظت و کیفیت آن کاهش مییابد و سبب سفتی و درد مفصل می شود.

برای کاهش این مشکلات ممکنست تزریق هیالورونیک اسید ۳ تا ۵ نوبت و به فواصل _ هفتگی مورد استفاده قرار گیرد. این تزریقات ، معمولا تا حدود چند ماه در بهبود علایم موثر هستند.

اوزون درمانی راهکار نسبتا جدیدتری است که اگرچه در کوتاه مدت میتواند سبب کاهش درد و التهاب مفاصل و بافت نرم شود ، اما اثری بر سیر کلی آرتروز و علایم دراز مدت بیماری ندارد.

بر اساس تحقیقی که در مرکز توسعه پژوهشهای بالینی صورت گرفته است، اوزون درمانی و تزریق هیالورونیک اسید در مدت( ۶ ماه ) بعد از درمان تفاو تی از نظر میزان سود مند ی با یکدیگر نداشتند.

نکته‌های مهم قبل از تزریق در زانو

ابتلا به برخی از بیماری‌ها می‌تواند بر استفاده از هیالورونیک اسید تاثیر داشته باشد. حتما در صورتی که بیمار شرایط یا بیماری خاصی دارد، این مسئله را با پزشک در میان بگذارید. از جمله:

  • آلرژی به پروتئین باکتریایی
  • آلرژی به مواد اولیه هیالورونات
  • عفونت پوست یا مفصل زانو یا سایر مشکلات در محل مورد نظر برای تزریق
  • آب آوردن زانو (وجود مایع بیش از حد در اطراف مفصل زانو)

چگونگی تزریق آمپول هیالورونیک اسید در زانو

  • تزریق هیالورونیک اسید در زانو، عملی سرپایی است که در مطب و در کمتر از 5 دقیقه قابل انجام است.
  • بیمار روی کمر دراز می‌کشد و زانوی خود را صاف می‌کند و یا آن را 20 تا 30 درجه خم می‌کند. اگر پزشک ترجیح دهد که زانوی بیمار خم باشد، احتمالا یک پارچه‌ی رول شده زیر زانوی بیمار قرار می‌دهد تا زانو در زاویه مناسب و مورد نظر پزشک خم باشد.
  • زانو با ماده‌ی ضدعفونی‌کننده مانند الکل یا بتادبن، تمیز می‌شود.
  • از بیمار خواسته می‌شود که عضلات پای خود را شل کند. این کار موجب می‌شود که تزریق به آسانی انجام شود و خود بیمار نیز درد کمتری داشته باشد.

در صورتی که پزشک از تصاویر اولتراسوند استفاده می‌کند، ژل مخصوصی روی ناحیه کوچکی از زانو زده می‌شود و سپس تکنسین، دسته‌ی مخصوص دستگاه اولتراسوند را روی این ناحیه می‌گذارد و به آرامی کمی آن را فشار می‌دهد.

در این حالت تصویر مفصل زانو روی مانیتور نمایش داده می‌شود.

  • ممکن است پزشک مقداری بیحسی موضعی مانند لیدوکائین تزریق کند تا زانو بی‌حس شود.
  • اگر زانو متورم باشد، ممکن است پزشک در ابتدا مقداری از مایع درون مفصل را با سرنگ بیرون بکشد.
  • سپس پزشک مقدار کمی ژل (در حدود 2 میلی‌لیتر) را در یک طرف کشکک زانو تزریق می‌کند.
  • از بیمار خواسته می‌شود زانوی خود را چند بار خم و راست کند تا مایع هیالورونیک اسید در اطراف مفصل پخش شود.

مراقبت‌های بعد از تزریق

بیمار می‌تواند بعد از انجام تزریق، به کارهای روزمره خود ادامه دهد.

تا 48 ساعت بعد از تزریق، بیمار باید از وارد کردن وزن و فشار زیاد به زانو خودداری کند و بنابراین برای مثال باید از ایستادن به مدت طولانی، بلند کردن اجسام سنگین و پریدن و دویدن اجتناب کند.

ظرف چند روز، ممکن است پزشک از بیمار بخواهد که به فیزیوتراپی مراجعه کند. ممکن است بعد از تزریق هیالورونیک اسید، زانو به طور موقتی دردناک و متورم شود.

اگر درد و تورم با گذشت زمان همچنان ادامه داشت و یا شدت گرفت، با پزشک تماس بگیرید.

تزریق ژل در زانو برای چه کسانی مناسب است ؟

ممکن است بیمار روش‌های دیگری را برای درمان آرتروز زانو امتحان کرده باشد مانند داورهای مسکن و تزریق کورتیزون اما نتیجه‌ای نگرفته باشند.

اگر هنوز علیرغم این اقدامات درمانی هنوز علائم بیمار تسکین نیافته باشد، تزریق مشتقات هیالورونیک اسید می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش درد زانو، خشکی، و تورم باشد.

البته به نظر می‌رسد که این روش درمانی در افراد مبتلا به آرتروز خفیف یا متوسط عملکرد بهتری دارد. انجام این روش درمانی در مواردی که بیمار سعی می‌کند جراحی زانویش را به تعویق بیاندازد کاملا منطقی است.

به طور کلی پزشکان از تزریق مشتقات هیالورونیک اسید برای درمان آرتروز استفاده می‌کنند، اما این روش می‌تواند برای افرادی که به انواع دیگری از آرتروز مانند آرتریت روماتوئید مبتلا هستند نیز مفید باشد.

بیمار می‌تواند در خصوص مناسب بودن این روش برای آرتروز زانویش با پزشک مشورت کند. تزریق هیالورونیک اسید برای درمان آرتروز سایر مفاصل بدن انتخاب نمی‌شود.

زانو محل مناسبی برای تزریق است، با این حال بیمار می‌تواند برای درمان آرتروز ران یا سایز نقاط بدن خود از این روش درمانی بهره بگیرد.


3.8 26 آرا
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
45 نظر
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
نادر عابدسعیدی
نادر عابدسعیدی
3 سال قبل

جناب آقای دکتر سیامک مرادی: سلام. خسته نباشید.
سن بنده ۶۰ و هفته پیش ۲ متخصص ارتوپدی رفتم. عکس رادیولوژی هم گرفته ام. کم شدن فاصله استخوانها و تا حدی ساییدگی سر استخوان مشهود است. در واقع آن گردی کلگی انتهای استخوان ران نشیمنگاه به ساق- کمی صاف و از نشیمنگاه استخوان ران هم کمی گود شده!! آیا امکان به روش شما هست؟! دیشب هم نزد دکتر بودم و توصیه کرد فعلا تمام روشهای دیگر بیازمایم اگر نشد- مرحله و شق آخر برای عمل تعویض مفصل زانو// پیشاپیش تشکر و قدردانی- ساکن غرب تهران حوالی م.آزادی هستم و با مترو یا … هم می توانم کرج بیایم.
تلفن ثابت منزل: ۰۲۱******** و به همان شماره ۰۹۱۳******** هم پیامک یا تک زنگی منشی تان بزند- خودم تماس می گیرم.

مهدی شاه محمدی
مهدی شاه محمدی
3 سال قبل

چند سال پیش به خاطر پارگی مینیسک زانو عملی انجام دادم که موفق نبود سپس به علت پرانتزی
بودن زانورعمل استتومی انجام دادم همچنان درد زانو دارم وتبدیل به آرتروز شده میخواستم ببینم میشه باسلول درمانی درمانش کرد

ربابه جوکار
ربابه جوکار
3 سال قبل

سلام من خانمی 52ساله هستم خیلی سال پیش در اثر زمین خوردن زانوی پای راستم اسیب دیده اکنون
چندسالیی است شدیدا درد میکنه حتی درراه رفتن هم مشکل دارم ضمناً کمردرد هم دارم میخواستم راهنمایی کنید با سلولهای بنیادی درمان میشوم ممنون از شما

رضا امیرزرگر
رضا امیرزرگر
3 سال قبل

خیلی مطلب مفیدی بود
ممنون

سعید
سعید
3 سال قبل

سلام
خیلی خوب بود
ممنون

Saramahmodi
Saramahmodi
3 سال قبل

سلام اقای دکتر مادر من ارتروز زانو دارن و تاحالا ۳یا۴نوبت تزریق ژل انجام دادن.میخواستم بدونم تا چه زمانی باید به تزریق ژل ادامه بدن برای کامل خوب شدنشون ؟!

امیر جمالی
امیر جمالی
2 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر مرادی مادر بنده آرتوروز زانو گرفته بطوریکه هنگام راه رفتن زانوهاش صدا میده و چند ماهیست که دردش شدید شده و روزی یک چهارم قرص دیکلوفناک ۲۵ مصرف میکنه برای کاهش درد میخواستم بپرسم آیا با تزریق ژل ممکنه تا حدودی بهبودی ایجاد بشه و بتونه درست و بدون درد راه بره ممنون میشم جواب بدین

ر. امیری نیکپور
ر. امیری نیکپور
2 سال قبل

سلام اقای دکتر من چهارشنبه تزریق ژلی به اسم بیکسور به هر دو زانو وچهار مهره کمر کردم قندم از چهارصد پاین نمیاد ژلی به این اسم هست چون من داروهارو ندیدم توگوگل هم سرج میکنم ژلی به این اسم نیست نام دکتر فریدون معصومی هست اهل تبریز هستم ممنون میشم پاسخ دهید

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام دکتر شما مجوز از نظام پزشکی برای تزریق سلولهای بنیادی را دارید؟

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام مجددا دکتر عزیز جواب ندادید شما مجوز تزریق سلول بنیادی دارید ممنون میشم جواب بدید

علی بنی صالح
علی بنی صالح
2 سال قبل

قیمت امپول اسید هیالورونیک چقدر است؟ و متخصص چقدر هزینه میگیرد تا تزریق نماید

شهین شعبانی
شهین شعبانی
2 سال قبل

سلام
مادرم قبلا تزریق ژل به زانو داشتند الان میتونند سلول بنیادی تزریق کنند؟

حسین خدایاری
حسین خدایاری
پاسخ به   دکتر سیامک مرادی
2 سال قبل

سلام آقای دکتر من زانو هام ترق ترق صدا میده پامو تموم میدم صدا میده درد هم دارم باید چیکار کنم

افشین استواری
افشین استواری
2 سال قبل

سلام، مادر بنده دچار سابیدگی زانو و زانو درد هست، دکتر بهش گفته 3مرحله تزریق ژل داشته باشه، مرحله اول رفته متاسفانه هیچ تغییری نکرده و هنوز زانو درد داره، نظرتون چیه؟

حدیث نورمحمد
حدیث نورمحمد
2 سال قبل

سلام چه باندهایی از ژل های تزریقی زانو رو موجود دارین

زهرا نیک خوی
زهرا نیک خوی
2 سال قبل

سلام من خانمی ۵۲ ساله هستم که آرتروز زانو دارم پیش پزشک رفتم گفته باید تزریق ژل انجام بدم مردد هستم برای تزریق اگه یک بار تزریق انجام بشه باید این کار رو مدام انجام بدم عوارض نداره ممنون میشم جواب بدید

نوروزی
نوروزی
2 سال قبل

تزریق ژل به زانو چقدر ماندگاری داره؟

فاطمه دلاوری
فاطمه دلاوری
2 سال قبل

سلام ببخشیدی برای زانو درد از چیه قرصی استفاده کنم

مجید
مجید
2 سال قبل

آقای دکتر سلام ،بنده دانشجوی پزشکی هستم ،خیلی علاقه مندم، روش صحیح تزریق کورتون های داخل مفصلی ،دوز ، و محل تزریق بم آموزش بدین ممنون میشم

مجید
مجید
2 سال قبل

اینکه درواقع از چه سایتی از زانو وارد شیم برای تزریق

وحید زمزمی نژاد
وحید زمزمی نژاد
2 سال قبل

سلام آقای دکتر
مادر من ۷۱سال داره
حدود ۳سال پیش ی بار آمپول تزریق کردیم به زانوش خیلی خوب شده بود دیگه بعداز اون موقع ولش کرد الان دوباره دردش خیلی شده راهنمایی میکنید منو

امین هدایتی
امین هدایتی
2 سال قبل

سلام آدرس مطب رو بفرمائید خدمتتون برسم

امین هدایتی
امین هدایتی
2 سال قبل

آدرس رو بالای صفحه دیدم ممنون فقط باید وقت بگیرم

بهارصفری
بهارصفری
2 ماه قبل

سلام من ۳۰ساله هستم و دکتر جراح زانو رفتم بهم گفتن ک عمل برای زانوهام زوده و پیش ارتروز هستم باید هر دو زانو رو تزریق ژل انجام بدم و بعدش پی ار پی کنم خواستم بدونم این درمان دائمی هست یا موقتی هستش؟!

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   بهارصفری
24 روز قبل

سلام بهترين درمان با توجه به سن شما سلولهاي بنيادي مي باشد

رزیتا زنگنه
رزیتا زنگنه
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۵۸سال دارم وبازنشسته کارخانه وسایل پزشکی هستم ودر این ۲۰سالی که کار کردم بیشتر ایستاده بودم والان آرتروز شدیدهردو زانو دارم وزانوی راستم ورم کرده و در راه رفتم تاثیرگذاشته وکمی میلنگم.امروز دکتر برای اولین باربه زانویم آمپول تزریق کردوگفت اگه بهترنشدی بایدعمل کنی.بنظر شما اگه بهترنشدم تزریق ژل رو امتحان کنم وآیا شما راهکاری برای ازبین رفتن ورم زانو دارید؟والان که تزریق کردم میتونم یخ بذارم وآیا یخ وآبگرم بافاصله روی زانوم بذارم بخاطر ورم پام؟خیلی ممنونم وببخشیدطولانی شد🙏

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   رزیتا زنگنه
24 روز قبل

بهتر است ابتدا تزريق ژل انجام بديد. اگر مناسب نبود جراحي كنيد

علی چ
علی چ
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر. اقای دکتر
.
تزریق ژل برا زانوی که حدود 20 ساله درگبر روماتیسم مفصلی هست مناسبه و پیشنهاد میدین شما؟
سپاس

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   علی چ
24 روز قبل

اگر سن زير ٦٠ سال باشد و شدت ارتروز زياد نباشد سلولهاي بنيادي موثر تر است

حوا
حوا
21 روز قبل

سلام من سندورو پریفورمبس دارم دکتر رفتم آخر ین مرحله آمپور باید تژریق کنی آیا با آمپور خوب میشه

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   حوا
2 روز قبل

سلام يكي از درمانهاي موثر اين بيماري تزريق داخل عضله است

عادل محبی زاده
عادل محبی زاده
9 روز قبل

سلام چندروز بعد ازتزریق می توانیم ورزش وشروع کنیم

ادمین
ادمین
ادمین
پاسخ به   عادل محبی زاده
2 روز قبل

سلام با پزشك معالجتون مشورت كنيد


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد


درباره دکتر


دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.




مشترک ما شوید


با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.



تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو

45
0
سوالی دارید؟ لطفا نظر بگذارید.x