اوزون درمانی آرتروز زانو

اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ توسط دکتر سیامک مرادی0
اوزون-درمانی-آرتروز-زانو.jpg

اوزون تراپی

استفاده از تزریق داخل مفصلی یا تزریق اطراف بافتها و تاندونهای آسیب دیده روشی است که سالیان متمادی بعنوان روش موثری در کاهش درد و التهاب و درمان بیماران مبتلا به دردهای عضلانی اسکلتی کاربرد داشته و دارد.

کورتون بعنوان یک داروی جادویی امروزه در بسیاری از درمانهای پزشکی جایگاه بی رقیبی دارد و بندرت داروهای دیگر توانسته اند جایگزین مناسبی برای درمان با این داروی نه چندان سالم باشند. افزایش فشار خون – بالا رفتن قند خون – ضایعات پوستی – مشکلات قلبی چشمی و نارسایی غده فوق کلیوی از عوارض استفاده از کورتون می باشد که معمولا در مصرف مزمن این دارو ایجاد می شود.

تلاشهای زیادی در بکار گیری روشهایی چون تزریق ژلهای هیالورنیک اسید و اخیرا استفاده از پلاکتهای تغلیظ شده که پی ار پی نامیده میشود بعنوان جایگزینی برای تزریق کورتون صورت گرفته که توانسته اند درمانهایی نسبتا خوبی را برای ارتروز های خفیف تا متوسط داشته باشند.

اوزون تراپی علاوه بر کاهش التهاب سبب تعدیل سیستم ایمنی و فعال سازی مکانیسم های ترمیم بافت در محل تزریق می گردد. فعال شدن سلولهای کندروبلاست یا سازنده مفصل در اثر امکانیسم تحریکی ازون بر بافتهای داخل مفصل ایجاد می شود. اوزون درمانی آرتروز زانو بصورت تزریق داخل مفصلی در مطالعات انجام شده از روشهایی مانند تزریق ژل یا پی آر پی تاثیر بیشتری را در درمان ارتروز زانو داشته است . استفاده از تزریق داخل مفصلی ازون در مطالعات انجام شده علاوه بر اثر ضد التهابی قوی فعالیت سیستم بازسازی را در داخل زانو فعال ساخته و بهبودی سریع و قابل ملاحظه ای را دردرد و خشکی مفصلی بیماران مبتلا به آرتروز زانو داشته است.

ویدیو درمان آرتروز زانو به روش اوزون تراپی توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران را میتوانید در کانال آپارات ایشان ببینید. همچین از صفحه تماس با ما میتوانید مشکل خود را با ایشان مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های ستاره دار الزامی است.