درد مزمن لگن؛ علت و تشخیص آن

Chronic-pelvic-pain-drsiamakmoradi.com_.jpg

علت درد مزمن لگن

درد در ناحیه لگن که به مدت 6 ماه یا بیشتر طول می کشد است و می تواند به صورت برگشت پذیر باشد. گاهی اوقات درد دارای یک چرخه منظم است. به عنوان مثال، ممکن است در دوران قاعدگی رخ می دهد وگاهی در برخی اوقات مانند : قبل و یا بعد از خوردن غذا، در حال ادرارکردن و یا در حین مقاربت جنسی اتفاق بیفتد.

چه چیزی باعث درد مزمن لگن می شود ؟

این درد را می توان ناشی از شرایط گوناگون دانست. برخی از این شرایط ممکن است به اندام های تولید مثلی مربوط شود اما به دستگاه ادراری یا روده مربوط نمی شود.در برخی از زنان ممکن است بیش از یک بیماری داشته باشند وعلت این درد به یکی از آن بیماریها مرتبط شود اما برای برخی از دیگر زنان مبتلا، هیچ دلیلی خاصی وجود ندارد.

درد مزمن لگن چگونه تشخیص داده می شود ؟

پزشک معالج شما در مورد سابقه پزشکی سوالاتی را خواهد پرسید. شما یک معاینه جسمی از جمله معاینه لگنی خواهید داشت.همچنین تست هایی برای پیدا کردن علت ،ممکن است انجام شود. همچنین ممکن است لازم باشد سایر متخصصان را برای پیدا کردن علت درد خود ملاقات کنید مانند یک متخصص گوارش (پزشکی که با تمرکز بر روی مشکلات گوارشی) یا متخصص زنان و متخصص در مشکلات ادراری و ….

چه آزمایشاتی برای کمک به تشخیص درد مزمن لگن ممکن است انجام شود ؟

برخی از آزمایشات تصویربرداری زیر ممکن است انجام شود:

1. سونوگرافی
  2. لاپاروسکوپی
  3. سیستوسکوپی
  4. کولونوسکوپی
برخی از روش های مورد استفاده برای تسکین درد مزمن لگن چه هستند ؟

چند اقدامات تسکین درد می تواند برای درمان درد مورد استفاده قرار گیرد. آنها عبارتند از:

1. داروها
  2. درمان فیزیکی
  3. تغذیه
  • لازم به یادآوری است این درد از جمله مواردی است که توسط متخصصین درد بهبود می یابد.

شما می توانید برای تعیین وقت ویزیت با دکتر سیامک مرادی از طریق صفحه تماس با ما اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های ستاره دار الزامی است.