لطفا صبر کنید ...

.jpg

لیزر نوکلئوتومی

لیزر نوکلئوتومی جراحی بسته دیسک کمر یک روش درمانی دارای حداقل سطح تهاجم است که در آن مواد داخلی یک دیسک بین مهره ای برآمده یا دچار فتق که باعث وارد شدن فشار به ریشه یک عصب یا کانال نخاعی شده، برداشته می شود.
برآمدگی یا فتق دیسک عمدتاً به خاطر سن ایجاد می شود، اما مجموعه‌ای از آسیب دیدگی‌ها نیز می‌تواند شرایط مشابه را برای بیمار به همراه داشته باشد. با بالا رفتن سن، دیسک غضروفی بین مهره ها که در حالت عادی اسفنجی و مرطوب است، به تدریج آب خود را از دست می دهد. این روند از دست دادن آب باعث ضعیف شدن لایه فیبری خارجی دیسک به نام آنالوس فیبروزوس می شود. آنالوس فیبروزوس یک ماده ژل مانند است که در مرکز دیسک قرار دارد. با تجزیه شدن دیواره خارجی دیسک، ماده داخل آن می تواند به سمت خارج حرکت کند و باعث ایجاد برآمدگی در دیواره دیسک یا حتی پارگی (فتق) در دیواره دیسک شود. به این ترتیب مایع داخل دیسک از محل خود خارج شده و آزاد می شود. درد، احساس سوزش، ضعف، و بی حسی در مواردی مشاهده می شود که دیسک متورم یا دچار فتق به کانال نخاعی یا یکی از ریشه های عصب در این ناحیه فشار وارد کرده و آن را گاز بگیرد. در نوكلئوتومي سوزن به قسمت هسته وسط دیسک هدایت می گردد. سپس پروپ مخصوص ( فیبر نوری ) داخل سوزن شده و در وسط دیسک قرار داده می شود و نوکلئوتومی انجام می گردد. سپس کلیه ابزار و سوزن ها خارح و بیمار به ریکاوری منتقل شده و چند ساعت بعد از نوکلئوتومی مرخص می شود.

-اپیدورال.jpg

تزریق اپیدورال

تزریق اپیدورال یکی از درمان‌های متداول بسیاری از گونه‌های کمر درد و پا درد که به درمان های معمول پاسخ نداده‌اند محسوب می‌شود. در صورت تزریق مستقیم به ناحیه دردناک التهاب را کاهش دهد و می‌تواند موثر باشد. تسکین درد می‌تواند از چند روز تا چند سال ماندگار باشد و به ستون فقرات اجازه دهد تا از طریق فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی بهبود یابد.

تزریق اپیدورال چگونه انجام می‌شود؟

داروی استروئیدی در تزریق اپیدورال مستقیماً وارد فضای اپیدورال ستون فقرات می‌شود. مایع دیگری، داروی بی‌حسی و یا محلول آب نمک، نیز گاهی اوقات برای شستن و خارج کردن واسطه‌های التهابی از اطراف ناحیه منشأ درد به استروئید اضافه می‌شود.

-درمانی-آرتروز-زانو.jpg

اوزون تراپی

استفاده از تزریق داخل مفصلی یا تزریق اطراف بافتها و تاندونهای آسیب دیده روشی است که سالیان متمادی بعنوان روش موثری در کاهش درد و التهاب و درمان بیماران مبتلا به دردهای عضلانی اسکلتی کاربرد داشته و دارد.

کورتون بعنوان یک داروی جادویی امروزه در بسیاری از درمانهای پزشکی جایگاه بی رقیبی دارد و بندرت داروهای دیگر توانسته اند جایگزین مناسبی برای درمان با این داروی نه چندان سالم باشند. افزایش فشار خون – بالا رفتن قند خون – ضایعات پوستی – مشکلات قلبی چشمی و نارسایی غده فوق کلیوی از عوارض استفاده از کورتون می باشد که معمولا در مصرف مزمن این دارو ایجاد می شود.

knee-arthritis.jpg
22/ژانویه/1399

آرتروز زانو

آرتروز یک بیماری مفصلی است که در آن غضروف مفصل آسیب دیده و تخریب می شود. در نتیجه استخوان مففصل دچار ساییدگی و خوردگی می شود. عموم مردم به این بیماری ساییدگی مفصل نیز می گویند. آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی است که از دهه سوم زندگی شروع می شود و در سن 40 سالگی تقریبا تمام افراد جامعه دچار تغییرات آرتروزی می شوند. ولی در بیشتر آنها علائم بالینی مشاهده نمی شود. آرتروز شروعی تدریجی و سیری پیش رونده دارد و سال به سال شدیدتر میشود. مفصل زانو به دلیل اینکه تحمل کننده ی وزن می باشد تحت فشار و آرتروز بیشتری قرار دارد. یکی از علائم آرتروز زانو درد مفصل است که با فعالیت های ایستاده بدتر می شود و با استراحت کمتر می شود. تورم، تغییر شکل مفصل، اشکال در راه رفتن و خشکی صبحگاهی از دیگرعلائم آن می باشد. با پیشرفت آرتروز دامنه حرکات مفصل کاهش یافته و در موارد پیشرفته مفصل خشک و بی حرکت می شود. چاقی و ضعف عضلات از عوامل بسیار مهم تشدید کننده ی بیماری است. بنابراین کاهش وزن و تقویت عضلات با ورزش کردن به خصوص ورزش در آب از علائم آن می کاهد و سیر بیماری را کاهش می دهد. همچنین ژنتیک و جنس مونث بیشترین افرادی هستند که به بیماری آرتروز مبتلا میگردند.

dr-siamak-moradi-ozone-therapy.png
25/نوامبر/1398

اوزون تراپی چیست؟

اوزون تراپی یا ازن تراپی یک درمان تزریقی و یکی از شیوه های جراحی بسته دیسک کمر و ستون فقرات است که با افزایش جریان خون درمفصل و مهیا کردن مواد لازم برای ترمیم بافت های آسیب دیده باعث درمان می شود. این تزریق ترکیبی است ازپروکائین برای کاهش درد،هورمون های استروئید برای کاهش فعالیت سیستم ایمنی بدن، مهیاکردن مواد لازم برای بهبودی بافت ها، مواد ضدالتهاب هومیوپاتی(همسان درمانی)،گاز ازن و اکسیژن است که باعث بازسازی سلولها میشود. اوزون تراپی مانند هر روش درمانی دیگری دارای عوارض جانبی است که در ادامه این مقاله ذکر شده است. اوزن تراپی روش درمانی تقریبا جدید است و در ایران نیز برای بیماران استفاده می شود. هزینه و قیمت ازن تراپی به تعداد جلسات درمانی مورد نیاز بیمار بستگی دارد.

-تخصص-درد-DrSiamakMoradi.jpg
20/نوامبر/1398

فوق تخصص درد کیست؟

برای جواب این سوال اول باید با مفهوم فلوشیپ اینترونشنال درد آشنا شویم تا بتوانیم با فوق تخصص درد آشنا شویم. این رشته که حدود 12 سال است که در کشور ایران وارد شده است، رشته ای بسیار نوین بر اساس رویکرد غیر تهاجمی و کم تهاجمی درمان دردهای مختلف است. تقریبا تمامی انواع دردها مانند سردرد، کمر درد، درد مفاصل، آرتروز، دردهای سرطانی، درد های صورت و عصب های اندام تهتانی در بر میگیرد.(دکتر سیامک مرادی)