-اپیدورال.jpg

تزریق اپیدورال

تزریق اپیدورال یکی از درمان‌های متداول بسیاری از گونه‌های کمر درد و پا درد که به درمان‌های معمول پاسخ نداده‌اند محسوب می‌شود. در صورت تزریق مستقیم به ناحیه دردناک التهاب را کاهش دهد و می‌تواند موثر باشد.

فضای اپیدورال بیرونی ترین لایه پوشاننده طناب نخاعی می‌باشد که ریشه‌های عصب و خونرسانی و تبادل مایعات عمدتا توسط این ناحیه انجام می‌شود. تزریق در این ناحیه موجبات تسریع در انتقال ماده دارویی در محل صدمه بافتی می گردد.
این صدمه ممکن است ناشی از التهاب دیسک ،پارگی و فتق دیسک ،تنگی کانال نخاعی،توده یا تومور در محل نخاع، شکستگی‌ها و ضربه‌های نخاعی باشد.

تسکین درد می‌تواند از چند روز تا چند سال ماندگار باشد و به ستون فقرات اجازه دهد تا از طریق فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی بهبود یابد.

-درمانی-آرتروز-زانو.jpg

اوزون درمانی

اوزون گونه‌ای واکنش‌پذیر از اکسیژن است که از خواصی منحصر به فرد برای بهبود عارضه‌های مختلف برخوردار است. اوزون به دلیل برخورداری از انرژی بالا به سرعت واکنش می‌دهد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد تا سیستم ایمنی بهتر بتواند با اجسام خارجی مقابله کند.

در درمان اوزون تراپی با تزریق گازهای گرید پزشکی در موضع دردناک، سیستم‌های آنتی اکسیدان بدن فعال می‌شود. در اثر این فعال‌سازی فاکتورهای ایمنی در بدن آزاد می‌شود، یکی از این فاکتورهای ایمنی سیتوکین است که در ناحیه دردناک جریان پیدا می‌کند.

سیستم طبیعی تسکین دهنده‌ی درد خود بدن در اثر تزریق فعال می‌شود. مواد شیمیایی خاصی به موضع دردناک فرستاده می‌شود که بافت را التیام می‌دهد و با توجه به نوع آسیب یا صدمه ستون فقرات یا عارضه اسکلتی ـ عضلانی، درد را کاهش می‌دهد یا حتی کاملاً از بین می‌برد.

knee-arthritis.jpg

آرتروز زانو

آرتروز زانو (به انگلیسی: Knee Osteoarthritis) از عوامل شایع ایجاد درد در افراد بالاتر از چهل سال است. آرتروز مفصل زانو، شایعترین بیماری تخریبی ازمیان مفاصل بدن می‌باشد. میزان ابتلا در زنان نسبت به مردان بیشتر است.

آرتروز یک بیماری تخریبی در مفصل است که ازآن به بیماری مفصلی پیشرونده یاد می‌شود. از این بیماری به نام‌های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز یاد می‌کنند. تخریب پیشرونده مفصل در جامعه ما به نام آرتروز معروف است. با توجه به اینکه بیماری با افزایش سن پیشرفت می‌کند به آرتریت پیری نیز معروف است. علاوه برسن، علل ژنتیکی، نوع شغل و حرفه، چاقی، عوامل هورمونی و نژاد نیز می‌تواند در بروزاین بیماری دخیل باشند.

Piriformis-syndrome.jpg

سندرم پیریفورمیس

عارضه ای است که در آن به دلیل سفت شدن یا اسپاسم عضله پیریفورمیس عصب سیاتیک آزرده میشود و این آزردگی سبب احساس درد در باسن و انتشار این درد به کمر و پشت ران میشود. شیوع سندرم پیریفورمیس در زنان 6 برابر مردان است.

عضله پیریفورمیس عضله کوچکی است که در عمق لگن و باسن قرار گرفته و از یک طرف به استخوان ساکروم یا خاجی و از طرف دیگر به قسمت های بالایی استخوان ران متصل است.

وظیفه عضله پیریفورمیس چرخش خارجی ران و دور کردن آن از محور مرکزی بدن است. اهمیت این عضله در درد های لگن و باسن ناشی از نزدیکی آن با عصب سیاتیک است.

ارتباط عصب سیاتیک با عضله پیریفورمیس در افراد مختلف متفاوت است و همین تفاوت موجب تفاوت در آمادگی افراد برای ابتلا به سندروم پیریفورمیس میشود.
سندروم پیریفورمیس در اسکی بازان، رانندگان، تنیس بازان و دوچرخه سواران بیشتر دیده میشود.

-ستون-فقرات-drsiamakmoradi.com_.jpg
04/نوامبر/1398

انحراف جانبی ستون فقرات چیست؟

انحراف طرفی ستون مهره‌ها، به نحوی که زاویه ی شوکی مهره‌ها به سمت تقعر و بدنه مهره‌ها به سمت تحدب چرخش پیدا ‌کند را در اصطلاح پزشکی اسکولیوز می‌نامند.
در واقع در حالت عادی وقتی از روبرو به ستون مهره‌ها نگاه کنیم، آن را در امتداد یک خط مستقیم و عمودی صاف می‌بینیم اما در افراد مبتلا به اسکولیوز یا انحراف جانبی ستون مهره، این خط صاف دچار خمیدگی می‌گردد و از روبرو دیگر ستون مهره به‌صورت یک خط مستقیم دیده نمی‌شود. در این حالت ستون مهره‌ها به یک یا هر دو سمت دچار خمیدگی می‌شود.

اسکولیوز به انحنای غیرعادی ستون فقرات گفته می‌شود.

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد

درباره دکتر

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.

با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.

تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو