لطفا صبر کنید ...

-اپیدورال.jpg

تزریق اپیدورال

تزریق اپیدورال یکی از درمان‌های متداول بسیاری از گونه‌های کمر درد و پا درد که به درمان های معمول پاسخ نداده‌اند محسوب می‌شود. در صورت تزریق مستقیم به ناحیه دردناک التهاب را کاهش دهد و می‌تواند موثر باشد. تسکین درد می‌تواند از چند روز تا چند سال ماندگار باشد و به ستون فقرات اجازه دهد تا از طریق فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی بهبود یابد.

تزریق اپیدورال چگونه انجام می‌شود؟

داروی استروئیدی در تزریق اپیدورال مستقیماً وارد فضای اپیدورال ستون فقرات می‌شود. مایع دیگری، داروی بی‌حسی و یا محلول آب نمک، نیز گاهی اوقات برای شستن و خارج کردن واسطه‌های التهابی از اطراف ناحیه منشأ درد به استروئید اضافه می‌شود.

-درمانی-آرتروز-زانو.jpg

اوزون تراپی

استفاده از تزریق داخل مفصلی یا تزریق اطراف بافتها و تاندونهای آسیب دیده روشی است که سالیان متمادی بعنوان روش موثری در کاهش درد و التهاب و درمان بیماران مبتلا به دردهای عضلانی اسکلتی کاربرد داشته و دارد.

کورتون بعنوان یک داروی جادویی امروزه در بسیاری از درمانهای پزشکی جایگاه بی رقیبی دارد و بندرت داروهای دیگر توانسته اند جایگزین مناسبی برای درمان با این داروی نه چندان سالم باشند. افزایش فشار خون – بالا رفتن قند خون – ضایعات پوستی – مشکلات قلبی چشمی و نارسایی غده فوق کلیوی از عوارض استفاده از کورتون می باشد که معمولا در مصرف مزمن این دارو ایجاد می شود.

knee-arthritis.jpg
22/ژانویه/1399

آرتروز زانو

آرتروز یک بیماری مفصلی است که در آن غضروف مفصل آسیب دیده و تخریب می شود. در نتیجه استخوان مففصل دچار ساییدگی و خوردگی می شود. عموم مردم به این بیماری ساییدگی مفصل نیز می گویند. آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی است که از دهه سوم زندگی شروع می شود و در سن 40 سالگی تقریبا تمام افراد جامعه دچار تغییرات آرتروزی می شوند. ولی در بیشتر آنها علائم بالینی مشاهده نمی شود. آرتروز شروعی تدریجی و سیری پیش رونده دارد و سال به سال شدیدتر میشود. مفصل زانو به دلیل اینکه تحمل کننده ی وزن می باشد تحت فشار و آرتروز بیشتری قرار دارد. یکی از علائم آرتروز زانو درد مفصل است که با فعالیت های ایستاده بدتر می شود و با استراحت کمتر می شود. تورم، تغییر شکل مفصل، اشکال در راه رفتن و خشکی صبحگاهی از دیگرعلائم آن می باشد. با پیشرفت آرتروز دامنه حرکات مفصل کاهش یافته و در موارد پیشرفته مفصل خشک و بی حرکت می شود. چاقی و ضعف عضلات از عوامل بسیار مهم تشدید کننده ی بیماری است. بنابراین کاهش وزن و تقویت عضلات با ورزش کردن به خصوص ورزش در آب از علائم آن می کاهد و سیر بیماری را کاهش می دهد. همچنین ژنتیک و جنس مونث بیشترین افرادی هستند که به بیماری آرتروز مبتلا میگردند.

Piriformis-syndrome.jpg
17/ژانویه/1399

سندرم پیریفورمیس

عضله پیریفورمیس عضله کوچکی است که در عمق لگن و باسن قرار گرفته است و از یک طرف به استخوان ساکروم یا خاجی و از طرف دیگر به قسمت های بالایی استخوان ران میچسبد.وظیفه عضله پریفرمیس چرخش خارجی استخوار ران و دور کردن آن از محور مرکزی بدن است. عصب سیاتیک در ناحیه کمر از نخاع جدا شده و از کنار این عضله و گاهی از داخل این عضله عبور می کند. و به اندام های تحتانی گسترش پیدا میکند. اهمیت این عضله در دردهای لگن و باسن ناشی از نزدیکی آن با عصب سیاتیک است. سندرم پریفورمیس بیماری است که در آن به علت سفت شدن یا اسپاسم عضله پریفورمیس عصب سیاتیک تحت فشار قرار میگیرد و موجب احساس درد در باسن و انتشار این درد به ناحیه کمر و پشت ران می گردد .درد در ایستادن و نشستن طولانی مدت و یا در چمباتمه زدن تشدید می شود. بیمار در چرخش های اندام تحتانی درد شدید دارد و لمس و فشار موضعی بر روی عضله در ناحیه باسن دردناک است.

-ستون-فقرات-drsiamakmoradi.com_.jpg
04/نوامبر/1398

درمان انحراف ستون فقرات

هدف از درمان در افرادی که دچار انحراف ستون فقرات درجه خفیف هستند جلوگیری از تشدید انحنا است و در افرادی که دچار انحراف ستون فقرات شدید هستند درمان برای استحکام مفصل کمر انجام می شود. اکثر افراد مبتلا به این بیماری به هیچ درمانی نیاز ندارند درمان اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات براساس موارد مختلفی انجام می شود که شامل موارد زیر است :

1. سن فرد
2. آیا فرد به صورت کامل رشد کرده است یا درمراحل رشد است
3. میزان درجه شدت انحنا
4. محل دقیق اسکولیوز به عنوان مثال درناحیه بالا درستون فقرات ناحیه گردن یا در ناحیه پایین در مفصل کمر
5. شرایطی که باعث تشدید انحراف ستون فقرات می شود

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد