-درمانی-آرتروز-زانو.jpg

اوزون درمانی

اوزون گونه‌ای واکنش‌پذیر از اکسیژن است که از خواصی منحصر به فرد برای بهبود عارضه‌های مختلف برخوردار است. اوزون به دلیل برخورداری از انرژی بالا به سرعت واکنش می‌دهد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد تا سیستم ایمنی بهتر بتواند با اجسام خارجی مقابله کند.

در درمان اوزون تراپی با تزریق گازهای گرید پزشکی در موضع دردناک، سیستم‌های آنتی اکسیدان بدن فعال می‌شود. در اثر این فعال‌سازی فاکتورهای ایمنی در بدن آزاد می‌شود، یکی از این فاکتورهای ایمنی سیتوکین است که در ناحیه دردناک جریان پیدا می‌کند.

سیستم طبیعی تسکین دهنده‌ی درد خود بدن در اثر تزریق فعال می‌شود. مواد شیمیایی خاصی به موضع دردناک فرستاده می‌شود که بافت را التیام می‌دهد و با توجه به نوع آسیب یا صدمه ستون فقرات یا عارضه اسکلتی ـ عضلانی، درد را کاهش می‌دهد یا حتی کاملاً از بین می‌برد.

knee-arthritis.jpg

آرتروز زانو

آرتروز زانو (به انگلیسی: Knee Osteoarthritis) از عوامل شایع ایجاد درد در افراد بالاتر از چهل سال است. آرتروز مفصل زانو، شایعترین بیماری تخریبی ازمیان مفاصل بدن می‌باشد. میزان ابتلا در زنان نسبت به مردان بیشتر است.

آرتروز یک بیماری تخریبی در مفصل است که ازآن به بیماری مفصلی پیشرونده یاد می‌شود. از این بیماری به نام‌های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز یاد می‌کنند. تخریب پیشرونده مفصل در جامعه ما به نام آرتروز معروف است. با توجه به اینکه بیماری با افزایش سن پیشرفت می‌کند به آرتریت پیری نیز معروف است. علاوه برسن، علل ژنتیکی، نوع شغل و حرفه، چاقی، عوامل هورمونی و نژاد نیز می‌تواند در بروزاین بیماری دخیل باشند.

dr-siamak-moradi-ozone-therapy.png

اوزون تراپی چیست؟

اوزون تراپی یا ازن تراپی یک درمان تزریقی و یکی از شیوه‌های جراحی بسته دیسک کمر و ستون فقرات است که با افزایش جریان خون در مفصل و مهیا کردن مواد لازم برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده باعث درمان می‌شود.

این تزریق ترکیبی است از پروکائین برای کاهش درد، هورمون‌های استروئید برای کاهش فعالیت سیستم ایمنی بدن، مهیاکردن مواد لازم برای بهبودی بافت‌ها، مواد ضدالتهاب هومیوپاتی (همسان درمانی)، گاز ازن و اکسیژن است که باعث بازسازی سلول‌ها می‌شود.

اوزون تراپی مانند هر روش درمانی دیگری دارای عوارض جانبی است که در ادامه این مقاله ذکر شده است. اوزن تراپی روش درمانی تقریبا جدید است و در ایران نیز برای بیماران استفاده می‌شود. هزینه و قیمت ازن تراپی به تعداد جلسات درمانی مورد نیاز بیمار بستگی دارد.

Restless-leg-syndrome-DrSiamakMoradi.com_.jpg

سندرم پای بی قرار چیست؟

سندرم پای بی‌قرار یا آر ال اس (به انگلیسی: Restless Leg Syndrome یا RLS) اختلالی درازمدت است که باعث می‌شود فرد احساس کند باید پایش را تکان دهد. فرد مبتلا دچار احساس ناخوشایند در پاها می‌شود و آن را به صورت احساس گزگز، مورمور، سوزش، درد و کشش یا حرکت حشرات روی پوست توصیف می‌کند و بیمار برای کاهش حس ناچار است پای خود را تکان دهد یا بکشد.

این احساس ناخوشایند معمولاً در نرمه ساق پا اتفاق می‌افتد اما می‌تواند در هر جای اندام تحتانی از مچ پا گرفته تا ران احساس شود؛ این احساس معمولاً وقتی رخ می‌دهد که بیمار دراز می‌کشد، یا برای مدت طولانی می‌نشیند.

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد

درباره دکتر

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.

با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.

تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو