درد-عصب-سیاتیک.jpg
۰۱/مرد/۱۳۹۹

سیاتیک و درد سیاتیک

عصب سیاتیک از جمله بزرگترین و طولانی ترین عصب‌ها در بین اعصاب بدن می‌باشد که در عین حال درگیری آن می‌تواند برای بیمار بسیار دردسرساز هم باشد. درد سیاتیک دردی است که از کمر، به باسن، پشت ران و پشت و یا خارج ساق پا احساس می‌شود. معمولا دردهای سیاتیکی از ملایم شروع می‌شود و کم‌کم به دردهای مزمن‌تر و سخت‌تر تبدیل می‌شود. حتی ممکن است این نوع دردهای شایع در پا و ساق با احساس کرختی و سوزش و نیز ضعف یا افت حرکتی همراه باشد

اوزون-درمانی-آرتروز-زانو.jpg
۰۴/ارد/۱۳۹۹

اوزون تراپی

استفاده از تزریق داخل مفصلی یا تزریق اطراف بافتها و تاندونهای آسیب دیده روشی است که سالیان متمادی بعنوان روش موثری در کاهش درد و التهاب و درمان بیماران مبتلا به دردهای عضلانی اسکلتی کاربرد داشته و دارد.

کورتون بعنوان یک داروی جادویی امروزه در بسیاری از درمانهای پزشکی جایگاه بی رقیبی دارد و بندرت داروهای دیگر توانسته اند جایگزین مناسبی برای درمان با این داروی نه چندان سالم باشند. افزایش فشار خون – بالا رفتن قند خون – ضایعات پوستی – مشکلات قلبی چشمی و نارسایی غده فوق کلیوی از عوارض استفاده از کورتون می باشد که معمولا در مصرف مزمن این دارو ایجاد می شود.

knee-arthritis.jpg
۲۲/فرو/۱۳۹۹

آرتروز زانو

آرتروز یک بیماری مفصلی است که در آن غضروف مفصل آسیب دیده و تخریب می شود. در نتیجه استخوان مففصل دچار ساییدگی و خوردگی می شود. عموم مردم به این بیماری ساییدگی مفصل نیز می گویند. آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی است که از دهه سوم زندگی شروع می شود و در سن 40 سالگی تقریبا تمام افراد جامعه دچار تغییرات آرتروزی می شوند. ولی در بیشتر آنها علائم بالینی مشاهده نمی شود. آرتروز شروعی تدریجی و سیری پیش رونده دارد و سال به سال شدیدتر میشود. مفصل زانو به دلیل اینکه تحمل کننده ی وزن می باشد تحت فشار و آرتروز بیشتری قرار دارد. یکی از علائم آرتروز زانو درد مفصل است که با فعالیت های ایستاده بدتر می شود و با استراحت کمتر می شود. تورم، تغییر شکل مفصل، اشکال در راه رفتن و خشکی صبحگاهی از دیگرعلائم آن می باشد. با پیشرفت آرتروز دامنه حرکات مفصل کاهش یافته و در موارد پیشرفته مفصل خشک و بی حرکت می شود. چاقی و ضعف عضلات از عوامل بسیار مهم تشدید کننده ی بیماری است. بنابراین کاهش وزن و تقویت عضلات با ورزش کردن به خصوص ورزش در آب از علائم آن می کاهد و سیر بیماری را کاهش می دهد. همچنین ژنتیک و جنس مونث بیشترین افرادی هستند که به بیماری آرتروز مبتلا میگردند.

Shoulder-pain.jpg
۲۰/فرو/۱۳۹۹

عواملی که باعث ایجاد درد در ناحیه شانه می شود

عوامل متعددی باعث درد شانه میگردند که به طور کلی عبارتند از التهاب تاندون و بافت های نرم اطراف مفصل، ضعف و آسیب های عضلانی؛ خشک شدن مفصل شانه، گیر افتادن بعضی عناصر بافت نرم در حین حرکت، بی ثباتی و دررفتگی ها، دردهای انتشاری و ارتجاعی، مفصل شانه به دلیل اینکه مفصل تحمل وزن نمی باشد کمتر دچار آرتروز میشود
مهم ترین و شایع ترین نوع درد، دردهای عضلانی و تاندونی هستند که در اثر فعالیت زیاد کتف و کار های تکراری و طولانی مدت به خصوص در کارگران و ورزشکاران ایجاد میشود
برای کاهش درد بهترین روش اصلاح وضعیت و شناخت عواملی است که روی شانه ها فشار وارد می کند. معمولا با بهبود وضعیت کاری، اصلاح شیوه نشستن و ایستادن و پرهیز از فعالیت های تکراری تا حد زیادی بهبود حاصل می گردد.

laser-high-power.jpg
۱۴/فرو/۱۳۹۹

لیزر پرتوان

کاربردهای لیزردرمانی

لیزر پرتوان در هر دو نوع عارضه مزمن و حادکارآمد است.برخی افراد برای کاهش کمردرد خود بلافاصله سراغ گزینه جراحی میرونداما توصیه پزشکان بر خلاف آن است مگر اینکه شما سایر گزینه های درمانی را امتحان کرده باشید ،با این حال اگر هیچ یک از این روش ها برای شما نتیجه بخش نباشد ما به شما لیزر پرتوان را توصیه می کنیم.
لیزر درمانی مادون قرمز با تحریک آنزیم سیتوکروم اکسیداز در میتوکندری سلول های شما عمل می کند .این عمل موجب افزایش گردش خون میکرو وجریان سلول های قرمز خون در منطقه تحت درمان می شود. لیزر پرتوان به کاهش درد و التهاب کمک می کندوباعث افزایش ترمیم بافت های نرم وسخت از جمله ماهیچه ها استخوان ها و رباط ها می شود هم چنین با اکسیژن رسانی به بافت های شما عملکرد وریدی و لنفاوی را باز می گرداند.