-عصب-سیاتیک.jpg

سیاتیک و درد سیاتیک

عصب سیاتیک از جمله بزرگترین و طولانی ترین عصب‌ها در بین اعصاب بدن می‌باشد که در عین حال درگیری آن می‌تواند برای بیمار بسیار دردسرساز هم باشد. درد سیاتیک دردی است که از کمر، به باسن، پشت ران و پشت و یا خارج ساق پا احساس می‌شود.

معمولا دردهای سیاتیکی از ملایم شروع می‌شود و کم‌کم به دردهای مزمن‌تر و سخت‌تر تبدیل می‌شود. حتی ممکن است این نوع دردهای شایع در پا و ساق با احساس کرختی و سوزش و نیز ضعف یا افت حرکتی همراه باشد

-درمانی-آرتروز-زانو.jpg

اوزون درمانی

اوزون گونه‌ای واکنش‌پذیر از اکسیژن است که از خواصی منحصر به فرد برای بهبود عارضه‌های مختلف برخوردار است. اوزون به دلیل برخورداری از انرژی بالا به سرعت واکنش می‌دهد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد تا سیستم ایمنی بهتر بتواند با اجسام خارجی مقابله کند.

در درمان اوزون تراپی با تزریق گازهای گرید پزشکی در موضع دردناک، سیستم‌های آنتی اکسیدان بدن فعال می‌شود. در اثر این فعال‌سازی فاکتورهای ایمنی در بدن آزاد می‌شود، یکی از این فاکتورهای ایمنی سیتوکین است که در ناحیه دردناک جریان پیدا می‌کند.

سیستم طبیعی تسکین دهنده‌ی درد خود بدن در اثر تزریق فعال می‌شود. مواد شیمیایی خاصی به موضع دردناک فرستاده می‌شود که بافت را التیام می‌دهد و با توجه به نوع آسیب یا صدمه ستون فقرات یا عارضه اسکلتی ـ عضلانی، درد را کاهش می‌دهد یا حتی کاملاً از بین می‌برد.

knee-arthritis.jpg

آرتروز زانو

آرتروز زانو (به انگلیسی: Knee Osteoarthritis) از عوامل شایع ایجاد درد در افراد بالاتر از چهل سال است. آرتروز مفصل زانو، شایعترین بیماری تخریبی ازمیان مفاصل بدن می‌باشد. میزان ابتلا در زنان نسبت به مردان بیشتر است.

آرتروز یک بیماری تخریبی در مفصل است که ازآن به بیماری مفصلی پیشرونده یاد می‌شود. از این بیماری به نام‌های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز یاد می‌کنند. تخریب پیشرونده مفصل در جامعه ما به نام آرتروز معروف است. با توجه به اینکه بیماری با افزایش سن پیشرفت می‌کند به آرتریت پیری نیز معروف است. علاوه برسن، علل ژنتیکی، نوع شغل و حرفه، چاقی، عوامل هورمونی و نژاد نیز می‌تواند در بروزاین بیماری دخیل باشند.

Shoulder-pain.jpg

درد شانه

یکی از مشکلات افرادی که غالبا پشت میز نشین و کارمند هستند درد شانه و کتف هاست.

درد شانه در افرادی که در طول روز کارهای دستی انجام می‌دهند بسیار رایج است، کارمندان، آرایشگران، تایپیست‌ها و به طور کلی افرادی که با کامپیوتر و کیبورد سرو کار دارند و همینطور بسیاری از فعالیت‌ها در منزل مانند پخت و پز، بغل کردن بچه‌ها، بلند کردن اجسام سنگین و یا شستن ظروف و لباس‌ها موجب احساس درد و گرفتگی و گاهی سوزش و بی حسی در شانه‌ها می‌شود.

-ستون-فقرات-drsiamakmoradi.com_.jpg
04/نوامبر/1398

انحراف جانبی ستون فقرات چیست؟

انحراف طرفی ستون مهره‌ها، به نحوی که زاویه ی شوکی مهره‌ها به سمت تقعر و بدنه مهره‌ها به سمت تحدب چرخش پیدا ‌کند را در اصطلاح پزشکی اسکولیوز می‌نامند.
در واقع در حالت عادی وقتی از روبرو به ستون مهره‌ها نگاه کنیم، آن را در امتداد یک خط مستقیم و عمودی صاف می‌بینیم اما در افراد مبتلا به اسکولیوز یا انحراف جانبی ستون مهره، این خط صاف دچار خمیدگی می‌گردد و از روبرو دیگر ستون مهره به‌صورت یک خط مستقیم دیده نمی‌شود. در این حالت ستون مهره‌ها به یک یا هر دو سمت دچار خمیدگی می‌شود.

اسکولیوز به انحنای غیرعادی ستون فقرات گفته می‌شود.

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد

درباره دکتر

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.

با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.

تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو