۲۹/مرد/۱۳۹۹

درد گردن چیست؟

از نظر آناتومیک گردن از ستون مهره­ ها که از جمجه تا تنه ادامه دارد، تشکیل شده ­است. استخوان ­ها، رباط­ ها و ماهیچه­ های گردن، سر را حمایت می کنند و آن را قادر به حرکت می­ کنند. هرگونه اختلال، التهاب، یا آسیب می ­تواند باعث درد یا سفتی گردن شود.

بسیاری از افراد درد یا سفتی گردن را گهگاه احساس می­ کنند. در بسیاری از موارد، گردن درد به علت حالت بدنی بد یا استفاده ی زیاد از گردن است. گاهی گردن درد به علت آسیب در اثر افتادن، ورزش یا جابه جایی مهره­ ها است.

تزریق-اپیدورال.jpg
۱۶/تیر/۱۳۹۹

تزریق اپیدورال

تزریق اپیدورال یکی از درمان‌های متداول بسیاری از گونه‌های کمر درد و پا درد که به درمان های معمول پاسخ نداده‌اند محسوب می‌شود. در صورت تزریق مستقیم به ناحیه دردناک التهاب را کاهش دهد و می‌تواند موثر باشد. تسکین درد می‌تواند از چند روز تا چند سال ماندگار باشد و به ستون فقرات اجازه دهد تا از طریق فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی بهبود یابد.

تزریق اپیدورال چگونه انجام می‌شود؟

داروی استروئیدی در تزریق اپیدورال مستقیماً وارد فضای اپیدورال ستون فقرات می‌شود. مایع دیگری، داروی بی‌حسی و یا محلول آب نمک، نیز گاهی اوقات برای شستن و خارج کردن واسطه‌های التهابی از اطراف ناحیه منشأ درد به استروئید اضافه می‌شود.