لطفا صبر کنید ...

-پرتوان-1-1.jpg
15/ژانویه/1400

لیزر پرتوان

لیزر پرتوان درد در هر دو نوع عارضۀ مزمن و حاد، کارآمد است. برخی افراد برای کاهش کمر درد خود بدون تعلل به سراغ روش‌هایی همچون جراحی می‌روند. در وهلۀ اول توصیۀ پزشکان استفاده از روش‌های غیرجراحی مانند درمان از طریق لیزر پرتوان است، مگر اینکه فرد بیمار روش‌های درمانی دیگر را امتحان کرده و نتیجۀ مطلوب حاصل نشده باشد.

لیزر درمانی مادون قرمز با تحریک آنزیم سیتوکریم اکسیداز در میتوکندری سلول‌های بدن عمل می‌کند. این فرایند باعث افزایش گردش خون میکرو و جریان سلول‌های قرمز خون در ناحیه تحت درمان می‌شود. لیزر پرتوان با اکسیژن‌رسانی به بافت‌های بدن عملکرد وریدی و لنفاوی را باز می‌گرداند.

-فورامینال-1.jpg
17/دسامبر/1399

تزریق ترانس فورامینال (Transforaminal ESI)

در تزریق ترانس فورامینال سوزن از بالای ریشه عصبی و خارج از فضای اپی دورال، وارد فورامن عصبی (گذرگاه عصبی) کنار مهره می شود. استفاده از ماده حاجب به تشخیص محل صحیح تزریق کمک می کند. در این روش بر خلاف روش ترانس لامینار، در هر بار تزریق فقط در کنار یک ریشه تزریق انجام می شود. در این روش می توان از محل اسکار زخم های قبلی، پیوند استخوان، میله های فلزی و پیچ دوری جست و لذا برای بیمارانی که یک بار در گذشته جراحی ستون فقرات انجام داده اند، مناسب است.

-درد-7.jpg
07/نوامبر/1399

کمردرد چیست؟

کمردرد به عنوان یکی از شایع ترین اختلالات سیستم اسکلتی بدن انسان که در هر سن و جنسی رخ می دهد شناخته می شود، انواع کمردرد می توانند سبب بروز اختلال در عملکرد فرد شده و مشکلات زیادرا برای وی به همراه داشته باشند.
سبک زندگی غلط ، کم تحرکی و چاقی عواملی هستند که سبب افزایش شیوع انواع کمردرد حتی در افراد جوان و گاها کودکان نیز شده اند.
کمردرد مکانیکی و التهابی از شایع ترین انواع کمردرد هستند که هرکدام بسته به عامل بوجود آورنده نیازمند درمان هستند.
تقریبا همه انسانها در سرتاسر جهان در طول دوران زندگی تجربه ای از کمردرد داشته اند.منطقه ی زیر قفسه ی سینه تا انتها را ناحیه ی کمر می نامند. کمر درد می تواند شدت زیادی داشته باشد که علت اصلی آن عدم استفاده ی صحیح از کمر است. خوشبختانه اغلب کمردردها بهبود می­یابند و در مواقعی که بهبود نمی­یابند درمان­های موثری برای کاهش کمردرد وجود دارد.

-پریود.jpg
19/سپتامبر/1399

درد پریودی چیست؟

هر ماه، رحم یک لایه محافظ می سازد و این لایه را برای نگهداشتن بچه آماده می کند. اگر باردار نیستید، بدن بتدریج سست و ضعیف می شود و تحلیل می رود و جداره بافت و خون هر 28 روز جایگزین می شود (این مدت زمان در افراد، متفاوت است). به این پدیده، دوره پریودی یا قاعدگی گفته می شود و بخش مهم و طبیعی از سیکل قاعدگی محسوب می شود. انقباض رحم که به حذف این لایه کمک می کند، باعث درد پریودی طی یک یا چند روز می شود. در برخی زنان، پروستاگلاندین (که یک ماده شیمیایی است که موجب انقباض رحم می شود) تولید شده و سپس رحم را بشدت منقبض می کند که این نیز به نوبه خود باعث افزایش درد می شود. ممکن است درد شدیدی را در قسمت پایین شکم یا قسمت تحتانی کمر یا ران احساس کنید.
درحالیکه بیشتر زنان چنین دردی را تجربه می کنند اما اگر خونریزی شدید و دردهای بسیار شدید بین پریودی ها داشتید، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان درد پریود توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد تهران

-عصب-سیاتیک.jpg

سیاتیک و درد سیاتیک

عصب سیاتیک از جمله بزرگترین و طولانی ترین عصب‌ها در بین اعصاب بدن می‌باشد که در عین حال درگیری آن می‌تواند برای بیمار بسیار دردسرساز هم باشد. درد سیاتیک دردی است که از کمر، به باسن، پشت ران و پشت و یا خارج ساق پا احساس می‌شود. معمولا دردهای سیاتیکی از ملایم شروع می‌شود و کم‌کم به دردهای مزمن‌تر و سخت‌تر تبدیل می‌شود. حتی ممکن است این نوع دردهای شایع در پا و ساق با احساس کرختی و سوزش و نیز ضعف یا افت حرکتی همراه باشد

-کمر-و-گردن-drsiamakmoradi.com_.jpg

دیسک چیست ؟

دیسک­ها نقش تشک­های بادی را بین مهره ­ها دارند تا مهره ­ها بتوانند به راحتی حرکت کنند.دیسک­ها قوام ژله ای قرار دارند که بسیار مستعد ساییدگی و پارگی ناشی از افزایش سن یا صدمات می باشند.

فتق دیسک یا بیرون زدگی دیسک چیست ؟

دیسک­های ضعیف شده به دلیل سن یا ضربه، دچار برآمدگی یا پارگی می­شوند که موجب فشار بر روی ریشه­ های عصبی نخاعی شده که می­توانند درد شدید در گردن و دستها یا کمر و پاها(سیاتیک) ایجاد کنند که به این حالت فتق دیسک گردن یا کمر می ­گویند.

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد