لطفا صبر کنید ...

-پریود.jpg
۱۹/آذر/۱۳۹۹

درد پریودی چیست؟

هر ماه، رحم یک لایه محافظ می سازد و این لایه را برای نگهداشتن بچه آماده می کند. اگر باردار نیستید، بدن بتدریج سست و ضعیف می شود و تحلیل می رود و جداره بافت و خون هر ۲۸ روز جایگزین می شود (این مدت زمان در افراد، متفاوت است). به این پدیده، دوره پریودی یا قاعدگی گفته می شود و بخش مهم و طبیعی از سیکل قاعدگی محسوب می شود. انقباض رحم که به حذف این لایه کمک می کند، باعث درد پریودی طی یک یا چند روز می شود. در برخی زنان، پروستاگلاندین (که یک ماده شیمیایی است که موجب انقباض رحم می شود) تولید شده و سپس رحم را بشدت منقبض می کند که این نیز به نوبه خود باعث افزایش درد می شود. ممکن است درد شدیدی را در قسمت پایین شکم یا قسمت تحتانی کمر یا ران احساس کنید.
درحالیکه بیشتر زنان چنین دردی را تجربه می کنند اما اگر خونریزی شدید و دردهای بسیار شدید بین پریودی ها داشتید، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان درد پریود توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد تهران

-عصب-سیاتیک.jpg
۰۱/مرداد/۱۳۹۹

سیاتیک و درد سیاتیک

عصب سیاتیک از جمله بزرگترین و طولانی ترین عصب‌ها در بین اعصاب بدن می‌باشد که در عین حال درگیری آن می‌تواند برای بیمار بسیار دردسرساز هم باشد. درد سیاتیک دردی است که از کمر، به باسن، پشت ران و پشت و یا خارج ساق پا احساس می‌شود. معمولا دردهای سیاتیکی از ملایم شروع می‌شود و کم‌کم به دردهای مزمن‌تر و سخت‌تر تبدیل می‌شود. حتی ممکن است این نوع دردهای شایع در پا و ساق با احساس کرختی و سوزش و نیز ضعف یا افت حرکتی همراه باشد

laser-high-power.jpg
۱۴/فروردین/۱۳۹۹

لیزر پرتوان

کاربردهای لیزردرمانی

لیزر پرتوان در هر دو نوع عارضه مزمن و حادکارآمد است.برخی افراد برای کاهش کمردرد خود بلافاصله سراغ گزینه جراحی میرونداما توصیه پزشکان بر خلاف آن است مگر اینکه شما سایر گزینه های درمانی را امتحان کرده باشید ،با این حال اگر هیچ یک از این روش ها برای شما نتیجه بخش نباشد ما به شما لیزر پرتوان را توصیه می کنیم.
لیزر درمانی مادون قرمز با تحریک آنزیم سیتوکروم اکسیداز در میتوکندری سلول های شما عمل می کند .این عمل موجب افزایش گردش خون میکرو وجریان سلول های قرمز خون در منطقه تحت درمان می شود. لیزر پرتوان به کاهش درد و التهاب کمک می کندوباعث افزایش ترمیم بافت های نرم وسخت از جمله ماهیچه ها استخوان ها و رباط ها می شود هم چنین با اکسیژن رسانی به بافت های شما عملکرد وریدی و لنفاوی را باز می گرداند.