۱۳/مهر/۱۳۹۹

درد پاشنه، مشکل بسیار رایجی است و عوامل بسیاری، از مشکلاتی که استخوان پاشنه را تحت تاثیر قرار می‌دهد مانند ضربه یا شکستگی تنشی، تا مشکلاتی که ساختارهای نزدیک آن مانند خار پاشنه یا تاندون آشیل را متاثر می‌نماید، وجود دارد که می‌تواند این درد را به همراه داشته باشد. درمان های اولیه و زودهنگام آن می‌تواند به شکل داروهای ضدالتهاب خوراکی را تزریقی، تمرینات ورزشی و کفش مناسب، بانداژ، استفاده از کفی طبی باشد. از فیزیوتراپی می‌توان به همراه چنین درمانهایی استفاده نمود. تنها بخش کوچکی از درد پاشنه به درمان های جدی تر و جراحی نیاز پیدا خواهد کرد.

درمان درد پاشنه پا توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد تهران

پا و مچ پای شما از ۲۶ استخوان، ۳۳ مفصل و بیش از ۱۰۰ تاندون تشکیل شده است. پاشنه پای شما بزرگترین استخوان این قسمت است.
اگر از پاشنه پای خود بیش از حد استفاده کنید یا آسیب ببینید، ممکن است درد پاشنه پا را حس کنید.
این درد ممکن است خفیف باشد و گاهی ناتوان کننده می‌شود. اگر درمان‌های ساده خانگی درد را تسکین ندهد، لازم است برای تشخیص علت به پزشک مراجعه کنید.

خارپاشنه.jpg
۲۰/مرد/۱۳۹۹

خار پاشنه، در واقع رسوب کلسیم در قسمت پاشنۀ پا است که موجب بیرون‌زدگی استخوان در قسمت زیرین استخوان پاشنۀ پا می‌شود. خارپاشنه حتی تا حدود دو سانتی‌متر نیز می‌تواند بزرگ شود و رشد یابد. این زائده که به‌طور عامیانه «خار پاشنه» نامیده می‌شود، التهاب محل چسبیدن یک لایه‌ی بافت نرم به استخوان پاشنه است. این بافت نرم که «فاشیا» نامیده می‌شود مانند یک لایه، تمام عضلات کف پا را می‌پوشاند. وجود این التهاب در افرادی با اضافه وزن شایع‌تر است.