1-2.jpg
۲۵/شهر/۱۳۹۹

درد یکی از عوامل آزار دهنده بوده که بعد از تشخیص بیماری بایستی در اسرع وقت نسبت به درمان آن اقدام گردد . در بین تمامی انواع دردها، دردهای غیرقابل کنترل نوروپاتیک و سرطانی که به درمانهای مرسوم پاسخ نمی دهند از جمله معضلات درمانی محسوب می شوند که پزشکان و بیماران را عاجز می نمایاند در راستای مقابله با انواع دردها راه های تجویز دارو در تعیین مقدار دوز دارو تاثیر فراوانی دارد لازم به ذکر است که دوز دارو با عوارض دارویی ارتباط مستقیم داشته و هرچه این دوز بالاتر می رود عوارض دارویی آزاردهنده نیز بیشتر می شود برای کاهش مقدار دوز دارویی در بیماران با دردهای غیر قابل تحمل روش تزریق یا پمپ های داخل نخاعی از موارد توصیه شده است.

برای بیمارانی که دچار حوادثی نظیر تصادفات رانندگی، قطع عضو در اندام تحتانی یا فوقانی و بیماران سرطانی که به درد مقاوم شده‌اند و یا افرادی که تحت عمل جراحی کمر قرار گرفته اند و به درمان های معمول پاسخ نمی دهند، دو روش درمانی پیشرفته وجود دارد.
یکی از این روش های درمانی پیشرفته «کارگزاری محرک نخاعی برای بیماران» و دیگری «تهویه پمپ های داخل نخاعی برای تجهیز داروها» است؛ این دو روش پیشرفته جزو اعمال جراحی مینیمال قرار می گیرد.
بیماران دچار ضایعات نخاعی یا قطع عضو، شکستگی ستون فقرات و مبتلایان به بیماری‌های اسپاستیک اغلب با بروز دردهای شدید در اندام‌های تحتانی قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود نیستند و به مرور زمان دچار افسردگی‌های شدید می‌شوند که برای حل این مشکل، از کارگذاری پمپ‌های اینتراتکال می‌توان کمک گرفت.

۲۶/مرد/۱۳۹۹

درد مفصل انگشت پا می‌تواند به دلیل ناهنجاری یا آسیب در هر یک از ساختارهای انگشت از جمله پوست، اعصاب، استخوان‌ها، رگ‌های خونی و بافت‌های نرم رخ دهد. درد شصت پا یکی از علائم نسبتاً شایع است زیرا پاهای ما به‌طور مداوم در معرض آسیب دیدگی ناشی از راه رفتن، دویدن یا سایر فعالیت‌های ورزشی هستند. برخی از انواع درد شست پا می‌توانند همراه با بی‌حسی، سوزش، گرما یا علائم دیگر باشند.

مفصل متاتارسوفارنژیال (MTP) انگشت شست را به پا متصل می‌کند. این مفصل برای حمایت از بدن و به حرکت در آوردن شست پا بسیار حیاتی است و این امکان را برای پنجه پا فراهم می‌آورد تا به راحتی جمع و باز شود. هنگام پیاده روی یا دویدن به فرد کمک می‌کند که به سمت جلو حرکت کند.

بیماری‌هایی که بر مفصل متاتارسوفارنژیال MTP اثر می‌گذارد می‌تواند سبب درد و ورم اطراف انگشت شست پا شود. درد در این مفصل حرکت در این ناحیه را محدود کرده و از توانایی فرد برای پیاده روی می‌کاهد.

خارپاشنه.jpg
۲۰/مرد/۱۳۹۹

خار پاشنه، در واقع رسوب کلسیم در قسمت پاشنۀ پا است که موجب بیرون‌زدگی استخوان در قسمت زیرین استخوان پاشنۀ پا می‌شود. خارپاشنه حتی تا حدود دو سانتی‌متر نیز می‌تواند بزرگ شود و رشد یابد. این زائده که به‌طور عامیانه «خار پاشنه» نامیده می‌شود، التهاب محل چسبیدن یک لایه‌ی بافت نرم به استخوان پاشنه است. این بافت نرم که «فاشیا» نامیده می‌شود مانند یک لایه، تمام عضلات کف پا را می‌پوشاند. وجود این التهاب در افرادی با اضافه وزن شایع‌تر است.

فتق-دیسک-کمر.jpg
۱۰/تیر/۱۳۹۹

بين هر مهره در ستون فقرات و در قسمت انحنای 5 مهر کمری، صفحه غضروفی به نام ديسک قرار گرفته است. هر ديسك متشکل از دو قسمت، يك لايه خارجی يه نام فيبرهای حلقوی و هسته مركزی ‍‍ژل مانند كه قسمت اعظم آن را آب تشكيل داده، است. هنگامی كه فتق (بيرون زدگی) ديسک اتفاق می افتد، ديسک ممكن است به طناب نخاعی و يا اعصاب ستون فقرات فشار آورد. در فتق ديسک، با برآمدن و یا پاره شدن لايه خارجی ديسک، مايع و مواد هسته مركزی بيرون می ريزند. ديسک ناسالم مايع خود را از دست می دهد و حالت اسفنجی و انعطاف پذيری آن كاهش می يابد.

laser-high-power.jpg
۱۴/فرو/۱۳۹۹

لیزر پرتوان

کاربردهای لیزردرمانی

لیزر پرتوان در هر دو نوع عارضه مزمن و حادکارآمد است.برخی افراد برای کاهش کمردرد خود بلافاصله سراغ گزینه جراحی میرونداما توصیه پزشکان بر خلاف آن است مگر اینکه شما سایر گزینه های درمانی را امتحان کرده باشید ،با این حال اگر هیچ یک از این روش ها برای شما نتیجه بخش نباشد ما به شما لیزر پرتوان را توصیه می کنیم.
لیزر درمانی مادون قرمز با تحریک آنزیم سیتوکروم اکسیداز در میتوکندری سلول های شما عمل می کند .این عمل موجب افزایش گردش خون میکرو وجریان سلول های قرمز خون در منطقه تحت درمان می شود. لیزر پرتوان به کاهش درد و التهاب کمک می کندوباعث افزایش ترمیم بافت های نرم وسخت از جمله ماهیچه ها استخوان ها و رباط ها می شود هم چنین با اکسیژن رسانی به بافت های شما عملکرد وریدی و لنفاوی را باز می گرداند.