1-2.jpg
۲۵/شهر/۱۳۹۹

درد یکی از عوامل آزار دهنده بوده که بعد از تشخیص بیماری بایستی در اسرع وقت نسبت به درمان آن اقدام گردد . در بین تمامی انواع دردها، دردهای غیرقابل کنترل نوروپاتیک و سرطانی که به درمانهای مرسوم پاسخ نمی دهند از جمله معضلات درمانی محسوب می شوند که پزشکان و بیماران را عاجز می نمایاند در راستای مقابله با انواع دردها راه های تجویز دارو در تعیین مقدار دوز دارو تاثیر فراوانی دارد لازم به ذکر است که دوز دارو با عوارض دارویی ارتباط مستقیم داشته و هرچه این دوز بالاتر می رود عوارض دارویی آزاردهنده نیز بیشتر می شود برای کاهش مقدار دوز دارویی در بیماران با دردهای غیر قابل تحمل روش تزریق یا پمپ های داخل نخاعی از موارد توصیه شده است.

برای بیمارانی که دچار حوادثی نظیر تصادفات رانندگی، قطع عضو در اندام تحتانی یا فوقانی و بیماران سرطانی که به درد مقاوم شده‌اند و یا افرادی که تحت عمل جراحی کمر قرار گرفته اند و به درمان های معمول پاسخ نمی دهند، دو روش درمانی پیشرفته وجود دارد.
یکی از این روش های درمانی پیشرفته «کارگزاری محرک نخاعی برای بیماران» و دیگری «تهویه پمپ های داخل نخاعی برای تجهیز داروها» است؛ این دو روش پیشرفته جزو اعمال جراحی مینیمال قرار می گیرد.
بیماران دچار ضایعات نخاعی یا قطع عضو، شکستگی ستون فقرات و مبتلایان به بیماری‌های اسپاستیک اغلب با بروز دردهای شدید در اندام‌های تحتانی قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود نیستند و به مرور زمان دچار افسردگی‌های شدید می‌شوند که برای حل این مشکل، از کارگذاری پمپ‌های اینتراتکال می‌توان کمک گرفت.