۲۹/مرد/۱۳۹۹

درد گردن چیست؟

از نظر آناتومیک گردن از ستون مهره­ ها که از جمجه تا تنه ادامه دارد، تشکیل شده ­است. استخوان ­ها، رباط­ ها و ماهیچه­ های گردن، سر را حمایت می کنند و آن را قادر به حرکت می­ کنند. هرگونه اختلال، التهاب، یا آسیب می ­تواند باعث درد یا سفتی گردن شود.

بسیاری از افراد درد یا سفتی گردن را گهگاه احساس می­ کنند. در بسیاری از موارد، گردن درد به علت حالت بدنی بد یا استفاده ی زیاد از گردن است. گاهی گردن درد به علت آسیب در اثر افتادن، ورزش یا جابه جایی مهره­ ها است.

درد-استخوان-دنبالچه-کوکسیدینی.jpg
۰۹/مرد/۱۳۹۹

دنبالچه یا دمبالچه اصلاح پزشکی برای درد استخوان دنبالچه یا کوکسیدینی است که به دنبالچه و علائم درد دنبالچه اشاره دارد. این بیماری در هر سنی ممکن است اتفاق بیوفتد اما زنان پنج برابر بیشتر از مردان به آن مبتلا می‌شوند. دنبالچه استخوانی مثلثی شکل است که در انتهای ستون مهره‌ها واقع شده است. دنبالچه شامل سه تا پنج قسمت استخوانی است که توسط مفاصل و رباط‌ها سرجای خود قرار گرفته‌اند. به دلیل پهن تر بودن لگن زنان دنبالچه آنها پوشش کمتری دارد، به همین دلیل اغلب آسیب دیدگی‌های دنبالچه در بین زنان بوجود می آید. آسیب دیدگی دنبالچه منجر به ناراحتی و درد استخوان دنبالچه می‌شود. بیشتر آسیب دیدگی دنبالچه قابل درمان هستند، هر چند که فرآیند درمان درد دنبالچه خیلی کند است.