.jpg

خار پاشنه

خار پاشنه، در واقع رسوب کلسیم در قسمت پاشنۀ پا است که موجب بیرون‌زدگی استخوان در قسمت زیرین استخوان پاشنۀ پا می‌شود. خارپاشنه حتی تا حدود دو سانتی‌متر نیز می‌تواند بزرگ شود و رشد یابد.

این زائده که به‌طور عامیانه «خار پاشنه» نامیده می‌شود، التهاب محل چسبیدن یک لایه‌ی بافت نرم به استخوان پاشنه است. این بافت نرم که «فاشیا» نامیده می‌شود مانند یک لایه، تمام عضلات کف پا را می‌پوشاند. وجود این التهاب در افرادی با اضافه وزن شایع‌تر است.

-استخوان-دنبالچه-کوکسیدینی.jpg

دنبالچه یا دمبالچه اصلاح پزشکی برای درد استخوان دنبالچه یا کوکسیدینی است که به دنبالچه و علائم درد دنبالچه اشاره دارد. این بیماری در هر سنی ممکن است اتفاق بیوفتد اما زنان پنج برابر بیشتر از مردان به آن مبتلا می‌شوند.

دنبالچه استخوانی مثلثی شکل است که در انتهای ستون مهره‌ها واقع شده است. دنبالچه شامل سه تا پنج قسمت استخوانی است که توسط مفاصل و رباط‌ها سرجای خود قرار گرفته‌اند.

به دلیل پهن تر بودن لگن زنان دنبالچه آنها پوشش کمتری دارد، به همین دلیل اغلب آسیب دیدگی‌های دنبالچه در بین زنان بوجود می آید. آسیب دیدگی دنبالچه منجر به ناراحتی و درد استخوان دنبالچه می‌شود. بیشتر آسیب دیدگی دنبالچه قابل درمان هستند، هر چند که فرآیند درمان درد دنبالچه خیلی کند است.

-ژل-زانو،-هیالورونیک-اسید-به-زانو.jpg

تزریق ژل زانو یا هیالورونیک اسید به زانو

عوامل متعدد بسیاری نظیر بالا رفتن سن، ژنتیک و یا سبک زندگی غلط باعث می شوند تا مفصل های زانو مورد آسیب های جدی قرار بگیرند و این سبب احساس دردهای شدید شده و زندگی افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تزریق ژل زانو از جمله روش‌های موثری است که در چند سال اخیر توانسته توجه بسیاری از پزشکان و افرادی را که به دلیل از دست دادن غضروف مفصل دچار درد شده‌اند را به خود جلب کند.

تزریق ژل زانو توسط پزشک متخصص این کار و در کلینیک‌های تخصصی انجام می‌گیرند و به عنوان روشی مطمئن و ایمن شناخته می‌شود. در صورتی که تمامی نکات امنیتی و مراقبت‌های لازم رعایت شوند هیچ مشکلی برای بیمار ایجاد نشده و می‌تواند مدت طولاتی از درد زانو نجات پیدا کند.

بیمارانی که دچار آرتروز مفصل زانو می‌باشند غلظت کمتری از اسید هیالورونیک را در داخل مفصل زانو دارند. برای همین افزودن این ماده به داخل مایع مفصل زانو یکی از راه‌های درمانی آرتروز زانو می‌باشد.
مطالعات نشان داده است که این ژل می‌تواند باعث کم کردن درد در بیماران دچار آرتروز مفاصل گردد .

-فورامینال-1.jpg
17/دسامبر/1399

تزریق ترانس فورامینال (Transforaminal ESI)

در تزریق ترانس فورامینال سوزن از بالای ریشه عصبی و خارج از فضای اپی دورال، وارد فورامن عصبی (گذرگاه عصبی) کنار مهره می شود. استفاده از ماده حاجب به تشخیص محل صحیح تزریق کمک می کند. در این روش بر خلاف روش ترانس لامینار، در هر بار تزریق فقط در کنار یک ریشه تزریق انجام می شود. در این روش می توان از محل اسکار زخم های قبلی، پیوند استخوان، میله های فلزی و پیچ دوری جست و لذا برای بیمارانی که یک بار در گذشته جراحی ستون فقرات انجام داده اند، مناسب است.

post-4.jpg

تا به حال سردردی مبهم در سرتان پیچیده است؟ دردی که معلوم نیست دقیقا به چه دلیل و چرا آزارتان می‌دهد؟ واقعیت این است که سردرد، انواع مختلفی دارد و دلایل متعددی باعث بروز آن می‌شوند. گاهی‌اوقات، درد در یک ناحیه از سر به خاطر بیماری‌ها و مشکلات در نواحی دیگر بدن به وجود می‌آید. همیشه نمی‌توان علت سردرد را دقیقا شناسایی کرد. درد پشت سر ممکن است به‌علت سردرد تنشی، میگرن و… باشد. با ما همراه باشید تا بیشتر با علت درد پشت سر و نحوه درمان آن آشنا شوید.
اگر فردی سردرد شدیدی داشته باشد باید بداند که در این نوع درد، تنها نیست. حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان سرتاسر جهان از سردردهای شدید حداقل یکبار در سال رنج می برند. این دردها می توانند بسیار ازاردهنده و ناتوان کننده باشند.سردردها شایع هستند و بیشتر آن ها دردهایی است که می ایند و می روند. با اینحال برخی از آن ها علل جدی تری دارند.

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد

درباره دکتر

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.

با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.

تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو