post-4.jpg
۱۹/مهر/۱۳۹۹

کمر درد بارداری کاملا طبیعی است. پزشکان می گویند حداقل نیمی از زنان باردار در طول بارداری از کمر درد رنج می برند. کمر درد خطری برای مادر یا نوزاد ندارد. اما در برخی موارد نیاز به چک کردن است. بیشتر کمر دردهای دوران بارداری چیزی بیش از یک مزاحمت نیست. اما بهتر است بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.
اولین و مهمترین چیز این است که خانم باردار باید با پزشک در ارتباط باشد. اگر کمر درد دارید حتما به پزشک بگویید و خجالت نکشید. حداقل کاری که پزشک می تواند انجام دهد آرامش دادن به شما و توصیه هایی برای کاهش کمر درد در دوران بارداری می باشد.

کمر درد در بارداری نشانه چیست؟

اگر می خواهید بدانید که کمر درد در حاملگی نشانه چیست باید دو نکته را به شما متذکر شویم. اول این که کمر درد در بارداری به علت افزایش هورمون ریلکسین و اثر آن بر عضلات و مفاصل ایجاد می شود بنابراین داشتن کمی کمر درد در بارداری طبیعی محسوب می شود. اما اگر درد بسیار شدید و غیر قابل تحملی دارید باید به پزشک مراجعه کنید. شاید این درد شدید به علت برخی مشکلات سلامتی همانند انحراف ستون فقرات و … ایجاد شده است. در چنین مواردی پزشک با انجام معاینات لازم علت درد شدید را تشخیص داده و راهکارهایی برای کاهش کمر درد بارداری به شما توصیه خواهد کرد.

درد-لگن.jpg
۲۳/مرد/۱۳۹۹

مفصل ران یک مفصل گوی و حفره‌ای است که به حرکت پاها هنگام انجام فعالیت‌های روزمرّه‌ای چون راه رفتن و بالا و پایین رفتن از پله‌ها کمک می‌کند. این مفصل با وجود برخورداری از یک دامنه حرکتی مناسب، بسیار پایدار است و به ندرت، حتی پس از وارد شدن ضربه‌ی شدید، دچار دررفتگی و درد باسن و لگن می‌شود.

درد استخوان لگن مشکل رایجی است که میتواند به دلائل متعددی ایجاد شود. شناسایی محل دقیق درد لگن سرنخ مهم و موثری در تشخیص علت درد باسن است. اختلالات ناحیه لگن باعث ایجاد درد در ناحیه داخلی مفصل لگن وکشاله ران میشود. درد لگن درناحیه خارجی لگن، ناحیه بالای ران و بالای باسن معمولا ناشی از اختلال در ماهیچه ها، لیگامنت های، تاندون ها و بافت های نرم دیگری در اطراف مفصل لگن است. علت درد باسن در بعضی از مواقع می تواند بیماری دیگر نواحی بدن مانند اختلال در ناحیه تحتانی مفصل کمر و زانو ایجاد شود. به این نوع دردها، دردهای ارجاعی گفته میشود. در اکثر موارد اکثر درد لگن با درمان های خانگی و خود مراقبتی کنترل می شوند.