-اپیدورال.jpg

تزریق اپیدورال

تزریق اپیدورال یکی از درمان‌های متداول بسیاری از گونه‌های کمر درد و پا درد که به درمان‌های معمول پاسخ نداده‌اند محسوب می‌شود. در صورت تزریق مستقیم به ناحیه دردناک التهاب را کاهش دهد و می‌تواند موثر باشد.

فضای اپیدورال بیرونی ترین لایه پوشاننده طناب نخاعی می‌باشد که ریشه‌های عصب و خونرسانی و تبادل مایعات عمدتا توسط این ناحیه انجام می‌شود. تزریق در این ناحیه موجبات تسریع در انتقال ماده دارویی در محل صدمه بافتی می گردد.
این صدمه ممکن است ناشی از التهاب دیسک ،پارگی و فتق دیسک ،تنگی کانال نخاعی،توده یا تومور در محل نخاع، شکستگی‌ها و ضربه‌های نخاعی باشد.

تسکین درد می‌تواند از چند روز تا چند سال ماندگار باشد و به ستون فقرات اجازه دهد تا از طریق فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی بهبود یابد.

knee-arthritis.jpg

آرتروز زانو

آرتروز زانو (به انگلیسی: Knee Osteoarthritis) از عوامل شایع ایجاد درد در افراد بالاتر از چهل سال است. آرتروز مفصل زانو، شایعترین بیماری تخریبی ازمیان مفاصل بدن می‌باشد. میزان ابتلا در زنان نسبت به مردان بیشتر است.

آرتروز یک بیماری تخریبی در مفصل است که ازآن به بیماری مفصلی پیشرونده یاد می‌شود. از این بیماری به نام‌های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز یاد می‌کنند. تخریب پیشرونده مفصل در جامعه ما به نام آرتروز معروف است. با توجه به اینکه بیماری با افزایش سن پیشرفت می‌کند به آرتریت پیری نیز معروف است. علاوه برسن، علل ژنتیکی، نوع شغل و حرفه، چاقی، عوامل هورمونی و نژاد نیز می‌تواند در بروزاین بیماری دخیل باشند.

Shoulder-pain.jpg

درد شانه

یکی از مشکلات افرادی که غالبا پشت میز نشین و کارمند هستند درد شانه و کتف هاست.

درد شانه در افرادی که در طول روز کارهای دستی انجام می‌دهند بسیار رایج است، کارمندان، آرایشگران، تایپیست‌ها و به طور کلی افرادی که با کامپیوتر و کیبورد سرو کار دارند و همینطور بسیاری از فعالیت‌ها در منزل مانند پخت و پز، بغل کردن بچه‌ها، بلند کردن اجسام سنگین و یا شستن ظروف و لباس‌ها موجب احساس درد و گرفتگی و گاهی سوزش و بی حسی در شانه‌ها می‌شود.

Piriformis-syndrome.jpg

سندرم پیریفورمیس

عارضه ای است که در آن به دلیل سفت شدن یا اسپاسم عضله پیریفورمیس عصب سیاتیک آزرده میشود و این آزردگی سبب احساس درد در باسن و انتشار این درد به کمر و پشت ران میشود. شیوع سندرم پیریفورمیس در زنان 6 برابر مردان است.

عضله پیریفورمیس عضله کوچکی است که در عمق لگن و باسن قرار گرفته و از یک طرف به استخوان ساکروم یا خاجی و از طرف دیگر به قسمت های بالایی استخوان ران متصل است.

وظیفه عضله پیریفورمیس چرخش خارجی ران و دور کردن آن از محور مرکزی بدن است. اهمیت این عضله در درد های لگن و باسن ناشی از نزدیکی آن با عصب سیاتیک است.

ارتباط عصب سیاتیک با عضله پیریفورمیس در افراد مختلف متفاوت است و همین تفاوت موجب تفاوت در آمادگی افراد برای ابتلا به سندروم پیریفورمیس میشود.
سندروم پیریفورمیس در اسکی بازان، رانندگان، تنیس بازان و دوچرخه سواران بیشتر دیده میشود.

-تخصص-درد-DrSiamakMoradi.jpg

فوق تخصص درد کیست؟

تا بحال نام فوق تخصص درد را شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید چنین تخصصی نیز در پزشکی وجود دارد؟ بله پزشک متخصص و یا فوق تخصص درد کسی است که در خصوص علت به وجود آمدن درد و درمان آن، آموزش‌های تخصصی بسیاری دیده است.

فرقی نمی‌کند شما دچار دردهای مزمن هستید و یا چند روزی است که دچار احساس درد در یکی از قسمت‌های بدن شده‌اید، وقتی به مطب درد مراجعه می‌کنید، متخصص درد می‌تواند با توجه به تخصصی که دارد علت به وجود آمدن درد را تشخیص داده و بر مبنای آن روش‌های درمانی مناسب و اثر بخش را در نظر گیرد.
برای جواب این سوال اول باید با مفهوم فلوشیپ اینترونشنال درد آشنا شویم تا بتوانیم با فوق تخصص درد آشنا شویم.

این رشته که حدود 12 سال است که در کشور ایران وارد شده است، رشته ای بسیار نوین بر اساس رویکرد غیر تهاجمی و کم تهاجمی درمان دردهای مختلف است. تقریبا تمامی انواع دردها مانند سردرد، کمر درد، درد مفاصل، آرتروز، دردهای سرطانی، درد های صورت و عصب های اندام تهتانی در بر میگیرد.

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد

درباره دکتر

دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد در تهران است. در بهترین کلینیک درد و مجربترین پزشکان در زمینه کنترل یا درمان انواع دردهای شایع در حال فعالیت هستند.

با عضویت در لیست مشترکین ما از آخرین اخبار مطلع شوید و در جریان همه خبرهای قرار بگیرید.

تمام حقوق محفوظ است. طراحی توسط تک نئو