فتق-دیسک-کمر.jpg
۱۰/تیر/۱۳۹۹

بين هر مهره در ستون فقرات و در قسمت انحنای 5 مهر کمری، صفحه غضروفی به نام ديسک قرار گرفته است. هر ديسك متشکل از دو قسمت، يك لايه خارجی يه نام فيبرهای حلقوی و هسته مركزی ‍‍ژل مانند كه قسمت اعظم آن را آب تشكيل داده، است. هنگامی كه فتق (بيرون زدگی) ديسک اتفاق می افتد، ديسک ممكن است به طناب نخاعی و يا اعصاب ستون فقرات فشار آورد. در فتق ديسک، با برآمدن و یا پاره شدن لايه خارجی ديسک، مايع و مواد هسته مركزی بيرون می ريزند. ديسک ناسالم مايع خود را از دست می دهد و حالت اسفنجی و انعطاف پذيری آن كاهش می يابد.

Piriformis-syndrome.jpg
۱۷/فرو/۱۳۹۹

سندرم پیریفورمیس

عضله پیریفورمیس عضله کوچکی است که در عمق لگن و باسن قرار گرفته است و از یک طرف به استخوان ساکروم یا خاجی و از طرف دیگر به قسمت های بالایی استخوان ران میچسبد.وظیفه عضله پریفرمیس چرخش خارجی استخوار ران و دور کردن آن از محور مرکزی بدن است. عصب سیاتیک در ناحیه کمر از نخاع جدا شده و از کنار این عضله و گاهی از داخل این عضله عبور می کند. و به اندام های تحتانی گسترش پیدا میکند. اهمیت این عضله در دردهای لگن و باسن ناشی از نزدیکی آن با عصب سیاتیک است. سندرم پریفورمیس بیماری است که در آن به علت سفت شدن یا اسپاسم عضله پریفورمیس عصب سیاتیک تحت فشار قرار میگیرد و موجب احساس درد در باسن و انتشار این درد به ناحیه کمر و پشت ران می گردد .درد در ایستادن و نشستن طولانی مدت و یا در چمباتمه زدن تشدید می شود. بیمار در چرخش های اندام تحتانی درد شدید دارد و لمس و فشار موضعی بر روی عضله در ناحیه باسن دردناک است.

laser-high-power.jpg
۱۴/فرو/۱۳۹۹

لیزر پرتوان

کاربردهای لیزردرمانی

لیزر پرتوان در هر دو نوع عارضه مزمن و حادکارآمد است.برخی افراد برای کاهش کمردرد خود بلافاصله سراغ گزینه جراحی میرونداما توصیه پزشکان بر خلاف آن است مگر اینکه شما سایر گزینه های درمانی را امتحان کرده باشید ،با این حال اگر هیچ یک از این روش ها برای شما نتیجه بخش نباشد ما به شما لیزر پرتوان را توصیه می کنیم.
لیزر درمانی مادون قرمز با تحریک آنزیم سیتوکروم اکسیداز در میتوکندری سلول های شما عمل می کند .این عمل موجب افزایش گردش خون میکرو وجریان سلول های قرمز خون در منطقه تحت درمان می شود. لیزر پرتوان به کاهش درد و التهاب کمک می کندوباعث افزایش ترمیم بافت های نرم وسخت از جمله ماهیچه ها استخوان ها و رباط ها می شود هم چنین با اکسیژن رسانی به بافت های شما عملکرد وریدی و لنفاوی را باز می گرداند.