1-4.jpg
۰۷/مهر/۱۳۹۹

شانه قسمت بسیار پیچیده بدن است. این قسمت از بدن در واقع یک “اتصال توپ و سوکت” است ، به این معنی که استخوان هومروس (قسمت فوقانی و سر استخوان بازو) کاملاً در فضای مربوط به ناحیه کتف (تیغه شانه) قرار می‌گیرد. هر انتهای استخوان توسط یک لایه ضخیم از غضروف محافظت می‌شود که از ساییدگی استخوان‌ها به هم جلوگیری می‌کند. شانه همچنین حاوی کیسه‌های پر از مایعات است که با عنوان بورسا شناخته می‌شوند و از ساییدگی تاندون‌ها بر روی استخوان‌ها جلوگیری می‌کنند.

ترزیق  یکی از روش‌های درمانی است که میتوانند به بهبود آسیب های شانه کمک کند و در مواردی که آسیب خیلی جدی نباشد جایگزین جراحی شانه شود که هم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و هم مشکلات و دردهای ناشی از جراحی را کاهش میدهداما یکی از اصلی‌ترین سؤالات برای مراجعین نوع دارو یا موادی است که به شانه تزریق میشود؟

post-3.jpg
۰۷/شهر/۱۳۹۹

منظور از درد مچ دست هر گونه احساس ناراحتی در مچ است، یکی از شایع‌ترین دلایل درد مچ دست، سندروم تونل کارپ یا کارپال است، اما عللی دیگر مانند التهاب مفصل، نقرس، آسیب استخوانی و بافت نرم اطراف مفصل هم در ابتلا به این عارضه نقش دارند.
انجام حرکات مکرر در مچ دست در فعالیت‌هایی مانند خیاطی، نقاشی و تایپ در ایجاد التهاب در مچ دست و فشار بر عصب مدیان که از تونل کارپ عبور می‌کند، دخالت دارد، این عصب حس انگشتان شست، دوم و سوم و بخشی از انگشت چهارم و حرکت عضلات ناحیه کف دست در سمت انگشت شست را تامین می‌کند؛ از دیگر عوامل ایجاد کننده سندروم تونل کارپ می‌توان به چاقی، بارداری، نزدیک شدن به دوران یائسگی، دیابت، کم‌کاری‌تیروئید و التهاب مفصلی اشاره کرد.

در مچ دست انسان، یک مفصل وجود دارد که نقش بسیار مهمی برای حرکت ابتدایی دست ایفا می کند. به طوری که بخش عمده ای از فعالیت ها روزانه انسان، مانند؛ نوشتن، جواب دادن به تلفن، تایپ کردن و… به کمک مفصل مچ دست انجام می شود. از این رو هرگونه درد در مچ دست باعث اخلال در انجام فعالیت های روزانه انسان می شود. بنابراین به محض احساس درد در ناحیه مچ، باید برای درمان آن اقدام کنید و برای این کار لازم است که علت آن را بدانید تا بتوانید از روشی درست برای درمان مچ دست خود استفاده کنید.