۱۳/مهر/۱۳۹۹

درد پاشنه، مشکل بسیار رایجی است و عوامل بسیاری، از مشکلاتی که استخوان پاشنه را تحت تاثیر قرار می‌دهد مانند ضربه یا شکستگی تنشی، تا مشکلاتی که ساختارهای نزدیک آن مانند خار پاشنه یا تاندون آشیل را متاثر می‌نماید، وجود دارد که می‌تواند این درد را به همراه داشته باشد. درمان های اولیه و زودهنگام آن می‌تواند به شکل داروهای ضدالتهاب خوراکی را تزریقی، تمرینات ورزشی و کفش مناسب، بانداژ، استفاده از کفی طبی باشد. از فیزیوتراپی می‌توان به همراه چنین درمانهایی استفاده نمود. تنها بخش کوچکی از درد پاشنه به درمان های جدی تر و جراحی نیاز پیدا خواهد کرد.

درمان درد پاشنه پا توسط دکتر سیامک مرادی فوق تخصص درد در کلینیک درد راد تهران

پا و مچ پای شما از ۲۶ استخوان، ۳۳ مفصل و بیش از ۱۰۰ تاندون تشکیل شده است. پاشنه پای شما بزرگترین استخوان این قسمت است.
اگر از پاشنه پای خود بیش از حد استفاده کنید یا آسیب ببینید، ممکن است درد پاشنه پا را حس کنید.
این درد ممکن است خفیف باشد و گاهی ناتوان کننده می‌شود. اگر درمان‌های ساده خانگی درد را تسکین ندهد، لازم است برای تشخیص علت به پزشک مراجعه کنید.

1-4.jpg
۰۷/مهر/۱۳۹۹

شانه قسمت بسیار پیچیده بدن است. این قسمت از بدن در واقع یک “اتصال توپ و سوکت” است ، به این معنی که استخوان هومروس (قسمت فوقانی و سر استخوان بازو) کاملاً در فضای مربوط به ناحیه کتف (تیغه شانه) قرار می‌گیرد. هر انتهای استخوان توسط یک لایه ضخیم از غضروف محافظت می‌شود که از ساییدگی استخوان‌ها به هم جلوگیری می‌کند. شانه همچنین حاوی کیسه‌های پر از مایعات است که با عنوان بورسا شناخته می‌شوند و از ساییدگی تاندون‌ها بر روی استخوان‌ها جلوگیری می‌کنند.

ترزیق  یکی از روش‌های درمانی است که میتوانند به بهبود آسیب های شانه کمک کند و در مواردی که آسیب خیلی جدی نباشد جایگزین جراحی شانه شود که هم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و هم مشکلات و دردهای ناشی از جراحی را کاهش میدهداما یکی از اصلی‌ترین سؤالات برای مراجعین نوع دارو یا موادی است که به شانه تزریق میشود؟

درد-لگن.jpg
۲۳/مرد/۱۳۹۹

مفصل ران یک مفصل گوی و حفره‌ای است که به حرکت پاها هنگام انجام فعالیت‌های روزمرّه‌ای چون راه رفتن و بالا و پایین رفتن از پله‌ها کمک می‌کند. این مفصل با وجود برخورداری از یک دامنه حرکتی مناسب، بسیار پایدار است و به ندرت، حتی پس از وارد شدن ضربه‌ی شدید، دچار دررفتگی و درد باسن و لگن می‌شود.

درد استخوان لگن مشکل رایجی است که میتواند به دلائل متعددی ایجاد شود. شناسایی محل دقیق درد لگن سرنخ مهم و موثری در تشخیص علت درد باسن است. اختلالات ناحیه لگن باعث ایجاد درد در ناحیه داخلی مفصل لگن وکشاله ران میشود. درد لگن درناحیه خارجی لگن، ناحیه بالای ران و بالای باسن معمولا ناشی از اختلال در ماهیچه ها، لیگامنت های، تاندون ها و بافت های نرم دیگری در اطراف مفصل لگن است. علت درد باسن در بعضی از مواقع می تواند بیماری دیگر نواحی بدن مانند اختلال در ناحیه تحتانی مفصل کمر و زانو ایجاد شود. به این نوع دردها، دردهای ارجاعی گفته میشود. در اکثر موارد اکثر درد لگن با درمان های خانگی و خود مراقبتی کنترل می شوند.