post1-1.jpg
۰۱/شهر/۱۳۹۹

زانو بزرگ‌ترین مفصل بدن بشمار می‌رود که هر روز و هر لحظه مورد استفاده بشر قرار دارد. کار اصلی مفاصل زانو خم و راست شدن، و تحمل وزن بدن همراه با مچ پا و لگن است. اما جالب است بدانید درست استفاده نکردن از زانو می‌تواند دردهای متفاوتی را ایجاد کند. درد زانو ممکن است ناشی از ساختار ضعیف استخوان یا پیری باشد. از سایر علل رایج زانو درد می‌توان به شکستگی، آسیب‌های رباتی، سفتی مفصل به علت آرتریت، آسیب‌های منیسک یا جابه‌جایی مفصل زانو اشاره کرد.

بر اساس آمار رسمی کشور، ۴۰ تا ۵۰ درصد ایرانی‌ها افراد چاق هستند که این اشخاص در ابتدا با ناراحتی زانو و مشکلات آن و سپس بیماری‌های قلبی و ریوی مواجه خواهند شد. کمبود ویتامین D در کشور در تمامی سنین بسیار شایع است. رژیم غذایی افراد و به خصوص بچه‌ها نامناسب است و لبنیات کمتر مصرف می‌کنند و بیشتر به سمت فست فود گرایش پیدا کرده‌اند این امر موجب کمبود ویتامین D در بدن و در نهایت باعث تغییر شکل‌ زانوها می‌شود.

تزریق-ژل-زانو،-هیالورونیک-اسید-به-زانو.jpg
۰۲/تیر/۱۳۹۹

ژل هیالورنیک اسید برای درمان دردهای آرتروز مفاصل و در حالت کلی دردهای مفاصل موثر است…

کاهش درد آرتروز با تزریق ژل هیالورونیک اسید

کاربردهای این ژل هر روز در حال افزایش است. در گذشته از این ژل فقط برای رفع چین و چروک پوست استفاده می شد اما امروزه برای درمان بیماری هایی مثل آرتروز هم کاربردی مهم و حیاتی دارد.
آرتروز در قسمت های مختلف مفاصلی بدن همچون زانو، شانه و انگشتان به وجود می آید و با درد مفاصل تعریف می شود. به دلیل رفتارهای نادرست تعداد کسانی که در حال سر و کله زدن با درد آرتروز هستند هر لحظه رو به افزایش است. آرتروز زانو در حال تشدید یافته باعث خستگی، احساس ضعف و ناتوانی در راه رفتن شود .

اوزون-درمانی-آرتروز-زانو.jpg
۰۴/ارد/۱۳۹۹

اوزون تراپی

استفاده از تزریق داخل مفصلی یا تزریق اطراف بافتها و تاندونهای آسیب دیده روشی است که سالیان متمادی بعنوان روش موثری در کاهش درد و التهاب و درمان بیماران مبتلا به دردهای عضلانی اسکلتی کاربرد داشته و دارد.

کورتون بعنوان یک داروی جادویی امروزه در بسیاری از درمانهای پزشکی جایگاه بی رقیبی دارد و بندرت داروهای دیگر توانسته اند جایگزین مناسبی برای درمان با این داروی نه چندان سالم باشند. افزایش فشار خون – بالا رفتن قند خون – ضایعات پوستی – مشکلات قلبی چشمی و نارسایی غده فوق کلیوی از عوارض استفاده از کورتون می باشد که معمولا در مصرف مزمن این دارو ایجاد می شود.

knee-arthritis.jpg
۲۲/فرو/۱۳۹۹

آرتروز زانو

آرتروز یک بیماری مفصلی است که در آن غضروف مفصل آسیب دیده و تخریب می شود. در نتیجه استخوان مففصل دچار ساییدگی و خوردگی می شود. عموم مردم به این بیماری ساییدگی مفصل نیز می گویند. آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی است که از دهه سوم زندگی شروع می شود و در سن 40 سالگی تقریبا تمام افراد جامعه دچار تغییرات آرتروزی می شوند. ولی در بیشتر آنها علائم بالینی مشاهده نمی شود. آرتروز شروعی تدریجی و سیری پیش رونده دارد و سال به سال شدیدتر میشود. مفصل زانو به دلیل اینکه تحمل کننده ی وزن می باشد تحت فشار و آرتروز بیشتری قرار دارد. یکی از علائم آرتروز زانو درد مفصل است که با فعالیت های ایستاده بدتر می شود و با استراحت کمتر می شود. تورم، تغییر شکل مفصل، اشکال در راه رفتن و خشکی صبحگاهی از دیگرعلائم آن می باشد. با پیشرفت آرتروز دامنه حرکات مفصل کاهش یافته و در موارد پیشرفته مفصل خشک و بی حرکت می شود. چاقی و ضعف عضلات از عوامل بسیار مهم تشدید کننده ی بیماری است. بنابراین کاهش وزن و تقویت عضلات با ورزش کردن به خصوص ورزش در آب از علائم آن می کاهد و سیر بیماری را کاهش می دهد. همچنین ژنتیک و جنس مونث بیشترین افرادی هستند که به بیماری آرتروز مبتلا میگردند.